Pagina 22 van 74
Geplaatst: 23 okt 2008 01:30
door duotone
maatje 58 idd en het zijn ultegra naven!!
zadel staat natuurlijk nog niet goed nee,heb hem net binnen!!
moet ook nog even pedaaltjes uitzoeken en nog wat toeters en bellen.
maar hij blijft lekker kaal dat wel.
Geplaatst: 23 okt 2008 01:53
door duotone
@bmiller.. bij morsink vandaan, hadden ook nog een ultegra sl ook mooi.
het is een soort fietsplan niet de echte via mijn werkgever!
Geplaatst: 27 okt 2008 09:34
door duotone
eerste 50km zitten erop! Had graag eerder gefietst maar in de regen is het ook niet alles. Fiets komt lekker stijf over maar toch genoeg comfort. Zadel wel een beetje hard maar op mijn mtb dubbele vering en een gel zadel ben ik gewoon anders gewend denk ik. Versnellingen schakelen heerlijk soepel. Maar moet nog wel even beter afgesteld worden. Midden blad voor en kleine achter geeft een ratteltje vanavond even naar kijken! Verder super fiets
Geplaatst: 27 okt 2008 09:55
door sirbas
Is dat nog het standaard zadeltje dat je erop hebt zitten? Die is niet echt fantastisch nee.
Zou die zeker vervangen voor een fatsoenlijk exemplaar...
Wat betreft je gearing: vermijd de "verboden" verzetten om overmatige slijtage aan de ketting door een scheve kettinglijn te voorkomen. Vaak zul je merken dat de ketting tegen de binnenzijde van het grotere blad voor gaat schuren. Dit is bijna niet te voorkomen. Devies hier is eerder naar je grote blad voor te schakelen...
Geplaatst: 27 okt 2008 10:20
door goekoop
weet iemand toevallig wat de torsiestijfheid is van een bulls desert falcon?
Geplaatst: 27 okt 2008 12:04
door duotone
oké dank je. Bij mijn mtb kon ik als ik voor binnen en buitenblad had nooit de grootste achter schakelen, nu is het dus net andersom! Even wennen dus denk ik en eerder naar het buitenblad voor. Ja zadel nog maar even kijken wat ik doe. Wil eerst nog even kijken voor wat andere dingen, zoals tasje, computer met hardslagmeter, peddalen,reserve bandjes enz.
Geplaatst: 29 okt 2008 11:16
door bull
@duotone, houd wel goed je souplesse in de gaten. Probeer tussen de 90 en 100 omwentelingen per minuut aan te houden. Tot een snelheid van 36/37 km/h kun je eigenlijk alles op middenblad doen. In de praktijk komt het erop neer dat ik eigenlijk altijd op het middenblad rijd.
Maar ja, misschien rijd jij wel veel harder!
Geplaatst: 29 okt 2008 13:15
door sirbas
@Bull: Ik neem aan dat jij ook de 12 en de 13 vermijd op je middenblad, niet?
Spreek zelf enkel uit ervaring met double voor...
Geplaatst: 29 okt 2008 13:32
door duotone
@bull ik wil zeker niet zeggen dat ik harder fiets. Maar op mijn mtb shimano xtr reed ik vaak voor op middelste blad en achter op het kleine blad maar nu met mijn nieuwe df ultegra merk ik dat hij de laatste twee kleine bladen niet zo fijn vindt. Ik dacht even afstellen maar ik kreeg als reactie hier op 't forum dat ik eerder moest overschakelen naar buitenblad! Zelf rijd ik het lekkerst met erg hoog beentempo!
Geplaatst: 29 okt 2008 21:30
door bull
@Sirbas: De 13 pak ik soms nog net op middenblad (39T). Beter is idd om 12 en 13 op buitenblad te doen ivm kettinglijn.
Triple MTB (deore/xtr) heeft totaal andere tandwielverhoudingen voor (48/36/26) in vergelijking tot race triplegroepen die vaak 52/39/30 hebben. Dit betekent dat je als je puur op snelheid let bij een MTB eerder naar je buitenblad zal willen.
Geplaatst: 31 okt 2008 10:49
door duotone
gister nog een stukje gefiets. En nu heb ik een vraagje. Als ik de ketting op het middenblad schakel hoor ik een irritant rateltje aan de voorkant van het tandwiel, zelfs met een rechte ketting. Hij raakt nergens iets aan de voorkant! Op het binnen en buitenblad loopt alles super soepel. Maar ligt echt aan het middenblad! De fiets is helemaal nieuw dus. En is van ultegra! Iemand dezelfde ervaring gehad?
Geplaatst: 04 nov 2008 16:18
door bull
Ik denk dat het een kwestie is van kabelspanning. Even aan de stelschroef draaien volstaat. Hier een uitleg over hoe je dat moet doen:
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm
Heeft iemand trouwens de Bulls stand op Bikemotion bezocht? Bulls had in vergelijking met vorig jaar een erg mooie stand. Drie nieuwe modellen (qua kleur) voor de Desert Falcon zagen er erg goed uit. ook de afmontage is tegenwoordig van een hoger niveau (FSA stuur en stuurpen en zadelpen).