Orbea
-
- Forum-lid
De knoop is doorgehakt. Ik was al eventjes opzoek naar een nieuwe fiets en de nieuwste generatie aero-frames sprak me echt aan. In het begin was ik ervan overtuigd voor een Canyon Aeroad CF SL 8.0 Di2 te gaan maar na wat rondgekeken te hebben en eens een Orbea dealer binnengestapt te zijn heb ik eindelijk een keuze gemaakt.
Deze zal het worden, heb uren versleten aan de verschillende Myo mogelijkheden en wou lange tijd voor een parelmoer witte met rode accenten gaan maar uiteindelijk toch van het witte afgestapt (ben bang dat het snel en vaak (te zichtbaar) vuil wordt).
Ik wou een opvallende kleur zodat ik iedere keer dat ik hem zie denk: Ja, dat is mijn fietsje! Ook kies ik voor het aero stuur van Vision en de DT Swiss 32mm wielen. Hogere carbon wielen is een upgrade voor binnenkort - niet alles in één keer kopen, dan is het plezier er te snel van af
Jammer dat de kabels niet 100% geïntegreerd zijn, maar die paar zichtbare Di2-kabeltjes zijn nou het ergste niet.
Heb hem naar de dealer gestuurd en nu wachten tot ik mag langsgaan om de bestelling af te ronden!
Deze zal het worden, heb uren versleten aan de verschillende Myo mogelijkheden en wou lange tijd voor een parelmoer witte met rode accenten gaan maar uiteindelijk toch van het witte afgestapt (ben bang dat het snel en vaak (te zichtbaar) vuil wordt).
Ik wou een opvallende kleur zodat ik iedere keer dat ik hem zie denk: Ja, dat is mijn fietsje! Ook kies ik voor het aero stuur van Vision en de DT Swiss 32mm wielen. Hogere carbon wielen is een upgrade voor binnenkort - niet alles in één keer kopen, dan is het plezier er te snel van af
Jammer dat de kabels niet 100% geïntegreerd zijn, maar die paar zichtbare Di2-kabeltjes zijn nou het ergste niet.
Heb hem naar de dealer gestuurd en nu wachten tot ik mag langsgaan om de bestelling af te ronden!
-
- Forum-lid
Lekker hoor! Mooi he dat MYO-concept. Heb je ook je naam erop? Voor mij is de Orbea Avant een mogelijke optie van de vier heel verschillende fietsies die ik op het oog op. oa concurrentie van de Bianchi Infinito Disc, de J. Guillem Orient. Veel plezier en vrolijke (moet lukken met die kleur) kilometers ermee.
-
- Forum-lid
Ik zet m'n naam er niet op neen. Anders is de verkoopwaarde op de tweedehandsmarkt, moest ik hem verkopen, veel te laag.Harry Jacques schreef: ↑03 feb 2019 22:46 Lekker hoor! Mooi he dat MYO-concept. Heb je ook je naam erop? Voor mij is de Orbea Avant een mogelijke optie van de vier heel verschillende fietsies die ik op het oog op. oa concurrentie van de Bianchi Infinito Disc, de J. Guillem Orient. Veel plezier en vrolijke (moet lukken met die kleur) kilometers ermee.
Wat ik wel ga doen is een naamstickertje erop plakken.
Zo dacht ik er ook over. Ik had de Orca Aero al een aantal keer op het internet gezien en wou op Velofollies hem eens in het echt zien maar Orbea had geen stand dus besloten naar de FM te gaan. Toen ik wat uitleg kreeg zag ik de FM met hart en ziel achter het merk en zijn werk staat, ik had dus meteen een goed gevoel en heb dit dan ook in m'n overweging meegenomen.
Zeker eens de moeite hem in het echt te gaan bezichtigen moest je willen/kunnen.
-
- Forum-lid
Ok, dank je. Hoe lang moet je wachten? Ben benieuwd naar een foto (ook qua framemaat). Snap nog steeds niet dat fabrikanten niet van elke maat een plaatje tonen zodat je kunt zien hoe een frame er uitziet in een bepaalde maat...
Ride bikes, not tanks!