BMC
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, op BikeMotion maar eens kijken hoe de fiets er in het echt uit ziet.
Ik vind de gebruikte ''lugs" erg grof en afbruik doen aan de lijnen van het frame, ook de zadelpen is erg aanwezig, de rode kleur doet hier natuurlijk ook geen goed aan.
Ik vind de gebruikte ''lugs" erg grof en afbruik doen aan de lijnen van het frame, ook de zadelpen is erg aanwezig, de rode kleur doet hier natuurlijk ook geen goed aan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
De rode lugs vind ik dan wel weer een mooi accent De lagere montage van de staande achtervork vind ik iets minder mooi. Ik vind hem er best goed uitzien, maar volgens mij veel te duur en dat filmpje wat hierboven is gepost pfff wat een marketing praat, zwitserse precisie etc blabla
Al die rode dingen die boven het frame uitsteken maken het geheel er niet mooier op vind ik. Frame komt veel mooier uit met alles zwart: zadel(pen), stuur(pen) en -lint.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Weer een andere gegarandeerd niet werkende zadelpen. Denk dat deze fiets voor iemand anders ontworpen is (absoluut niet mooi/in proportie)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5613
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Dank u, voor deze foto....... ik weet het nu zeker........geen mooie fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Sharkman 1 schreef:Weer een andere gegarandeerd niet werkende zadelpen. Denk dat deze fiets voor iemand anders ontworpen is (absoluut niet mooi/in proportie)
Ben je nou weer zo negatief over BMC??
Welke zadelpennen werken er dan niet van BMC en wat zou er mis zijn met deze??
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je ziet hoeveel ellende het gemiddelde BMC frame (en dan specifiek die SLX) op het ogenblik oplevert (iedere keer op en afbouwen wordt je op een gegeven moment ook wel zat) is dat ook niet zo vreemd. Frames zijn niet overmatig licht dus houdt ik het maar op gewoon een slecht ontwerp.
Ik doel op de revolutionaire zadelpen van het huidige topmodel slr01. Heb er twee in onderhoud en ik geloof dat ik de loodzware klem binnenkort maar met epoxy ga verlijmen (iedere keer staand naar huis is ook niets).
Ik heb overigens heel veel met design maar wel in combinatie met innovatie/verbetering. BMC zit op het moment teveel op het pad "design om het design" waarbij anders zijn het doel is zonder je af te vragen of het in de praktijk ook gaat werken en houdbaar is (imho. zouden ze beter het standpunt "beter goed gejat dan slecht bedacht" kunnen hanteren).
En voor de critici ik heb zelf een Slt01 en die is houdbaar en voldoende "apart" zonder echt kwetsbaar te worden (daarna zijn ze een beetje de mist in gegaan)
Ik doel op de revolutionaire zadelpen van het huidige topmodel slr01. Heb er twee in onderhoud en ik geloof dat ik de loodzware klem binnenkort maar met epoxy ga verlijmen (iedere keer staand naar huis is ook niets).
Ik heb overigens heel veel met design maar wel in combinatie met innovatie/verbetering. BMC zit op het moment teveel op het pad "design om het design" waarbij anders zijn het doel is zonder je af te vragen of het in de praktijk ook gaat werken en houdbaar is (imho. zouden ze beter het standpunt "beter goed gejat dan slecht bedacht" kunnen hanteren).
En voor de critici ik heb zelf een Slt01 en die is houdbaar en voldoende "apart" zonder echt kwetsbaar te worden (daarna zijn ze een beetje de mist in gegaan)
-
- Forum-lid
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 03 apr 2009 23:36
Gelukkig is smaak iets persoonlijks. Ik vind de nieuwe Impec (en dan met name die met de rode luggs) juist erg mooi. Als het echt zo' n waardeloze fiets is (hier kan ik zelf niet over mee praten omdat ik totaal geen gebruiks ervaring met BMC heb) waarom rijdt er dan een bijna volledige prof ploeg op die dingen? Okee wellicht zijn er nog wat verbeterpunten t.a.v bijvoorbeeld de zadelpen (klem) maar dat geld toch in het algemeen voor alle nieuwe frames die in de loop der tijd na release kleine verbeteringen ondergaan. En ondanks het hoge gewicht van het frame komt een volledig met topgroep afgemonteerde fiets rond het streef gewicht van 6.8 kilo (heb ik ergens gelezen).
Verder vind ik het prijzens waardig dat een merk als BMC optisch heel andere frames bouwt dan vele andere merken. Zo vind ik ze eigenzinnig, vernieuwend & vooruitstrevend. Deze aspecten zorgen voor o.a nieuwe productie technieken en afwijkende visies en die maken dat de fiets industrie zich voortdurend blijft ontwikkelen. Daar hebben we allen baat bij, dus wat mij betreft gaan ze bij BMC lekker zo door ook al kan niet iedereen zich vinden in hun creaties.
Verder vind ik het prijzens waardig dat een merk als BMC optisch heel andere frames bouwt dan vele andere merken. Zo vind ik ze eigenzinnig, vernieuwend & vooruitstrevend. Deze aspecten zorgen voor o.a nieuwe productie technieken en afwijkende visies en die maken dat de fiets industrie zich voortdurend blijft ontwikkelen. Daar hebben we allen baat bij, dus wat mij betreft gaan ze bij BMC lekker zo door ook al kan niet iedereen zich vinden in hun creaties.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!