Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

ronzie
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 jan 2008 13:39

ronzie 09 jun 2008 18:14

Hey dat is een knappe prestatie, respect allemaal!

nhterra
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 okt 2005 01:03

nhterra 09 jun 2008 18:27

Zaterdagmiddag om 14.00 vertrokken we richting Les Ribecourt, rond 19.00 uur het tentje opgezet bij de start. Het was er al gezellig druk met Spanjaarden, Duitsers, Engelsen en Nederlanders. Helaas slecht geslapen die nacht door wat luidruchtige Fransen die hun tenten naast de onze gingen opzetten.

Na een vroege start om 4.00 uur ging het lekker de eerste 30km in een groepje. Toen kwam er een Fransman per auto ons inhalen die toeterend ons tot stoppen bracht. We zaten compleet verkeerd :-( Na ongeveer een half/uur omfietsen kwamen we weer op de route.

Toen was het glibberen en glijden over de Kasseien, 1 keer licht gevallen (na mij vielen ze daar stuk voor stuk). Na het klimmetje met kasseien was er een man aan hetbvechten voor zijn leven, de ambulance was al te horen. Een mede fietser was hem aan het reanimeren. Ik hoop maar dat hij het gehaald heeft, ìemand iets gehoord?
Hierna even rustig aan gedaan, je krjigt van die rare gedachtes en een heel slecht gevoel.

De kasseien werden wat droger en het verging me steeds beter en sneller over de stenen. Bij Wallers vloog meteen mijn bidon eruit en heb ik deze vervolgens maar in mijn shirt meegedragen. Bij ongeveer 200km even een dip gehad, voor de kasseien stroken kon ik mezelf wel weer opladen, maar op het asfalt niet echt meer.

Om 16.30 de laatste strook van 300m, bochtje om en genieten.......

Zag nog een retro Bianchi, maar deze had zwarte Open pro's.
Dit was de zwaarste klassieker en achteraf de mooiste door het vele lijden.
Nu eerst maar eens mijn fiets schoonmaken.




roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 09 jun 2008 18:33

Zelf ben ik twee keer aan de kant moeten gaan voor de ambulance op de strook van Quievy hier waren twee fietsen achtergelaten in de berm, en daarna nog een keer op de strook van Wallers.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2008 18:54

[quote="nhterra"]Na het klimmetje met kasseien was er een man aan hetbvechten voor zijn leven, de ambulance was al te horen. Een mede fietser was hem aan het reanimeren. Ik hoop maar dat hij het gehaald heeft, ìemand iets gehoord?

[/quote]

Hoi,

Zie de post van GastHeerG eerder op hetzelfde Topic. Ziet er dus niet goed uit.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nhterra
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 okt 2005 01:03

nhterra 09 jun 2008 19:16

Ik lees net de eerder geplaatste posts, dat ziet er niet goed uit.

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 09 jun 2008 20:03

goed gefietst mannen, mooie verhalen.
als er voor 2010 een lijstje met deelnemers komt kan je mij er wel bij zetten.
Funny the way it is

meindert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 mar 2008 18:42

meindert 09 jun 2008 20:09

Zo dat zijn al heel wat verhalen. Samen met Gerard, Serge, Inmar, Peter en Dick en het hele verzorgingsteam (vader van Serge, echtgenote van Gerard, de fotograaf) de hele Hel van het Noorden bezocht. Weinig heb ik meer toe te voegen aan alles wat al geschreven staat. Het ergste waren de eerste stroken met modder, zoveel modder dat je niet meer verder kon, wielen waren compleet geblokkerd. Lopen door de modder zorgde voor een ander probleem de plaatjes onder mijn schoenen zaten vol met modder, onmogelijk om je los te wrikken uit de pedalen. Gevolg laat zich raden tot 2 keer toe na sur place gevallen. Ik koop andere pedalen. Mijn pedalen zijn 10 jaar oud ( Dura Ace maar even op de markt geweest, daarna vervangen!)
Het was een geweldig avontuur, waar we elkaar goed hebben leren. In de hoogte- en dieptepunten hebben we elkaar bijgestaan in dit sportief avontuur. Voor herhaling vatbaar maar zonder modder op de kasseien. Ik zie uit naar het fotoverslag van Gerard.
Mannen en vrouw hartstikke bedankt voor deze geweldige dag.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 09 jun 2008 20:10

Mooie verhalen en iedereen (van 'onze' deelnemers althans) weer veilig terug. Gave prestatie mannen! 13 juni 2010? Ik twijfel nog.... een heel klein beetje..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2008 21:10

Respect mannen voor de prestatie!! Zou het jullie niet nadoen (wil ik ook niet). Zo te zien een zware editie dit jaar.
Less is bore

Plaats reactie