Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 mei 2009 22:40

[quote="rhalff"]mooie foto's timo en een erg stijlvolle merlin, lijkt me een prachtig rondje om dagelijks te kunnen rijden. Lekker rustig ook![/quote]
Klopt, dat er in vrijwel geen enkele foto een auto te zien is zegt wat dat betreft genoeg. Ik zal de komende dagen enkele foto's posten van wat langere tochten richting de Morvan. Daar heb je langere beklimmingen. Rond mijn huis is het meer "Limburg-achtig" qua klimmetjes.
[quote="litespeed"]Super zeg! Wat een rust gaat er van uit. Heerlijk rondtuffen lijkt mij zo, en zeker op die Merlin... Lightweights niet bij je?[/quote]
Heia Peter! Nee, de LW's had ik vorige zomer toch aan Pinarene verkocht. Het wachten is op budget voor een andere mooi setje op basis van draadbandjes ipv tubes want dat is voor dit soort ritjes toch wel een stuk praktischer.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

arepol
Forum-lid

arepol 14 mei 2009 02:20

[quote="Arepol"]Ben wezen baanwielrennen in Amsterdam.
Carolien maakt wel goede trainingen!
Ook een 200 meter vliegende start gereden: 12.31
En even achter de derny :)[/quote]

En gister (woensdag) weer geweest, nu 12.194 met ET geklokt.
Toch weer wat sneller, en dat op een huurfietsje. ;)

Ook een 1000 meter tijdrit gereden, maar dat is schijnbaar veel te lang voor mij :rolleye: daar mijn eerste ronde (met staande start) sneller was dan mijn laatste ronde (16.8 om 17.8 dacht ik) :/
Is natuurlijk ook geen sprint meer te noemen he
Alles is relatief 8-)

waterman
Forum-lid

waterman 16 mei 2009 17:36

Hele mooie landschap foto's Timo

Vandaag was ik met een fietsmaat weer wat hellingen gaan rijden rond Gulpen, dan Maastricht
Valkenburg, Geulhem enz. Zo nu en dan een stevige wind die opstak eenmaal boven op de hellingen te zijn aangekomen.
Rit verliep goed met 104 km. 1160 Hm.

hero
Forum-lid

hero 16 mei 2009 17:49

Na een gedwongen rustperiode door drukte en ziekte vandaag Rondje Ringvaart gedaan. Zoals altijd was de vele wind goed voelbaar; eerst tegen, daarna mee..

Opvallend? Meer wielrenners zónder helm dan mét helm gezien, zelfs in en groepje. Begrijp dat niet helemaal.

Wegens veel te weinig kilometers twijfelde ik over deelname aan de Steven Rooks Classic a.s. donderdag maar het gevoel is goed dus ga ik toch maar. Vond het vorig jaar een prachtige tocht.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 16 mei 2009 18:50

Vandaag de Elfmerentocht (150km) gereden. Prima georganiseerd en op een aantal drukke kruispunten verkeersreglaars. Slechts enkele verkeerslichten (allen bij Sneek als ik het me goed herinner :)) en mooi weer. Mooi zonnetje en gezellig druk. Vanaf het begin met een mooi groepje renners op kunnen rijden en uiteindelijk op een veilige manier een gemiddelde van 30.1 kunnen rijden.

Nu rust houden tot de Steven Rooks classic op donderdag :).
Cervélo & Cannondale

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 17 mei 2009 17:29

400km op het programma.

Iets na half 8 stap ik op de fiets. Het beloofd een mooie dag te worden. Zo hier en daar is het wegdek nog nat van de overvloedige regen van de dag ervoor.

Ondanks dat er niet veel hoogtemeters gemaakt zullen worden ( 2500 ) is het toch niet vlak, en de eerste 100 km gaan gemiddeld genomen meer omlaag. Na 112km oftewel 3:30 uur wordt het tijd voor de 1é pauze en bij de Shell mogen ze een cola afrekenen.

Het bergachtige landchap van de Haute Savoie heeft inmiddels plaatsgemaakt voor het glooiende landschap van de regio Ain. Via rustige wegen rijd ik naar Bage le Chatel alwaar een flinke sandwich solaat wordt gemaakt:

[img=http://lh5.ggpht.com/_EgMh6VUVxgM/ShABA ... 110433.JPG]

Hier komt ook voor het eerst een leuke discussie opgang met de verkoopster: ah meneer lekker aan het fietsen? Jawel, 185km inmiddels, "mmm, stomme buitenlander begrijpt m'n vraag niet" ze je haar denken. Het lukt me toch om het haar te doen geloven en als ik vertel "nog 215km te gaan vandaag" is het voor haar wel duidelijk: die is gek! Dat vraagt ze dan ook en ik kan niet geheel ontkennend antwoorden.

Hup, verder maar weer. Na 197,5km besluit m'n zadeltasje de grond te prefereren. Ja, die nieuwe.... Nu had ik al niet zo'n vertrouwen in de verbinding "zadel-tas" dus uit voorkeur had ik zo'n toeclips riempje meegenomen. Dat blijkt dus zeer goed van pas te komen.

Na 218 km zegt de Garmin linksaf. Ik zie dat iets later dus keer om. Huh? Daar is helemaal geen linksaf! Blijkt dat de garmin besloten heeft een rechte lijn te trekken naar een punt 25 km verder. Reset geprobeerd, niets helpt. Dan maar verder. Gelukkig ken ik de weg ongeveer door het voorbereiden. 7,474 km verder kom ik erachter dat ik de opname niet gestart heb grrr... Maar goed, dat heb ik inmiddels thuis gecorrigeerd.

In Neuville sur Saône wordt het weer eens even pauze tijd:

[img=http://lh5.ggpht.com/_EgMh6VUVxgM/ShABk ... 110440.JPG]

De flan met abrikozen smaakte goed! Deze dame van de bakker was ook onder de indruk maar verklaarde me nog niet direct voor gek :)

Vanaf nu zou het meer klimmen dan dalen zijn. Kilometers en kilometers volgen. Kijk maar naar het diapanorama hieronder en in Cremieu besluit ik 20 km eerder dan gepland de inwendige fietser te versterken. Ik bespaar jullie de details van het zoekprocess maar ik vind mezelf terug bij de kebab man:

[img=http://lh4.ggpht.com/_EgMh6VUVxgM/ShACI ... 110447.JPG]

Ik hoopte dat ik een reepje isostar er doorheen kon mixen maar de lucht alleen al van dat reekje deed me kokhalzen. Dat was wel een probleem aan het worden. Behalve alles wat ik hier heb opgeschreven + 1 banaantje en 2 stukjes peperkoek + 2 reepjes isostar was dat alles wat ik gegeten had.

Langzaam begon het avond te worden en in Belley ging ik voor de laatste stop (kopje thee met suiker) + de preparatie voor de nacht.

[img=http://lh5.ggpht.com/_EgMh6VUVxgM/ShADZ ... 110462.JPG]

Helmlampje, gilettje, been en armstukken etc. De hoeveelheid licht van de CYO was riant. Maar man man man, sommige stukken weg in het donker zijn gevoelsmatig 2* zolang. M'n tankje begon ook aardig leeg te raken. Het was inmiddels na 22:00 uur en ik moest nog zo'n 50km. Het laatste stukje peperkoek werd weer geaccepteerd door de maag. Gelukkig, want de finale was flink bergop.

Even na Rumilly, nog zo'n 20 km te gaan, sputterde het motortje. Niet vanwege de benen. Die ging maar door, maar slapte. Er moest nog een stuk geklommen worden en ik wist even niet hoe dat te doen met een redelijk tempo. In m'n truitje vond ik een chocolade sportmousse in poedervorm van Overstimms. Fiets aan de kant en mixen. Bijna onmiddelijk kwam de kracht terug. Afmaken dat ritje!

Thuis komt gelijk KarinV het bed uit ( het is inmiddels bijna 00:30 uur ). Maakt wat eten klaar en is in strijd voor de "optimale echtgenote troffee" :). Even later is het tijd voor de douche. Daar komt bij het beklimmen van de weegschaal direct het probleem boven water: bijna 3 kilo minder dan bij het vertrek. Dat is dus echt slecht en zeer nadelig voor je prestatie. Hier moet ik echt beter aan werken.

Een ander probleem is de binnenkant boven van m'n bovenbenen, vlak onder de buik. Een 1/2 cm dikke en 3cm lange en 1 cm brede brandwond van het schuren van de broek tegen de huid. Dat is tijdens het douchen bijzonder pijnlijk. Nog maar eens de diverse fora afstruinen naar een oplossing hiervoor. Creme werkt vrij goed weet ik uit ervaring maar misschien zijn er nog andere oplossingen.

Ergo: zeer tevreden, 2 problemen blijven. Ik denk er zwaar over na om de Marmotte te laten schieten ten voordele van een andere 400km tocht.

Hier het hele diapanorama van de dag. het spijt me, ik heb veel foto's gemist, mooiere dan hier zichtbaar maar op een gegeven moment wordt de foto prioriteit even iets minder! Maar dat begrijpen jullie ongetwijfeld :)

Mijn trainingen op bikeplanner.com

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 17 mei 2009 17:44

Respect Henk voor je prestatie...klasse!
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

rvane
Forum-lid

rvane 17 mei 2009 20:20

Mijn ritje van vandaag moet ik hier ook ff posten. We zitten in Kirchberg in Tirol en de fiets is natuurlijk mee. Ben nu net terug van de beklimming van de Kitzbüheler Horn. Eigenlijk is dit voor het leuke te zwaar voor mij, maar wel een kick als je boven staat. Het was bijna de gehele beklimming harken, maar dat mag de pret niet drukken. Het is hier prachtig weer (26 graden en helder) dus het uitzicht boven maakte het afzien de moeite waard.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

johanandijk
Forum-lid

johanandijk 17 mei 2009 20:33

knap hoor!! respect
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 18 mei 2009 01:08

[quote="Peterj"]Respect Henk voor je prestatie...klasse![/quote]
+1!

mo
Forum-lid

mo 18 mei 2009 11:56

Zie ik het nou goed dat de Garmin opgeladen wordt met zo'n batterijenpakket tijdens de kebab-pauze?

Plaats reactie