Pagina 22 van 64

Geplaatst: 01 mei 2009 15:09
door tomtom
Kan iemand me meer vertellen over het BeOne carbon frame (o.a. te koop bij probike.nl)? Ik kan al een week niet op de beone website en verder is er eigenlijk weinig te vinden. Ik zou graag de gewichten weten en of het frame ook geleverd worden met stuurpen en/of zadelpen (is bij Canyon bijv wel het geval).

Ik wil overigens zo'n fiets opbouwen met;

Campa Centaur of Chorus 11V
Campa Zonda
KCNC Stuur/Zadelpen/Stuurpen
Ultremo Banden en Binnenbanden

Dan kom ik onder de 7 kilo uit (ex pedalen) en op 2000 euro (2250 chorus). Lijkt me wel wat ik twijfel alleen een beetje aan het merk; garantie, lakkwaliteit, restwaarde etc.

Geplaatst: 02 mei 2009 23:03
door loek
Geen zorg tomtom, Campagnolo is echt wel goed.

Gr. Loek.

Geplaatst: 02 mei 2009 23:09
door janjmagic
loek schreef:Geen zorg tomtom, Campagnolo is echt wel goed.

Gr. Loek.


Loek volgens mij gaan de twijfel over BeOne....................

Geplaatst: 02 mei 2009 23:49
door dream
heb zelf een carbon black opgebouwd, en voldoet uitstekend, het frame is stijf ( zie laatste nummer fiets) en is goed betaalbaar. het gewicht van het frame is ongeveer 1000 gram en de voorvork 350.
frame wordt geleverd met balhoofd en zadelpenklem maar zonder zadelpen en stuurpen.
De mijne is compleet met pedalen en ultegra sl triple 7,8 kilo, foto vindt verder terug in dit forum.
Het frame is trouwens hetzelfde als de simplon pride en deze wordt prima getest in het blad tour.

Geplaatst: 03 mei 2009 11:42
door tomtom
Kijk, daar heb ik wat aan! Hetzelfde als de Simplon Pride? Op de website ziet e.e.a. er in elk geval goed uit (die zwitsers zijn tenminste eerlijk en heel precies met gewichten (bijv wielgewichten weergeven incl(!) snelspanners). Ik zag alleen dat de geometrie iets lijkt af te wijken; bovenbuis BeOne 570mm en van de Pride 575mm.....

Geplaatst: 03 mei 2009 18:39
door tunnis
De site is overigens beschikbaar onder http://www.beone-bikes.nl/ Het .com domein zoals die lichtelijk verwarrend bovenaan Google staat werkt idd niet.
tomtom schreef:Kan iemand me meer vertellen over het BeOne carbon frame (o.a. te koop bij probike.nl)? Ik kan al een week niet op de beone website en verder is er eigenlijk weinig te vinden. Ik zou graag de gewichten weten en of het frame ook geleverd worden met stuurpen en/of zadelpen (is bij Canyon bijv wel het geval).

Ik wil overigens zo'n fiets opbouwen met;

Campa Centaur of Chorus 11V
Campa Zonda
KCNC Stuur/Zadelpen/Stuurpen
Ultremo Banden en Binnenbanden

Dan kom ik onder de 7 kilo uit (ex pedalen) en op 2000 euro (2250 chorus). Lijkt me wel wat ik twijfel alleen een beetje aan het merk; garantie, lakkwaliteit, restwaarde etc.

Geplaatst: 03 mei 2009 19:09
door janjmagic
tomtom schreef:Kijk, daar heb ik wat aan! Hetzelfde als de Simplon Pride? Op de website ziet e.e.a. er in elk geval goed uit (die zwitsers zijn tenminste eerlijk en heel precies met gewichten (bijv wielgewichten weergeven incl(!) snelspanners). Ik zag alleen dat de geometrie iets lijkt af te wijken; bovenbuis BeOne 570mm en van de Pride 575mm.....


Volgens mij geeft BeOne 585 mm en Simplon 575 mm voor de bovenbuis bij een 59 cm'er frame.

Geplaatst: 16 mei 2009 19:49
door dempster
ik heb zelf ontzettend veel problemen met het crank gedeelte. Zodra ik volle bak aanzet op een wat zwaardere versnelling, buigt me krank/tandwielblad zo erg dat me ketting eraf vliegt. Dus ik moet daar een voor oplossing gaan vinden. Ik ga een dura-ace crank plus bladen proberen en kijken of dit beter gaat.

Krank stel

Geplaatst: 16 mei 2009 20:35
door loek
Hallo Dempster,

Welk krankstel heb je het nu over?
Bij de profs worden veel verschillende krankstellen gebruikt, als er een tussen zit met jou probleem dan was het allang niet meer in gebruik of in de handel gekomen.
Mijn conclusie is dan ook dat er aan de afstelling iets duidelijk mis is.
Ik bied je graag mijn diensten aan om het te brengen in een juiste afstelling zodat je probleem weg is want ik weet haast zeker dat je met een ander krankstel en een deze onjuiste afstelling met het zelfde probleem kom te zitten (fietsen).

Groeten Loek.

Geplaatst: 16 mei 2009 21:03
door dempster
Ik rij nu met een sram red crank(170mm), en ook een volledige sram red groep op een beone rosso. We hebben met de fietsen maker het al geprobeerd anders af te stellen, maar dat lukt gewoon niet. Ik heb zelf wel een redelijk goede aanzet dus misschien moet ik iets stijvers proberen. Helaas is nu me red crank wel zwaar beschadigd.

Geplaatst: 16 mei 2009 21:14
door pjotr
Loek, ik kan idd bevestigen wat Dempster bedoelt. Hij is al door 2 fietsenmakers afgesteld onafhankelijk van elkaar, en daarnaast heb ik gezien wat er gebeurt als je zoveel power erop zet. Hij heeft een max vermogen van ik dacht 1800/1900..

Een Rival crank werkte al beter, maar ik denk zelf dat het in het buitenblad zit. Ik vermoed dat als je hem wisselt naar een DA/ of TA blad, dat de problemen min or meer opgelost zullen zijn..

Geplaatst: 16 mei 2009 23:38
door composite
Het is toch ook geen geheim dat de Red bladen " zo slap als een vaatdoek" zijn...
Volgens mij wordt er bij geen van de andere top cranks van de andere grote merken (Dura Ace en Record) zoveel van bladen gewisseld als bij de Red crank.
Argumenten die daarbij vaak worden gehoord zijn o.a. : slappe bladen, rauwe loop, brekende bladen....Kortom, niet de meest ideale bladen.

Trouwens het Beone frame is NIET hetzelfde als wat voor Simplon dan ook (hoe jammer ook voor Beone, want Simplon heeft een top imago....en Beone (nog) niet).
Ja, ze zullen zeker bij dezelfde fabrikant in Taiwan vandaan komen (kijk bv.naar de "double chamber" vork), maar daar houdt het wel mee op.
Zo'n beetje alles is anders aan de Simplon's dan aan de Beone's:
- headtube gebied vnl richting de onderbuis anders gevormd
- achtervork is bij de Beone kaarsrecht, de Simplon's hebben gebogen stays
- achterbrug is bij Beone recht en vrij grof, bij Simplon meer gewelfd
- andere vork

Kortom prima frame's waarschijnlijk, zeker voor het geld, maar het zijn echt geen Simplon's.