Zelf filmopnamen maken vanaf de (race)fiets
Nee hoor, strava op de smartphone en een Chinese gopro kloon werkt ook, in combinatie met de gratis Garmin virb software. Je moet misschien wel eerst het filmpje omzetten in mp4 formaat, anders lust de virb software hem niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Geen probleem, samen hebben we meer exposure.Kilowatt schreef:Ik kijk even mee, sta voor dezelfde keuze.
Voordeel gopro: scherm om direct je opname te zien. Bij de Virb moet dat via WiFi op je iPhone .
Voordeel Virb: naadloze integratie met je sensoren en eigen gratis edit software. Langere accuduur. de goprobeelden kun je met een beetje handigheid echter ook wel combineren met je sensordata.
(Alles van horen zeggen en lezen).
Wat zijn jullie ervaringen met accuduur en / of het opnemen met de Virb zonder preview/livebeeld?
(Sorry Loos, maar dit kan wel toch als aanvulling op jouw vragen?)
Maar hebben jullie ook antwoorden, geachte forumleden?
Ik neig naar de Garmin op dit moment, wegens gebruiksgemak, sensors en edit software.
Maar volgens de reviews is de Gopro beter v.w.b. beeldkwaliteit.
Ik kan het niet vergelijken. Heb recent een gopro 4 silver aangeschaft en daar ben ik meer dan tevreden over, goede beeldkwaliteit en bedienigsgemak voor dummies. In de nabewerking ook prima, sensorinfo haal ik van mijn garmin en bak ik er in de virb software in. Daar is nog wel wat oefening voor nodig.
#HoeMoeilijkKanHetZijn
Caspar,In de Virb software kun je bestanden inladen dcim ik weet niet of het sd kaartje in de gopro ze ook zo noemt.
Virb software werkt vrij makkelijk.
Muziek is simpel toe te voegen evenals de overlay van je data.Je laad het fit bestand in.
Ik weet niet of je iets aan mijn info hebt.
Mijn set up is wel anders,
Garmin 1000
Garmin Virb elite
Nexus 5 (wordt Iphone 6s deze week)
Windows software.
Virb software werkt vrij makkelijk.
Muziek is simpel toe te voegen evenals de overlay van je data.Je laad het fit bestand in.
Ik weet niet of je iets aan mijn info hebt.
Mijn set up is wel anders,
Garmin 1000
Garmin Virb elite
Nexus 5 (wordt Iphone 6s deze week)
Windows software.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Dus als ik het goed zie is de software niet echt een struikelblok. GoPro beelden zijn vrij makkelijk te combineren met sensordata (Ik heb de edge 800 en cadans/snelheid sensoren van Garmin).
@Nijkie:
Wat vind jij er van dat je filmt terwijl je niet in beeld hebt wat je filmt? Is dat niet onhandig?
En gebruik je de Virb ook naast het fietsen?
@Nijkie:
Wat vind jij er van dat je filmt terwijl je niet in beeld hebt wat je filmt? Is dat niet onhandig?
older Budweiser
Bedankt voor de uitleg 53x11, ik ga er mee aan de slag. Dit soort data is echt een leuke toevoeging aan je filmpje. Thanks!
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Ik heb al heel wat videobewerking gedaan in het verleden. In principe werkt het prima. De gopro levert mp4 bestanden, daar wordt in de virb software ook mee gewerkt. Ik gebruik de virb eigenlijk alleen voor de sensoren. Die koppel ik aan de film om vervolgens de film na te bewerken in een ander fijner programma.loos schreef: Dat is exact wat ik wil weten. Werkt de Virb software prettig met Gopro? Gaat het heel lastig of ben je net begonnen?
@kilowatt,
Scherm op de gopro kan een meerwaarde bij het instellen, dan zie je welk shot je maakt. In de praktijk gebruik je (gebruik ik) het scherm niet echt om live te kijken, dat is ook vrijwel onmogelijk als ie ergens aan je fiets zit. En het scherm vreet energie. Dus een enorme meerwaarde zou ik het niet geven, anders wordt het als vanuit de pols zou filmen.
#HoeMoeilijkKanHetZijn
Ik heb de Virb onder mijn stuur dus kan niet zien wat ik film ,maar dit zie je de 1ste keer als je terug kijk op tv of computerscherm.Mocht je de Virb boven je stuur hebben dan is het scherm te klein krijg je hetzelfde idee als op je mobiel kijken onder het autorijden.Kilowatt schreef:Dus als ik het goed zie is de software niet echt een struikelblok. GoPro beelden zijn vrij makkelijk te combineren met sensordata (Ik heb de edge 800 en cadans/snelheid sensoren van Garmin).
@Nijkie:
Ik gebruik de Virb tot nu nergens anders voor,maar heb hem ook pas.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Gisteren even lopen spelen met de shimano cm1000 camera die ik pas gekocht heb.
Best leuk om zo achteraf terug te zien, maar om sensordata in beeld te krijgen zit je computer wel ff uurtje flink te blazen.
[youtube]http://youtu.be/YPdXYaEcXhw[/youtube]
[youtube]http://youtu.be/6N4ygBNeyZU[/youtube]
doe vast iets verkeerd, maar waarom werkt dat youtube embedden niet ?
Best leuk om zo achteraf terug te zien, maar om sensordata in beeld te krijgen zit je computer wel ff uurtje flink te blazen.
[youtube]http://youtu.be/YPdXYaEcXhw[/youtube]
[youtube]http://youtu.be/6N4ygBNeyZU[/youtube]
doe vast iets verkeerd, maar waarom werkt dat youtube embedden niet ?