Fixies
@ Fred12 Ik ben ook bezig om een koga om te bouwen maar waar heb jij die decals vandaan gehaald voor koga? Ben namelijk wel op zoek geweest maar tot nog toe weinig vinden, behalve een setje van 50 dollar op ebay en dat ging mij toch net iets te ver:D
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
[quote="Sigur-Ros"]@ Fred12 Ik ben ook bezig om een koga om te bouwen maar waar heb jij die decals vandaan gehaald voor koga? Ben namelijk wel op zoek geweest maar tot nog toe weinig vinden, behalve een setje van 50 dollar op ebay en dat ging mij toch net iets te ver:D[/quote]
Heb de stickers laten maken bij Onlinesticker.nl, lettertype is timesbi. (heb zelf het lettertype uitgezocht, dus geen koga lettertype.)
De kwaliteit ging, bepaalde letters waren scheef. Persoonlijk zou ik zelf de volgende keer ergens anders sticker bestellen.
Heb de stickers laten maken bij Onlinesticker.nl, lettertype is timesbi. (heb zelf het lettertype uitgezocht, dus geen koga lettertype.)
De kwaliteit ging, bepaalde letters waren scheef. Persoonlijk zou ik zelf de volgende keer ergens anders sticker bestellen.
[quote="Rikkert"][quote="Fred12"]En die van m'n vriendin. (wel single speed)
[img=http://lp1.pinkbike.com/photo/3356/pbpic3356440.jpg][/quote]
wow, mooi frame is dat zeg.[/quote]
ik heb ook nog zo'n frame, maar zonder vork. (maat 51)
wat is zo'n frame waard??
[img=http://lp1.pinkbike.com/photo/3356/pbpic3356440.jpg][/quote]
wow, mooi frame is dat zeg.[/quote]
ik heb ook nog zo'n frame, maar zonder vork. (maat 51)
wat is zo'n frame waard??
@Fred12 hartelijk dank, Ik vind het lettertype mooi en aardig in de buurt komen dus bedankt voor de tip! Ik ga kijken of ik een mooie webshop kan vinden die ze voor wil maken. En de complimenten voor uw fiets!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
[quote="Sigur-Ros"]@Fred12 hartelijk dank, Ik vind het lettertype mooi en aardig in de buurt komen dus bedankt voor de tip! Ik ga kijken of ik een mooie webshop kan vinden die ze voor wil maken. En de complimenten voor uw fiets![/quote]
ik zou contact zoeken met frame-stickers.nl die kan heel netjes stickers maken voor leuke bedragen. Jeroen doet het vanuit hobby voor de fiets en dat merk je
ik zou contact zoeken met frame-stickers.nl die kan heel netjes stickers maken voor leuke bedragen. Jeroen doet het vanuit hobby voor de fiets en dat merk je
-
- Forum-lid
[quote="cyn0"]Hier mijn fiets,
Oud motobecane frame, mt 56
Heb hem eerst in elkaar gezet om te testen of alles goed werkt,
daarom is hij nog niet gespoten
Binnenkort word de fiets gedemonteerd en krijgt hij een mat zwart kleurtje.
48-18 verzet.
[/quote]
Ben je van plan om te gaan remmen met je benen? Zo ja, dan zou ik achter een 17T steken. Dan heb je 17 skid patches, waar je met een 18T slechts 9 skid patches hebt. Hoe meer skid patches, hoe minder snel je band verslijt... Zie hieronder een link om het aantal skid patches te berekenen.
All-City Skid Patch Calculator
Oud motobecane frame, mt 56
Heb hem eerst in elkaar gezet om te testen of alles goed werkt,
daarom is hij nog niet gespoten
Binnenkort word de fiets gedemonteerd en krijgt hij een mat zwart kleurtje.
48-18 verzet.
[/quote]
Ben je van plan om te gaan remmen met je benen? Zo ja, dan zou ik achter een 17T steken. Dan heb je 17 skid patches, waar je met een 18T slechts 9 skid patches hebt. Hoe meer skid patches, hoe minder snel je band verslijt... Zie hieronder een link om het aantal skid patches te berekenen.
All-City Skid Patch Calculator
Built for speed and driven by passion
[quote="ponsteen"]Ik snap wat een skid patch is, maar hoe zit het nu helemaal? Ik snap er geen fluit van. [/quote]
Nou, als je remt door het achterwiel te blokkeren, dan doe je dat met de krank in een bepaalde stand. Als in die stand je achterwiel ook steeds in dezelfde positie zit, rem je iedere keer met hetzlefde plekje, en slijt je band alleen op die plek heel erg hard. Je wil dus dat je achterwiel steeds verloopt tov je krank / voorblad.
Als je bijvoorbeeld 42/14 draait, dan draait je achterwiel bij iedere rondje van je krank exact 3 keer. Je komt dus iedere keer op hetzelfde plekje uit. Bij 42/17 is dat niet zo. Dan draait je achterwiel bij ieder rondje van de krank naar een nieuwe positie. Alleen als je de krank 17 keer draait, dan draait je achterwiel exact 42 keer, en kom je op dezelfde positie uit. Je krijgt dus 17 skid patches, en slijt je achterband minder hard op ieder plekje.
Helder?
Nou, als je remt door het achterwiel te blokkeren, dan doe je dat met de krank in een bepaalde stand. Als in die stand je achterwiel ook steeds in dezelfde positie zit, rem je iedere keer met hetzlefde plekje, en slijt je band alleen op die plek heel erg hard. Je wil dus dat je achterwiel steeds verloopt tov je krank / voorblad.
Als je bijvoorbeeld 42/14 draait, dan draait je achterwiel bij iedere rondje van je krank exact 3 keer. Je komt dus iedere keer op hetzelfde plekje uit. Bij 42/17 is dat niet zo. Dan draait je achterwiel bij ieder rondje van de krank naar een nieuwe positie. Alleen als je de krank 17 keer draait, dan draait je achterwiel exact 42 keer, en kom je op dezelfde positie uit. Je krijgt dus 17 skid patches, en slijt je achterband minder hard op ieder plekje.
Helder?
En met de Rabbit applet kun je uitrekenen hoeveel skid patches een bepaalde combinatie geeft.
Simpelste oplossing: een 37, 41, 43, 47 of 53t voorblad :p
Simpelste oplossing: een 37, 41, 43, 47 of 53t voorblad :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
[quote="Scepticus"]En met de Rabbit applet kun je uitrekenen hoeveel skid patches een bepaalde combinatie geeft.
Simpelste oplossing: een 37, 41, 43, 47 of 53t voorblad :p[/quote]
Lang leve de priemgetallen. of de voorremmetjes. Wat je liever hebt.
Simpelste oplossing: een 37, 41, 43, 47 of 53t voorblad :p[/quote]
Lang leve de priemgetallen. of de voorremmetjes. Wat je liever hebt.