Pagina 22 van 38

Geplaatst: 15 nov 2010 16:09
door timper
Zelf kan ik de ervaringen van HenkV beamen : ongeveer zelfde aantal kms/jaar en ook overgestapt van pro3 naar conti.
- bijna geen sneetjes in de band
- 1 keer lek op 20000 kms
- gaan inderdaad langer mee

De rondere vorm vind ik ook een pluspunt in de bochten.

Geplaatst: 15 nov 2010 16:16
door materialist
Ze (4000s) worden snel vierkant al bij 500 km begint het. Wat vinden jullie daarvan?

Geplaatst: 15 nov 2010 16:20
door henkv
O ja het enige (vermeende) nadeel van de conti's vind ik het feit dat ze zo super simpel om de velg te leggen zijn. Voor het eraf halen (nieuwe band) heb ik niet eens een bandenlichter nodig (fulcrum zero). In m'n achterhoofd ben ik soms bang dat ze van de velg aflopen maar daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Bij de pro's moest je in nieuw-staat iets meer je best doen om ze er erop en weer eraf te krijgen. Maar na 1500km had je daar overigens ook geen bandenlichter meer nodig. Fulcrum zal wel kleine wieltjes maken?

Geplaatst: 15 nov 2010 17:37
door ric
HenkV schreef:O ja het enige (vermeende) nadeel van de conti's vind ik het feit dat ze zo super simpel om de velg te leggen zijn. Voor het eraf halen (nieuwe band) heb ik niet eens een bandenlichter nodig (fulcrum zero). In m'n achterhoofd ben ik soms bang dat ze van de velg aflopen maar daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Bij de pro's moest je in nieuw-staat iets meer je best doen om ze er erop en weer eraf te krijgen. Maar na 1500km had je daar overigens ook geen bandenlichter meer nodig. Fulcrum zal wel kleine wieltjes maken?


Dat is toch superhandig! Dat scheelt je weer bandenlichters meenemen. Ik heb nog niet gehoord dat ze er vanzelf aflopen. Ik rijd dit jaar voor het eerst met deze bandjes. In 4300 2x lek waarvan 1 stootlek. Mooie score vind ikzelf. Ze lopen mooi en zijn redelijk licht. Achter wordt inderdaad wel wat "vierkant".
Ik rijd met Ksyrium SL.

Geplaatst: 15 nov 2010 19:21
door be.rt
Materialist schreef:Ze (4000s) worden snel vierkant al bij 500 km begint het. Wat vinden jullie daarvan?


De achterband van de 4000S een stuk sneller dan de gewone 4000, maar belange zo snel niet als een Pro Race 3. Ik schat dat ik met een voorband zo'n 9000 km doe. Op die tijdspanne zal ik ruwgeschat 3 achterbanden verslijten.

Geplaatst: 15 nov 2010 20:17
door amclassic-fan
De S(chwarz) versie is gewoon hetzelfde, alleen dan met andere logo's. ;)

Geplaatst: 06 feb 2011 14:25
door wilcoelskamp
Na alle ervaringen wil ik straks om mijn nieuwe wielen de 4000S banden uitproberen. Ben benieuwd hoe ze om de Kuiper carbon wielen te vouwen zijn....

Geplaatst: 06 feb 2011 14:53
door HenH
Ik heb ze vrijdag om mijn wielen met Kinlin velgen gedaan.
Het laatste stuk ging er moeizaam.
Vervolgens even 15 minuten voor de houtkachel en kon ik ze er zo om drukken.
Maak ze dus warm als het niet wil;)

Geplaatst: 06 feb 2011 15:02
door amclassic-fan
Lijkt me sterk dat het beter gaat als je de velgen warmer maakt. Ik kreeg om de 31 mm's zonder probleem GP4000S banden.

Geplaatst: 06 feb 2011 16:10
door fietspret
Ik denk dat H&H bedoelt dat je de banden even moet verwarmen, niet de velgen uiteraard...

Geplaatst: 06 feb 2011 16:23
door jsparie
Materialist schreef:Ze (4000s) worden snel vierkant al bij 500 km begint het. Wat vinden jullie daarvan?


Dat lijkt me echt heel erg sterk. Ik heb er vorig jaar 2500 km mee gefietst en ze zijn nog zo rond als wat. Alleen jammer dat de zijkant begint te verteren. (laten draadjes lost etc) Pomp je ze wel hard genoeg op ?

Naar mijn ervaring zijn de 4000 S toch duidelijk anders dan de 4000 zonder S. Die werden bij mij wel snel vierkant.

Geplaatst: 06 feb 2011 16:24
door HenH
Inderdaad fietspret ik bedoelde de banden, maar die zaten al om de velgen.
Gelukkig wordt rubber wat sneller soepel dan ijzer uit zet.