Alles over vakanties op én met de fiets

Amstelgoldrace 2008 (toerversie)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 apr 2008 10:11

ik heb dit jaar er voor gekozen om niet de AGR te rijden. In 2007 en 2006 heb ik wel gereden en na de 2007 versie heb ik besloten om niet meer te starten. De ervaring van de deelnemers die dit jaar hebben gereden komen grotendeels overeen mijn ervaring in 2007. Het is een schitterend evenement om met zoveel man door Limburg heen te fietsen, maar ik irriteerde me aan teveel dingen.

Zo is er het voordringen, de smalle klimmen met teveel mensen (vervelend druk), gestresste deelnemers die een tijd willen neerzetten, klungelig georganiseerde bevoorrading, deelnemers die denken dat de weg van hun is. En dan als finale de fromberg, keuteberg en Cauberg. Op dit laatste stukje route komen ook de minder begenadigde fietser op dezelfde route als de bikkels die de 250 rijden. En dat past gewoon niet op die smalle wegen. Vooral dat laatste heeft me doen besluiten om gisteren niet aan de start te verschijnen.
Live fast; die young. mijn blog

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 20 apr 2008 10:52

Ik heb de 100km op de MTB gereden (3u15min) en dan heb je minder last van langzamen deelnemers je kan er dan gewoon via de bern voorbij.

IK raad de meeste racefietsers toch een triple aan zoveel nadeel had ik niet van mijn MTB en de keutenberg en er stappen er wel veel af zelfs op de cauberg.
De klienste is dan volgens mij gelijk aan het MTB middenblad en dat gaat prima.

Voor de rest vond ik de sfeer en organisatie eigenlijk beter dan vorig jaar. Van weinig zaken last gehad en oke er zijn er altijd die scheldend en tierend voorbij komen dat iedreeen zo langszaam gaat (en dan kom je ze in de afdaling weer tegen) maarja als je er 12.000 bij elkaar zet heb je dat overal mee.

pedaalriddergeert
Forum-lid

pedaalriddergeert 20 apr 2008 13:54

Gisteren de 150 km gereden. Ik vond de tocht zelf prima geregeld. Complimenten aan de organisatie (bevoorrading top!!). Waar ik mij wel aan irriteerde zijn de vele auto's op de route, vooral op de stevige klimmetjes is dit zeer vervelend en gevaarlijk. Ook een monsterachtig grote trekker kwam gezellig naar beneden tuffen. Dit zou eigenlijk niet moeten. Het wachten bij de Keutenberg vond ik niet vervelend. Goede zaak dat men rijders in groepjes doorlaat. Zodoende minder kans op teveel drukte op deze klim (net als vorig jaar). Tipje: nieuwe huisregel: rechts lopen, links fietsen. Is voor iedereen duidelijk en geen irritaties. Tot volgend jaar!

joddi
Forum-lid

joddi 20 apr 2008 14:01

150km gefietst had 9 maanden niet gefietst en 4weken gelden weer begonnen toen in 3 weken 400km en toen 1 week ziek, eigenlijk alleen in me eentje stukken van 100km+ gefietst op laag pitje, in limburg was het anderen koek omhoog ging heel matig op het vlakken weer perfect, gelukig niet af hoeven stappen.

Verder leuke dag jammer van het buitje aan het einde van de dag(die ik nog net meepakte), en vergeleken met vorig jaar vond ik het niet te druk alleen onderaan de keuteberg was waardeloos, verder viel me nog op dat iedereen zich maar naar beneden liet rollen en de bochten werden genomen of het glad was, gewoon lekker bijtrappen en hangen(heerlijk na zo'n klim)

Verder was voor mij het verzet 34x25 soms net wat tezwaar wat het slechte klimmen van mij niet ten goede kwam
Cube Agree GTC

bhermans
Forum-lid

bhermans 20 apr 2008 14:05

Dit jaar was mijn eerste keer samen met mijn broer en forumlid P I M. Ik vond alles super geregeld maar alleen jammer dat we op de keutenberg moesten gaan slingeren om boven te komen. We hebben de tocht gereden met een gemiddelde van 26km/h en dat vind ik nog redelijk snel voor twee 1ste jaars nieuwelingen en een mooiweersfietser.

seger
Forum-lid

seger 20 apr 2008 14:34

[quote="Roger68"]Wellicht een idee om routes van korte afstanden wat aan te passen zodat deze met Fromberg/Keutenberg beginnen. Denk dat je op die manier redelijk wat opstoppingen kunt voorkomen.[/quote]

Dit lijkt me geen goed idee. Een van de charmes van de AGR toerversie is juist dat je dezelfde finale rijdt als de profs. De mensen op de korte afstanden hebben hier net zoveel recht op als de anderen. En als er 12000 mensen deelnemen, dan weet je van tevoren dat het druk gaat zijn op de Fromberg/Keutenberg/Cauberg. Ergens vond ik het ook wel lachen om zo in die drukte de Keutenberg op te gaan. Op de Cauberg kon ik gewoon lekker doorrijden, ook al waren er veel mensen.
Waar ik me wel aan geërgerd heb, zijn die mensen die denken dat ze iedereen van de sokken mogen rijden en op iedereen mogen vloeken omdat ze niet 50km/u de Cauberg opscheuren. Zij vergeten dat het een pleziertocht is, en geen wedstrijd. Verder vond ik alles echt super georganiseerd, met goede bewijzering en ravitaillering. Ook leuk dat op redelijk wat plekken mensen langs de kant stonden om je aan te moedigen. Wel spijtig dat er iemand overleden is...
Als het uitkomt, doe ik volgend jaar weer mee!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

remon@
Forum-lid

remon@ 20 apr 2008 14:37

Hoi Fietsers!

Ik heb gisteren voor de 1ste keer de AGR (150km) gereden. Ik moet toegeven ik vond het zeker zwaar maar ik heb het gehaald en ik ben er best trots op!
Mensen langs de kant, goed georganiseerd, goede (en lekker!) bevoorrading! Kortom gewoon super!! Wellicht tot volgend jaar!

Gr. Rémon

evers
Forum-lid

evers 20 apr 2008 14:48

eerste AGR, 100km en vroeg gestart. Geen enkel probleem gehad dus op de keutenberg want als je daar voor de middag door komt is het er gewoon rustig. Ook daar veel afstappers en zwalkers, maar ben er tussendoor geknald want had super benen!

volgend jaar ben ik weer van de partij, maar dan op de 150km
Train ze!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 apr 2008 16:13

Weet iemand waar de foto's te vinden zijn, die de man op de Keutenberg maakte.
Hij riep iets van sporter.nl, maar ik kan het niet vinden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 apr 2008 16:17

Dat was fotovansporter.nl maar je moet nog even geduld hebben want ze staan er nog niet.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 apr 2008 16:51

[quote="Bottecchia"]Dat was fotovansporter.nl maar je moet nog even geduld hebben want ze staan er nog niet.[/quote]

Bedankt voor de info!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

iroa
Forum-lid

iroa 20 apr 2008 21:55

Vorig jaar heb ik voor het eerst het betere heuvelwerk geproefd in de Shimano Challenge en dat smaakte naar meer. Dit jaar was voor mij de eerste keer AGR, gelijk 150 km gestart. Helaas door een ongelukkige samenloop van omstandigheden in de afdaling van de Vaalserberg over de kop gegaan. Gelukkig gered door mijn helm - helm gekraakt, maar hoofd nog in orde! Verder twee knieen met forse schaafwonden en een gekneusde heup, daarnaast nog wat materiaalschade. Drie vriendelijke dames die hun vrienden net hadden aangemoedigd hebben me naar de Finish gebracht, waarvoor nogmaals hartelijk dank.

Ik baal nog het meeste van het feit dat ik de tocht niet uit heb kunnen rijden. :-(
Volgende maand herkansing bij Limburgs Mooiste en later dit jaar JJC

Plaats reactie