Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 27 mei 2009 20:57

Mensjov is wel een meester in het verborgen houden dat hij het moeilijk heeft.
Geen enkele grimas in het wiel bij Di Luca. Maar het leek er toch op dat hij beetje brak in de eindsprint. Geeft dit Di Luca moraal voor vrijdag ?
Hoop dat Mensjov met Rabo het rose naar rome kunnen brengen. Geef hem daar ook een goede kans toe. Zeker nog met de tijdrit waar hij eventueel nog een beetje tijd kan terug winnen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 mei 2009 21:24

paulusR3 schreef: vooral garzelli werd bij het uitreiken van de truien getrakteerd op een striemend fluitconcert! Di Luca daarentegen werd onder luid applaus in zijn 'maglia ciclamino' gehesen.......


Tja, Garzelli had hem dan ook een kool gestoofd door hem nog even doodleuk wat kostbare bonificatieseconden af te snoepen: is niet voor het eerst dat de onderlinge rivaliteit tussen de Italiaanse renners uiteindelijk in het voordeel van een buitenlandse speelt!
paulusR3 schreef: Vanmiddag ook effe bij de start gaan kijken. Di Luca is hier echt een god. Kreeg meer aandacht dan Armstrong!
Niet meer dan normaal, toch? De ene is de plaatselijke titelpretendent, de andere een toerist op jaren... ;)

Los van dat alles: mooi van Pelizzotti! Hij leek een tijdlang te aarzelen (twijfelde hij tussen gààn of Basso opwachten?); gelukkig trok hij dan toch mooi door tot het eind; ik hoop dat hij zijn derde plaats kan vasthouden, want ik vind hem een van de toffere renners van de hoop.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 27 mei 2009 21:55

Garzelli zou de bergtrui moeten opgeven voor een landgenoot van een andere ploeg en hem gewoon effe de tweede plaats geven omdat Danilo anders zielig is. Tja, die supporters hebben natuurlijk voetbalhooligan trekjes, er zit geen logica meer in.

Ik denk niet dat ze Menchov er af krijgen overmorgen. De ene dag is Menchov net even de sterkste, de dag daarna is het iemand anders. Dat is de Giro, vorig jaar was het ook stuivertje wisselen. Het kan best zijn dat Di luca vrijdag gewoon moet lossen en dat Sastre en Basso wegrijden. Zou zomaar kunnen. Het wordt zo wel spannend. Laten we niet vergeten dat Di Luca een voorsprong moet hebben voor zondag.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 mei 2009 22:59

Dario schreef: Tja, Garzelli had hem dan ook een kool gestoofd door hem nog even doodleuk wat kostbare bonificatieseconden af te snoepen: is niet voor het eerst dat de onderlinge rivaliteit tussen de Italiaanse renners uiteindelijk in het voordeel van een buitenlandse speelt!



Nou, dat vind ik eigenlijk wel normaal hoor. Garzelli heeft de punten voor de bergtrui ook gewoon nodig. Hij heeft er ook hard voor gefiets, het feit dat hij werd uitgefloten was natuurlijk niet fair, maar de renners zaten dan ook in hét gebied van Di Lucca, normaal dat de `supporters`dan wat fanatieker zijn.

Anyway, Menshov leek wat problemen met zijn versnellingen. Ik denk ook niet dat deze etappe in het voordeel van Mensjov was, ondanks dat hij zich goed hield;)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 27 mei 2009 23:19

Heb inmiddels gelezen op de ploegsite dat Menchov een mindere dag had. Hij voelde het al meteen in de etappe, kon zijn ritme niet vinden, en is blij dat hij maar 13 seconden is verloren. Toch het rustdageffect dus. Morgen kan hij weer lekker losrijden om er vrijdag weer tegenaan te gaan.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6350
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 mei 2009 23:34

ponsteen schreef:Heb inmiddels gelezen op de ploegsite dat Menchov een mindere dag had. Hij voelde het al meteen in de etappe, kon zijn ritme niet vinden, en is blij dat hij maar 13 seconden is verloren. Toch het rustdageffect dus. Morgen kan hij weer lekker losrijden om er vrijdag weer tegenaan te gaan.


Ik zag wel op een foto van cycling news dat Menchov een "lekke" band had in de laatste kilometer. Of het een goede foto is weet ik niet , maar het lijkt een lekke tube...zie zelf en oordeel.

http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC34155500

.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 28 mei 2009 00:57

Heerlijk om te zien: Di Luca gaat er maximaal voor, Menchov in het wiel en zit erbij alsof hij met een trainingsrondje bezig is...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 28 mei 2009 01:05

Ja, wat een verschil kwa beeld inderdaad. Alleen voor hem wel een beetje jammer dat hij er dan op het laatste stukkie toch af moest. Menchov kan aardig camoufleren.

Ik geniet overigens wel van Di Luca hoor. Die vent geeft gewoon alles en dan nog wat er bij. Zo zouden er meer moeten fietsen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 28 mei 2009 02:11

Daniel1975 schreef:Leek een gevalletje schakelpech. Hij zag er niet uit alsof hij ontploft was, daarvoor reed ie de rest van de klim te gemakkelijk.

Da's niet de eerste keer dan.. laat die man eens leren schakelen ;) M.a.w. ik geloof daar niet in, hij werd gewoon weggesprint, is ook geen schande. Jammer dat Di Luca niet wat meer tijd kon nemen, geweldige renner!! Zie Menchov dit echter wel uitzingen, hij rijdt slim en zuinig. Hij hoeft niet, logisch met de tijdrit nog in het verschiet. Maar die Di Luca geeft toch wel kleur aan de ronde..

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 28 mei 2009 08:58

Rene schreef: Ik zag wel op een foto van cycling news dat Menchov een "lekke" band had in de laatste kilometer. Of het een goede foto is weet ik niet , maar het lijkt een lekke tube...zie zelf en oordeel.

http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC34155500


Die foto is zeker niet gemaakt in de laatste kilometer. Ten eerste was het mistig in de laatste km en ten tweede hing er niemand van Liquigas in het wiel de laatste km. Basso zat namelijk op zeker 30 m.

Ik denk gewoon dat Menchov niet meer kon en het kopje liet hangen waardopr het leek of hij problemen had met iets.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 28 mei 2009 10:18

@Rene
Lijkt mij geen lekke tube, wel een wat zachtere
Menchov komt hier uit het zadel, leunend naar voren, daarom zie je die deuk
Na deze foto was het nog een paar kilometer en die zijn zonder technische problemen verlopen.

Menchov stond in het laatste sprintje veel te zwaar. Paar ettappes geleden was dat ook al geval. Op dat klimmetje waar hij en Sastre toen een paar seconden verloren. Ik vind dat wel een beetje dom.

Verder vind ik het jammer dat Menchov zegt slecht uit de rustdag gekomen te zijn. Ik mag aannemen dat hij genoeg ervaring heeft om zijn lichaam te kennen. En anders moet de medische en technische begeleiding toch ook wel weten wat te doen.

Toch geef ik Menchov nog steeds de meeste kans. Als je op een off-day enkel een paar seconden verliest... Zoals ik al eerder zei, zie ik Di Luca maximaal nog erg dichtbij komen. Maar ik denk dat Menchov in het roze in de tijdrit start.

Plaats reactie