Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 mei 2009 15:09

Kan iemand me meer vertellen over het BeOne carbon frame (o.a. te koop bij probike.nl)? Ik kan al een week niet op de beone website en verder is er eigenlijk weinig te vinden. Ik zou graag de gewichten weten en of het frame ook geleverd worden met stuurpen en/of zadelpen (is bij Canyon bijv wel het geval).

Ik wil overigens zo'n fiets opbouwen met;

Campa Centaur of Chorus 11V
Campa Zonda
KCNC Stuur/Zadelpen/Stuurpen
Ultremo Banden en Binnenbanden

Dan kom ik onder de 7 kilo uit (ex pedalen) en op 2000 euro (2250 chorus). Lijkt me wel wat ik twijfel alleen een beetje aan het merk; garantie, lakkwaliteit, restwaarde etc.
Aeroad
Grail
Ultimate

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 02 mei 2009 23:03

Geen zorg tomtom, Campagnolo is echt wel goed.

Gr. Loek.
BeOne of us.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 02 mei 2009 23:09

loek schreef:Geen zorg tomtom, Campagnolo is echt wel goed.

Gr. Loek.


Loek volgens mij gaan de twijfel over BeOne....................
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

dream
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 02 mei 2009 23:49

heb zelf een carbon black opgebouwd, en voldoet uitstekend, het frame is stijf ( zie laatste nummer fiets) en is goed betaalbaar. het gewicht van het frame is ongeveer 1000 gram en de voorvork 350.
frame wordt geleverd met balhoofd en zadelpenklem maar zonder zadelpen en stuurpen.
De mijne is compleet met pedalen en ultegra sl triple 7,8 kilo, foto vindt verder terug in dit forum.
Het frame is trouwens hetzelfde als de simplon pride en deze wordt prima getest in het blad tour.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 03 mei 2009 11:42

Kijk, daar heb ik wat aan! Hetzelfde als de Simplon Pride? Op de website ziet e.e.a. er in elk geval goed uit (die zwitsers zijn tenminste eerlijk en heel precies met gewichten (bijv wielgewichten weergeven incl(!) snelspanners). Ik zag alleen dat de geometrie iets lijkt af te wijken; bovenbuis BeOne 570mm en van de Pride 575mm.....
Aeroad
Grail
Ultimate

tunnis
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jan 2009 15:44

tunnis 03 mei 2009 18:39

De site is overigens beschikbaar onder http://www.beone-bikes.nl/ Het .com domein zoals die lichtelijk verwarrend bovenaan Google staat werkt idd niet.
tomtom schreef:Kan iemand me meer vertellen over het BeOne carbon frame (o.a. te koop bij probike.nl)? Ik kan al een week niet op de beone website en verder is er eigenlijk weinig te vinden. Ik zou graag de gewichten weten en of het frame ook geleverd worden met stuurpen en/of zadelpen (is bij Canyon bijv wel het geval).

Ik wil overigens zo'n fiets opbouwen met;

Campa Centaur of Chorus 11V
Campa Zonda
KCNC Stuur/Zadelpen/Stuurpen
Ultremo Banden en Binnenbanden

Dan kom ik onder de 7 kilo uit (ex pedalen) en op 2000 euro (2250 chorus). Lijkt me wel wat ik twijfel alleen een beetje aan het merk; garantie, lakkwaliteit, restwaarde etc.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 03 mei 2009 19:09

tomtom schreef:Kijk, daar heb ik wat aan! Hetzelfde als de Simplon Pride? Op de website ziet e.e.a. er in elk geval goed uit (die zwitsers zijn tenminste eerlijk en heel precies met gewichten (bijv wielgewichten weergeven incl(!) snelspanners). Ik zag alleen dat de geometrie iets lijkt af te wijken; bovenbuis BeOne 570mm en van de Pride 575mm.....


Volgens mij geeft BeOne 585 mm en Simplon 575 mm voor de bovenbuis bij een 59 cm'er frame.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

dempster
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mei 2009 03:31

dempster 16 mei 2009 19:49

ik heb zelf ontzettend veel problemen met het crank gedeelte. Zodra ik volle bak aanzet op een wat zwaardere versnelling, buigt me krank/tandwielblad zo erg dat me ketting eraf vliegt. Dus ik moet daar een voor oplossing gaan vinden. Ik ga een dura-ace crank plus bladen proberen en kijken of dit beter gaat.
Zohan!

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 16 mei 2009 20:35

Hallo Dempster,

Welk krankstel heb je het nu over?
Bij de profs worden veel verschillende krankstellen gebruikt, als er een tussen zit met jou probleem dan was het allang niet meer in gebruik of in de handel gekomen.
Mijn conclusie is dan ook dat er aan de afstelling iets duidelijk mis is.
Ik bied je graag mijn diensten aan om het te brengen in een juiste afstelling zodat je probleem weg is want ik weet haast zeker dat je met een ander krankstel en een deze onjuiste afstelling met het zelfde probleem kom te zitten (fietsen).

Groeten Loek.
BeOne of us.

dempster
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mei 2009 03:31

dempster 16 mei 2009 21:03

Ik rij nu met een sram red crank(170mm), en ook een volledige sram red groep op een beone rosso. We hebben met de fietsen maker het al geprobeerd anders af te stellen, maar dat lukt gewoon niet. Ik heb zelf wel een redelijk goede aanzet dus misschien moet ik iets stijvers proberen. Helaas is nu me red crank wel zwaar beschadigd.
Zohan!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 16 mei 2009 21:14

Loek, ik kan idd bevestigen wat Dempster bedoelt. Hij is al door 2 fietsenmakers afgesteld onafhankelijk van elkaar, en daarnaast heb ik gezien wat er gebeurt als je zoveel power erop zet. Hij heeft een max vermogen van ik dacht 1800/1900..

Een Rival crank werkte al beter, maar ik denk zelf dat het in het buitenblad zit. Ik vermoed dat als je hem wisselt naar een DA/ of TA blad, dat de problemen min or meer opgelost zullen zijn..
Anti-Spacers!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 16 mei 2009 23:38

Het is toch ook geen geheim dat de Red bladen " zo slap als een vaatdoek" zijn...
Volgens mij wordt er bij geen van de andere top cranks van de andere grote merken (Dura Ace en Record) zoveel van bladen gewisseld als bij de Red crank.
Argumenten die daarbij vaak worden gehoord zijn o.a. : slappe bladen, rauwe loop, brekende bladen....Kortom, niet de meest ideale bladen.

Trouwens het Beone frame is NIET hetzelfde als wat voor Simplon dan ook (hoe jammer ook voor Beone, want Simplon heeft een top imago....en Beone (nog) niet).
Ja, ze zullen zeker bij dezelfde fabrikant in Taiwan vandaan komen (kijk bv.naar de "double chamber" vork), maar daar houdt het wel mee op.
Zo'n beetje alles is anders aan de Simplon's dan aan de Beone's:
- headtube gebied vnl richting de onderbuis anders gevormd
- achtervork is bij de Beone kaarsrecht, de Simplon's hebben gebogen stays
- achterbrug is bij Beone recht en vrij grof, bij Simplon meer gewelfd
- andere vork

Kortom prima frame's waarschijnlijk, zeker voor het geld, maar het zijn echt geen Simplon's.
Gang is alles!!

Plaats reactie