Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

HenH
Forum-lid

HenH 25 mar 2011 11:22

[quote="havana"]Wist je dat Bauke Mollema op die manier ontdekt is?[/quote]

Door zijn stuur?

Het zijn trouwens ondingen wat betreft sturen.
Ik en een aantal vrienden fietsten altijd heen en weer school 50 km.
Die vriend is door zo'n stuur(niet op tijd kunnen sturen) 4x gevallen in twee jaar:p
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

tijmen
Forum-lid

tijmen 30 mar 2011 14:22

Nieuwe ergernis..

Inbrekers. Afgelopen zondag is er bij me ingebroken. Ze waren nog binnen toen we thuis kwamen maar vlogen zo snel weg door de achtertuin dat ze verdwenen waren voor we door hadden wat er geberude.

Laptop weg, spiegelreflexcamera weg, Suunto horloge weg, VDO Z3 fietscomputer weg, zonnenbrillen weg.

M'n wielrenfiets stond klaar om meegenomen te worden (van de haken getild, klittenbandje wat om het voorwiel en buis zit om draaien van stuur en wiel te voorkomen lag op de grond). Gelukkig hebben ze die niet meegenomen.

Komt ergernis nummer twee: het vingerafdrukpoeder van de recherche. Mijn fiets is matzwart maar heeft nu door het poeder een metallic coating gekregen. Ik krijg dat poeder er maar niet af! Hard schrobben druf ik niet omdat ik bang ben dat het als schuurmiddel werkt. Heeft iemand tips..
slow is smooth, smooth is fast

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 mar 2011 14:32

[quote="jeroenkuiper"][quote="Daniel1975"]Paardenstront op de weg!
Was dit weekend op veel plaatsen weer raak :([/quote]

+1
ik moest afgelopen weekeind ook op 2 plekken kunst en vliegwerk laten zien om normaal het fietspad te kunnen volgen

dat vind ik ook zo asociaal ja.... ik moet mijn hond eens loslaten lopen en ergens laten poepen zonder het op te ruimen... mocht de gemeente controleur net langs komen dan ben je aan de beurt....

maar die paarden eigenaren laten het ook maar mooi zo eruit lopen en opruimen ho maar....., bestaan toch wel opvangsystemen voor oid, en anders opbokken met dat vee van de fietspaden![/quote]

Kunst en vliegwerk? Een paardendrolletje? Til je fiets toch even los van de grond, of een beetje sturen, er dwars doorheen kan ook als het moet hoor.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 30 mar 2011 14:37

Vriend van me heeft laatst een bon gehad voor wildplassen, een paar meter verder op stond een incontinent politiepaard gewoon tussen de menigte te kakken.

Ik weet het heeft niets met fietsen te maken maar het is wel ergerlijk, en het gaat over paardendrolletjes.

emmo
Forum-lid

emmo 30 mar 2011 14:38

Automobilisten die (in de spits) bij de verkeerslichten geen ruimte laten op/ter hoogte van de fietsoversteek, zodat je al je slalom techniek weer moet gebruiken om er langs te raken.
Maar het mooiste vanalles is nog dat de meeste bestuurders erbij zitten alsof ze van niks weten en alleen maar vooruit kijken!!!

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 30 mar 2011 14:39

Duidelijk een amsterdammer die zo'n opmerking plaatst.....
Een hoop paardenstront is toch vaak een goede 20cm hoog (niet altijd natuurlijk...)
Ja, tuurlijk.... dwars erdoorheen....
en vervolgens kan je de stront nog van je spaken boenen!

Niks tegen de beesten uiteraard, zelf op redelijk niveau gereden, maar wil je zo nodig een buitenrit maken, pak dan de trailer en rijd met zo'n beestje naar het bos en pak een ruiterspad.....

Overigens is dat ook een ergernis van me, mensen die dieren de schuld geven van ontstaan leed omdat ze moesten uitwijken.
WIJ maken het leven zuur van dieren die vrij proberen te leven, niet anderzom.
Hetzelfde geld voor een hond die richting fietser rent of midden op het fietspad staat.
Niet de hond maar de baas moet je dan aanspreken/uitmaken voor klotenbeest!

Greets
mijn Flickr

frank1
Forum-lid

Gebruikersavatar frank1 30 mar 2011 14:42

[quote="Emmo"]Automobilisten die (in de spits) bij de verkeerslichten geen ruimte laten op/ter hoogte van de fietsoversteek, zodat je al je slalom techniek weer moet gebruiken om er langs te raken.
Maar het mooiste vanalles is nog dat de meeste bestuurders erbij zitten alsof ze van niks weten en alleen maar vooruit kijken!!!
[/quote]

+ 1 Dit zie je zo vaak...... Getuigd (wat mij betreft) van geen verkeersinzicht....

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 mar 2011 14:47

[quote="jaapieo"]Duidelijk een amsterdammer die zo'n opmerking plaatst.....
Een hoop paardenstront is toch vaak een goede 20cm hoog (niet altijd natuurlijk...)
Ja, tuurlijk.... dwars erdoorheen....
en vervolgens kan je de stront nog van je spaken boenen!

Niks tegen de beesten uiteraard, zelf op redelijk niveau gereden, maar wil je zo nodig een buitenrit maken, pak dan de trailer en rijd met zo'n beestje naar het bos en pak een ruiterspad.....

Overigens is dat ook een ergernis van me, mensen die dieren de schuld geven van ontstaan leed omdat ze moesten uitwijken.
WIJ maken het leven zuur van dieren die vrij proberen te leven, niet anderzom.
Hetzelfde geld voor een hond die richting fietser rent of midden op het fietspad staat.
Niet de hond maar de baas moet je dan aanspreken/uitmaken voor klotenbeest!

Greets[/quote]

hahaha
1 ik ben opgegroeid op de veluwe en werd wakker van het geluid van koeien, ik heb met regelmaat met mijn arm tot aan mijn oksel in een koe gehangen om te voelen hoe t kalf ligt en mijn bijbaan was kuikens rapen in stinkende kippenstallen.... oh ja, ik spreek dialect wat ze hier in de buurt echt niet kunnen verstaan :)
2 na school pakte ik direct mijn paard en ging rijden
3 op zaterdag moest ik hopen stront ruimen
4 ik train in de polder en rijd makkelijk om of over drollen heen, komt bij dat ik dat met mijn crosser gewend ben en ik niet zo snel piep van wat viezigheid op de weg.

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 30 mar 2011 14:52

He bah!:D

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 mar 2011 14:54

[quote="Mr. Chrono"]He bah!:D[/quote]

ja ik dacht: "laat het ze toch eens duidelijk wezen dat ik GVD geen amsterdammer ben!"
Ik krijg altijd maar reacties over 'ons amsterdammers' dat 'wij' op een bepaalde manier denken enzo. Het enige wat ik weet is dat ik de stad vies en druk vind en ik het platteland mis, maar dat ik een binding heb hier. Ik vind amsterdammers ook vreemd hysterisch volk.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 30 mar 2011 14:57

Overloper! :tooth:

Maar goed, dan zou je toch moeten weten dat die hopen flink groot kunnen zijn en dat je de hele bende eronder hebt zitten...
Voor de mensen die iets hebben met mooi materiaal niet echt prettig!

Je moet ook niet alles over één kam scheren, niet elke amsterdammer is vreemd en hysterisch, ook niet iedereen uit het oosten is een boer...
Beetje vreemd wat je nu aan het rondbazuinen bent enkel om duidelijk te maken dat je geen echte Amsterdammer bent?
mijn Flickr

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 30 mar 2011 14:59

Ik rij ook liever op de West Friesche omringdijk dan over de Nieuwendijk.

Plaats reactie