Pagina 22 van 25

Geplaatst: 26 jan 2008 11:42
door composite
Jazeker: opnieuw naar Corima met dit wiel. Ik zou deze halfbakken oplossing niet acepteren! Wielen horen gewoon rond te zijn.......ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat je in wiel zo terug krijgt van een gerenomeerd merk.

Geplaatst: 26 jan 2008 13:52
door fdegrove
Composite schreef:Jazeker: opnieuw naar Corima met dit wiel. Ik zou deze halfbakken oplossing niet acepteren! Wielen horen gewoon rond te zijn.......ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat je in wiel zo terug krijgt van een gerenomeerd merk.



Hoi,

Zoals ik het begrijp is het wiel wel rond alleen is de dynamische balans verstoord door de het extra gewicht van de epoxy die bij het herstellen is toegevoegd.
Carbonvelgen zijn nagenoeg nooit in balans omdat het niet te controleren valt waar het gewicht gaat zitten en daarnaast is er ook geen naad die je tegenover je velggat plaatst ter compensatie van het gewicht van het ventiel.
Des te lichter de velg des te meer die onbalans zichtbaar wordt.

Je kan uiteraard wat gaan experimenteren met loodjes (hagelschroot van een jachtpatroon b.v. of loodbolletjes van een vislijn) in de overliggende spaakgaten te plaatsen (in plasticine b.v.) maar dat neemt vaak al gauw uren in beslag.

Nu, of je daar in praktijk wat gaat van voelen hangt af van de mate van onbalans maar vaak zijn ook tubes uit balans enz, enz. Blijft dus de vraag of je echt wel onder controle kan houden....

Ciao, ;)

Geplaatst: 09 mei 2008 21:48
door drummie71
Ik wacht op mijn corima's

ben erg bebieuwd hoe ze eruit zien en hoe ze rijden
wel grappig dat er speciaal topic voor is

Geplaatst: 09 mei 2008 22:44
door dogestyle
Nu bijna 1000 km erop zitten op mijn Corima aero+: geen slag what so ever, rijden nog steeds even goed, naaf loopt als een zwitsers uurwerk, nauwelijks remsporen. Ik gebruik ze alleen bij goed weer...

Over paar mille nog eens een update...

Groet

Geplaatst: 15 mei 2008 09:36
door drummie71
Dogestyle schreef:Nu bijna 1000 km erop zitten op mijn Corima aero+: geen slag what so ever, rijden nog steeds even goed, naaf loopt als een zwitsers uurwerk, nauwelijks remsporen. Ik gebruik ze alleen bij goed weer...

Over paar mille nog eens een update...

Groet


Goeie tekst !!! klinkt veelbelovend
maar wat is er toch met dat mooi en slecht weer
slijt de velg harder bij regen of remt het gewoon minder goed ?

Geplaatst: 15 mei 2008 13:29
door dogestyle
Ha drummie,

ik ben gewoon super zuinig op mijn wielen, gebruik ze alleen met mooi weer, niet omdat ik bang ben dat die wielen het niet aankunnen, maar als je modder op de velg krijgt en vervolgens remt dan krijg je (denk ik) forse remsporen; ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dan heel veel harder slijten in de zin van dat ze dan een aantal jaar minder lang meegaan... Het zal overigens ook wel wat minder remmen in de regen, maar daar heb ik dus nog geen ervaring mee.

Veel plezier met jouw setje en post een keer jouw ervaringen!

Groet

Geplaatst: 29 mei 2008 17:08
door jibb
Hoe staat het met de degelijkheid van de full carbon draad versie? Vorige week is op onfortuinlijke wijze mijn zipp 404 achterwiel gebroken en wil nu de velg gaan vervangen. De zipp die ik had was een tube wiel en ondanks dat dit erg goed beviel wil ik vanuit het lek rijden oogpunt toch liever een clincher velg.

Hierbij kom ik op de Corima's uit alleen kan ik uit dit topic nog niet veel wijs worden over de degelijkheid. Op de Corima site wordt namelijk gesproken van een max. bandendruk van 8 bar hoe verhoud zich dit tot de gebruikservaringen? Nu zullen er weinig banden zijn waar meer dan 8 bar op staat aangegeven, maar ik denk dat een ieder geregeld een 8,5 bar in de banden pompt. Gaat dit problemen opleveren?

Geplaatst: 29 mei 2008 17:49
door drummie71
@ jibb
max is max wat mij betreft ik overschrijd dit niet
Tubes schijnen meer bar in te kunnen, dat is dus de keuze die je hebt.

Verder vind ik de wielen heel sterk, ik had bedenkingen immers 20 spaken achter slechts
Maar reed al een keer van de weg af door een kuil en over een harde tak
Wiel gaf geen krimp, heel fijn wiel acceleren ook lekker.
En kan na paar ritjes zeggen dat ze me uitstekend bevallen

Wil je echt precieze details weten?
wielershop.nl beantwoord vriendelijk en deskundig alle vragen.

Geplaatst: 29 mei 2008 17:52
door havana
Heb jij ze ook via dewielershop.nl besteld Drummie?

De techniek lijkt wel klaar voor clincher + full carbon, ik zou me daar zelf ook geen zorgen over maken.

Er mag 8 bar in toch? Is meer dan genoeg.

Geplaatst: 29 mei 2008 17:55
door drummie71
havana schreef:Heb jij ze ook via dewielershop.nl besteld Drummie?

De techniek lijkt wel klaar voor clincher + full carbon, ik zou me daar zelf ook geen zorgen over maken.

Er mag 8 bar in toch? Is meer dan genoeg.


Ja ik heb ze via de wielershop het duurde een poosje door fouten aan belgische kant
Maar ik werd netjes op de hoogte gehouden allemaal gewoon keurig

Wat de bars betreft de wielen zijn zo stijf dat ik er max 7 bar in doe maar
dat is ook weer erg persoonlijk.
Qua techniek het ziet er goed degelijk en sterk uit.
Ik kan dit setje zonder aarzellen aanbevelen

Geplaatst: 29 mei 2008 18:50
door jibb
Zoals gezegd is bij mij alleen de velg gebroken. Ik ben nog in het bezit van een goede Campagnolo naaf, 32 spaaks. Gezien de toch wel positieve reacties bestel ik denk een losse velg bij Corima. Zeker gezien mijn 90+ kilo's is een aantal spaken extra geen overbodige luxe.

Geplaatst: 14 jul 2008 13:04
door zazu
Heb er nu ook al een 200-tal km opzitten met de Aero "plusjes".

Bollen super, prachtige acceleratie, mooi rijgeluid.
Om ze tot stilstand te brengen heb ik de meegeleverde Corima blokken gemonteerd.