Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC

fw
Forum-lid

fw 20 okt 2010 18:07

Mooie nieuwe BMC op interbike; de Impec

http://youtu.be/lDnkdvr8-hg

Afbeelding

peter1973
Forum-lid

peter1973 20 okt 2010 19:33

Erg mooie fiets maar hij schreeuwt om een paar wielen met hoge carbon velgen !!!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 okt 2010 20:18

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, op BikeMotion maar eens kijken hoe de fiets er in het echt uit ziet.

Ik vind de gebruikte ''lugs" erg grof en afbruik doen aan de lijnen van het frame, ook de zadelpen is erg aanwezig, de rode kleur doet hier natuurlijk ook geen goed aan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jorisb
Forum-lid

jorisb 20 okt 2010 20:40

De rode lugs vind ik dan wel weer een mooi accent :) De lagere montage van de staande achtervork vind ik iets minder mooi. Ik vind hem er best goed uitzien, maar volgens mij veel te duur en dat filmpje wat hierboven is gepost pfff wat een marketing praat, zwitserse precisie etc blabla

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 20 okt 2010 21:00

Al die rode dingen die boven het frame uitsteken maken het geheel er niet mooier op vind ik. Frame komt veel mooier uit met alles zwart: zadel(pen), stuur(pen) en -lint.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 20 okt 2010 21:02

Weer een andere gegarandeerd niet werkende zadelpen. Denk dat deze fiets voor iemand anders ontworpen is (absoluut niet mooi/in proportie)

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 20 okt 2010 21:34

Dat frame is er ook in 't geel, en die vind ik er een stuk beter uitzien.

Cyclingnews

Afbeelding
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

rikkert
Forum-lid

rikkert 20 okt 2010 21:40

Inderdaad, in het geel is ie ook niet mooi. :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 okt 2010 21:42

Dank u, voor deze foto....... ik weet het nu zeker........geen mooie fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

andreasg
Forum-lid

andreasg 21 okt 2010 12:32

Sharkman 1 schreef:Weer een andere gegarandeerd niet werkende zadelpen. Denk dat deze fiets voor iemand anders ontworpen is (absoluut niet mooi/in proportie)

Ben je nou weer zo negatief over BMC?? :)

Welke zadelpennen werken er dan niet van BMC en wat zou er mis zijn met deze??
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 okt 2010 12:51

Als je ziet hoeveel ellende het gemiddelde BMC frame (en dan specifiek die SLX) op het ogenblik oplevert (iedere keer op en afbouwen wordt je op een gegeven moment ook wel zat) is dat ook niet zo vreemd. Frames zijn niet overmatig licht dus houdt ik het maar op gewoon een slecht ontwerp.
Ik doel op de revolutionaire zadelpen van het huidige topmodel slr01. Heb er twee in onderhoud en ik geloof dat ik de loodzware klem binnenkort maar met epoxy ga verlijmen (iedere keer staand naar huis is ook niets).
Ik heb overigens heel veel met design maar wel in combinatie met innovatie/verbetering. BMC zit op het moment teveel op het pad "design om het design" waarbij anders zijn het doel is zonder je af te vragen of het in de praktijk ook gaat werken en houdbaar is (imho. zouden ze beter het standpunt "beter goed gejat dan slecht bedacht" kunnen hanteren).

En voor de critici ik heb zelf een Slt01 en die is houdbaar en voldoende "apart" zonder echt kwetsbaar te worden (daarna zijn ze een beetje de mist in gegaan)

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 21 okt 2010 13:20

Gelukkig is smaak iets persoonlijks. Ik vind de nieuwe Impec (en dan met name die met de rode luggs) juist erg mooi. Als het echt zo' n waardeloze fiets is (hier kan ik zelf niet over mee praten omdat ik totaal geen gebruiks ervaring met BMC heb) waarom rijdt er dan een bijna volledige prof ploeg op die dingen? Okee wellicht zijn er nog wat verbeterpunten t.a.v bijvoorbeeld de zadelpen (klem) maar dat geld toch in het algemeen voor alle nieuwe frames die in de loop der tijd na release kleine verbeteringen ondergaan. En ondanks het hoge gewicht van het frame komt een volledig met topgroep afgemonteerde fiets rond het streef gewicht van 6.8 kilo (heb ik ergens gelezen).
Verder vind ik het prijzens waardig dat een merk als BMC optisch heel andere frames bouwt dan vele andere merken. Zo vind ik ze eigenzinnig, vernieuwend & vooruitstrevend. Deze aspecten zorgen voor o.a nieuwe productie technieken en afwijkende visies en die maken dat de fiets industrie zich voortdurend blijft ontwikkelen. Daar hebben we allen baat bij, dus wat mij betreft gaan ze bij BMC lekker zo door ook al kan niet iedereen zich vinden in hun creaties.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

Plaats reactie