Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 mar 2007 21:46

Moet zo op te zoeken zijn. Maar het gaat hier niet op de Q-factor aan de buitenkant van de cranks maar de breedte aan de binnenkant. Goeie kans dat holle en/of carbon cranks iets dikker zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mar 2007 22:57

Raakt de crank aan beide kanten de achtervork of enkel aan 1 kant? Als het een 2006 crank is dan is het in dat laatste geval makkelijk op te lossen. Is het een Ultra-torque crankstel dan kan je genieten van 1 van de voordelen van het nieuwe systeem, het past of het past niet. Iets instellen is er niet meer bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mar 2007 23:12

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 26 Maart 2007

Moet zo op te zoeken zijn. Maar het gaat hier niet op de Q-factor aan de buitenkant van de cranks maar de breedte aan de binnenkant. Goeie kans dat holle en/of carbon cranks iets dikker zijn.

Uiteraard juist, al houdt het een met het ander een beetje verband. Het is wel zo dat bv. Clavicula crankarmen breder zijn dan Campagnolo UT cranks.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

crespo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2007 17:54

crespo 27 mar 2007 16:38

Door jullie alternatieven (TS, bedankt) gaan we nu proberen om een Campa crank stel uit 2006 op de P3C af te monteren. De Crank met UTS zet ik dan over op mijn 'gewone' wegfiets.  Volgens mijn FM moet dit passen. Ben benieuwd. Anders zit er niets anders op dan te gaan zoeken naar een crankstel wat wel past (dura ace)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mar 2007 16:46

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 26 Maart 2007

Moet zo op te zoeken zijn. Maar het gaat hier niet op de Q-factor aan de buitenkant van de cranks maar de breedte aan de binnenkant. Goeie kans dat holle en/of carbon cranks iets dikker zijn.

Uiteraard juist, al houdt het een met het ander een beetje verband. Het is wel zo dat bv. Clavicula crankarmen breder zijn dan Campagnolo UT cranks.

Dat verschil in dikte van de armen is zeer aanzienlijk, bij m'n Pulsion crankstel moesten we een 113 mm isis as steken om het passend te krijgen (ipv 108). Terwijl ik wel gewoon met een 2006 Chorus met 102 mm as kan rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 27 mar 2007 18:23

Klopt, mijn Pulsions hangen ook aan een 113 as. Bij de Speedster ging dit net. Bij de CR1 heb ik iets meer ruimte, al betwijfel ik of een 108 hier zou passen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 mar 2007 22:55

@ TS-Biker: de light-versie van de 2 vind ik -zoals ik je deze week zei- uiteindelijk toch knap... in het begin leek het niets te worden, maar het is mooi. Enkel de combinatie Zipp-disc met LW Obermayer past niet volledig.
Is het binnenblad trouwens ook Fibre-Lyte? En zo ja, heb je een foto van langs de binnenzijde?
 
Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 25 Maart 2007

Over 4 weken moet ie weer in actie komen (Powerman Horst, weet niet of TS biker daar ook is? )en dan moet ik weer één zijn met de fiets :)


Vandaag is mijn nieuwste tijdritframe toegekomen op m'n werk, samen met dat van een atleet die in Horst voor de overwinning strijdt (en wiens fiets ik samenstel). Het zijn 2 prototype modelletjes die niemand in de Benelux al heeft... maar 100 subliem!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 mar 2007 23:20

foto??
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 29 mar 2007 00:41

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Maart 2007


@ TS-Biker: de light-versie van de 2 vind ik -zoals ik je deze week zei- uiteindelijk toch knap... in het begin leek het niets te worden, maar het is mooi. Enkel de combinatie Zipp-disc met LW Obermayer past niet volledig.
Is het binnenblad trouwens ook Fibre-Lyte? En zo ja, heb je een foto van langs de binnenzijde?
 
Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 25 Maart 2007

Over 4 weken moet ie weer in actie komen (Powerman Horst, weet niet of TS biker daar ook is? )en dan moet ik weer één zijn met de fiets :)


Vandaag is mijn nieuwste tijdritframe toegekomen op m'n werk, samen met dat van een atleet die in Horst voor de overwinning strijdt (en wiens fiets ik samenstel). Het zijn 2 prototype modelletjes die niemand in de Benelux al heeft... maar 100 subliem!
 


De eigenaar kennende zou dat idd misschien nog wel eens kunnen veranderen.
Neen, het binnenblad is van shimano

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 29 mar 2007 21:00

@ casran foto graag en waar haalde je het frame

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 mar 2007 22:42

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 29 Maart 2007

@ casran foto graag en waar haalde je het frame


Foto's komen later wel, wellicht na opbouw... Het frame staat op mijn bureau op het werk. En bij mij op het werk zullen er wel van niet veel merken prototype frames komen hé.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cristallo
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:03

cristallo 29 mar 2007 23:04

Gokje :
Vernieuwde Kuota Kalibur ??? (kwijl, kwijl,...)
Groeten,
Cristallo
 
 
 

Plaats reactie