ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar ik ben op zoek naar een staal frame
met chromen lugs lekker retro ik heb een colnago titanio master frame single downtube dus geen dubbele onderbuis en het frame is rood metallic 57ct met
een sintema s4 carbon voorvork .ik heb dit te klein gekocht ben zelf 1.89 cm zoek een 60 cm frame cc of ct van de merken
gios pro - casati - bianchi tomasini rijd nu op een master extra light van colnago en dit rijd heerlijk vandaar dat ik voor mijn tweede fiets ook retro staal wil met chroom
Ervaring met staal
r.oord4 schreef:ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar ik ben op zoek naar een staal frame
met chromen lugs lekker retro ik heb een colnago titanio master frame single downtube dus geen dubbele onderbuis en het frame is rood metallic 57ct met
een sintema s4 carbon voorvork .ik heb dit te klein gekocht ben zelf 1.89 cm zoek een 60 cm frame cc of ct van de merken
gios pro - casati - bianchi tomasini rijd nu op een master extra light van colnago en dit rijd heerlijk vandaar dat ik voor mijn tweede fiets ook retro staal wil met chroom
Je hebt PM
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30
Mijn stalen Vision Spirit is klaar voor het nieuwe seizoen!
Het frame is in nieuwe kleuren gelakt en een aantal onderdelen zijn vervangen...zwart zadel, zwarte bandjes en tape (oogt wat rustiger). Ik vind hem zelf goed geslaagd en hij rijdt super. Je ziet niet meer zoveel staal rijden, dus ik hoef niet bang te zijn dezelfde tegen te komen
Hieronder de link. Mischien kan iemand me helpen hem in dit venster zichtbaar te maken!?
Groeten Michiel
http://img183.imageshack.us/img183/1614 ... rit002.jpg
Het frame is in nieuwe kleuren gelakt en een aantal onderdelen zijn vervangen...zwart zadel, zwarte bandjes en tape (oogt wat rustiger). Ik vind hem zelf goed geslaagd en hij rijdt super. Je ziet niet meer zoveel staal rijden, dus ik hoef niet bang te zijn dezelfde tegen te komen
Hieronder de link. Mischien kan iemand me helpen hem in dit venster zichtbaar te maken!?
Groeten Michiel
http://img183.imageshack.us/img183/1614 ... rit002.jpg
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)
Zo moeilijk is het niet:
onderstaande:
[img]http://img183.imageshack.us/img183/1614 ... rit002.jpg[/img]
levert op:
mooi fietstje.
onderstaande:
[img]http://img183.imageshack.us/img183/1614 ... rit002.jpg[/img]
levert op:
mooi fietstje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 mei 2008 12:30
Dank je Corniel! Wellicht is het erg simpel, mij lukte het helaas niet.
In verband met rugklachten zitten er wat meer spacers tussen als normaal nodig is...hopelijk kunnen die er weer snel tussenuit!
Groeten Michiel
In verband met rugklachten zitten er wat meer spacers tussen als normaal nodig is...hopelijk kunnen die er weer snel tussenuit!
Groeten Michiel
Ridley Excalibur 2010
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 7 (winter)
Ik rijd sinds kort weer op een volledig stalen frame (Kona). Dit frame heeft slooping geometrie en een 1 1/8 inch stalen voorvork. Ik ben beslist tevreden over de rijeigenschappen van dit frame. Wat ik me alleen afvroeg is wat er zou gebeuren met de rijeigenscahppen als ik er een carbon voorvork inzet.
Ik zou het zeker niet doen om alleen gewicht te sparen. Het is vooral bedoeld om nog meer comfort toe te voegen. Gaat dit gebeuren met een carbon vork?
Of is een stalen exemplaar toch vooral de beste keuze.
Wie heeft ervaring met deze verandering?
Mij valt op dat veel nieuwe stalen frames wel standaard geleverd worden met een carbon vork!
Ik zou het zeker niet doen om alleen gewicht te sparen. Het is vooral bedoeld om nog meer comfort toe te voegen. Gaat dit gebeuren met een carbon vork?
Of is een stalen exemplaar toch vooral de beste keuze.
Wie heeft ervaring met deze verandering?
Mij valt op dat veel nieuwe stalen frames wel standaard geleverd worden met een carbon vork!
ben ook wel benieuw of een carbon vork comfortabler is dan een stalen, heeft natuurlijk ook wel te maken met de vorm van de carbon vork > zo'n kaars rechte is natuurlijk wat anders dan als er een boog in zit. wie weet hier wat over te vertellen.
zit wel eens te denken of dit een mooie upgrade voor me stalen pinarello is ... ooit. eerst een chris king balhoofd erop
zit wel eens te denken of dit een mooie upgrade voor me stalen pinarello is ... ooit. eerst een chris king balhoofd erop
vip32, dat zou dan mijn volgende vraag geweest zijn! Is een gebogen vork dan weer meer comfortabel dan een rechte? Ongeacht het materiaal? Laat ik nu een stalen vork hebben, met kaarsrechte poten!
GastheerG, mag ik vragen naar jouw voorkeur en ervaringen? Wat voor vork zou er gestoken worden als je een eigen topfiets mocht samenstellen?
GastheerG, mag ik vragen naar jouw voorkeur en ervaringen? Wat voor vork zou er gestoken worden als je een eigen topfiets mocht samenstellen?
Ik heb laatst een carbon vork met rechte poten in mijn 9,5j oude stalen Merckx laten plaatsen (http://img14.imageshack.us/my.php?image=hpim3144.jpg). Ik heb er recent toch wat kasseien onderdoor gejaagd en moet zeggen dat dat toch relatief goed liep - ik had wel de bandenspanning vooraan op 6,5 bar staan en de vorkbuis is 1" (2 factoren die m.i. toch wel een rol spelen).
Mijn stalen fiets is momenteel nog mijn slecht-weer-en-reis-fiets, alhoewel ik er ongeveer 50% van mijn km's op fiets (heb hiernaast nog een Ridley Compact = alu met carbon voorvork). De carbon voorvork is een eerste stap richting het statuut van mooi-weer-fiets. Binnen een jaar of 2 krijgt ze een nieuw laagje lak en een nieuwe groep en is ze definitief voor de zonnige dagen voorbestemd.
Mijn stalen fiets is momenteel nog mijn slecht-weer-en-reis-fiets, alhoewel ik er ongeveer 50% van mijn km's op fiets (heb hiernaast nog een Ridley Compact = alu met carbon voorvork). De carbon voorvork is een eerste stap richting het statuut van mooi-weer-fiets. Binnen een jaar of 2 krijgt ze een nieuw laagje lak en een nieuwe groep en is ze definitief voor de zonnige dagen voorbestemd.
Heb een Alu-fiets gehad en nu alleen nog staal en een full carbon-Merckx. Heb met deze laatste de Ronde van Vlaanderen gereden, waarbij ik niets had veranderd aan mijn standaard 'set-up' (23 mm GP4000s op 7 bar). Op de kasseistroken was dit niet echt comfortabel maar wel goed te doen. Met mijn stalen Bianchi SLX of Gios was dit echter absoluut comfortabeler geweest! Beide fietsen behoren wel zo'n beetje tot de laatste generatie stalen frames (eind jaren '80/begin jaren '90) uit het hogere marktsegment. Naast comfortabel zijn ze licht en responsief.
Net als GastheerG heb ik ook vorig jaar l'Eroica gereden, zelf met een oude stalen Giant, welke tot het goedkopere prijssegment behoorde. Deze is dus juist niet responsief maar door zijn langere wielbasis en hoger gewicht wel comfortabel en rijdt als op rails...
Net als GastheerG heb ik ook vorig jaar l'Eroica gereden, zelf met een oude stalen Giant, welke tot het goedkopere prijssegment behoorde. Deze is dus juist niet responsief maar door zijn langere wielbasis en hoger gewicht wel comfortabel en rijdt als op rails...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!