Pagina 22 van 320
tijdritfietsen site
Geplaatst: 26 mar 2007 21:46
door scepticus
Moet zo op te zoeken zijn. Maar het gaat hier niet op de Q-factor aan de buitenkant van de cranks maar de breedte aan de binnenkant. Goeie kans dat holle en/of carbon cranks iets dikker zijn.
tijdritfietsen site
Geplaatst: 26 mar 2007 22:57
door amclassic-fan
Raakt de crank aan beide kanten de achtervork of enkel aan 1 kant? Als het een 2006 crank is dan is het in dat laatste geval makkelijk op te lossen. Is het een Ultra-torque crankstel dan kan je genieten van 1 van de voordelen van het nieuwe systeem, het past of het past niet. Iets instellen is er niet meer bij.
tijdritfietsen site
Geplaatst: 26 mar 2007 23:12
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 26 Maart 2007
Moet zo op te zoeken zijn. Maar het gaat hier niet op de Q-factor aan de buitenkant van de cranks maar de breedte aan de binnenkant. Goeie kans dat holle en/of carbon cranks iets dikker zijn.
Uiteraard juist, al houdt het een met het ander een beetje verband. Het is wel zo dat bv. Clavicula crankarmen breder zijn dan Campagnolo UT cranks.
tijdritfietsen site
Geplaatst: 27 mar 2007 16:38
door crespo
Door jullie alternatieven (TS, bedankt) gaan we nu proberen om een Campa crank stel uit 2006 op de P3C af te monteren. De Crank met UTS zet ik dan over op mijn 'gewone' wegfiets. Volgens mijn FM moet dit passen. Ben benieuwd. Anders zit er niets anders op dan te gaan zoeken naar een crankstel wat wel past (dura ace)
tijdritfietsen site
Geplaatst: 27 mar 2007 16:46
door amclassic-fan
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 26 Maart 2007
Moet zo op te zoeken zijn. Maar het gaat hier niet op de Q-factor aan de buitenkant van de cranks maar de breedte aan de binnenkant. Goeie kans dat holle en/of carbon cranks iets dikker zijn.
Uiteraard juist, al houdt het een met het ander een beetje verband. Het is wel zo dat bv. Clavicula crankarmen breder zijn dan Campagnolo UT cranks.
Dat verschil in dikte van de armen is zeer aanzienlijk, bij m'n Pulsion crankstel moesten we een 113 mm isis as steken om het passend te krijgen (ipv 108). Terwijl ik wel gewoon met een 2006 Chorus met 102 mm as kan rijden.
tijdritfietsen site
Geplaatst: 27 mar 2007 18:23
door ilko
Klopt, mijn Pulsions hangen ook aan een 113 as. Bij de Speedster ging dit net. Bij de CR1 heb ik iets meer ruimte, al betwijfel ik of een 108 hier zou passen.
tijdritfietsen site
Geplaatst: 28 mar 2007 22:55
door casran
@ TS-Biker: de light-versie van de 2 vind ik -zoals ik je deze week zei- uiteindelijk toch knap... in het begin leek het niets te worden, maar het is mooi. Enkel de combinatie Zipp-disc met LW Obermayer past niet volledig.
Is het binnenblad trouwens ook Fibre-Lyte? En zo ja, heb je een foto van langs de binnenzijde?
Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 25 Maart 2007
Over 4 weken moet ie weer in actie komen (Powerman Horst, weet niet of TS biker daar ook is? )en dan moet ik weer één zijn met de fiets
Vandaag is mijn nieuwste tijdritframe toegekomen op m'n werk, samen met dat van een atleet die in Horst voor de overwinning strijdt (en wiens fiets ik samenstel). Het zijn 2 prototype modelletjes die niemand in de Benelux al heeft... maar 100 subliem!
tijdritfietsen site
Geplaatst: 28 mar 2007 23:20
door Supergrover
foto??
tijdritfietsen site
Geplaatst: 29 mar 2007 00:41
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Maart 2007
@ TS-Biker: de light-versie van de 2 vind ik -zoals ik je deze week zei- uiteindelijk toch knap... in het begin leek het niets te worden, maar het is mooi. Enkel de combinatie Zipp-disc met LW Obermayer past niet volledig.
Is het binnenblad trouwens ook Fibre-Lyte? En zo ja, heb je een foto van langs de binnenzijde?
Quoten: Origineel geplaatst door Scighera op 25 Maart 2007
Over 4 weken moet ie weer in actie komen (Powerman Horst, weet niet of TS biker daar ook is? )en dan moet ik weer één zijn met de fiets
Vandaag is mijn nieuwste tijdritframe toegekomen op m'n werk, samen met dat van een atleet die in Horst voor de overwinning strijdt (en wiens fiets ik samenstel). Het zijn 2 prototype modelletjes die niemand in de Benelux al heeft... maar 100 subliem!
De eigenaar kennende zou dat idd misschien nog wel eens kunnen veranderen.
Neen, het binnenblad is van shimano
tijdritfietsen site
Geplaatst: 29 mar 2007 21:00
door raydox
@ casran foto graag en waar haalde je het frame
tijdritfietsen site
Geplaatst: 29 mar 2007 22:42
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 29 Maart 2007
@ casran foto graag en waar haalde je het frame
Foto's komen later wel, wellicht na opbouw... Het frame staat op mijn bureau op het werk. En bij mij op het werk zullen er wel van niet veel merken prototype frames komen hé.
tijdritfietsen site
Geplaatst: 29 mar 2007 23:04
door cristallo
Gokje :
Vernieuwde Kuota Kalibur ??? (kwijl, kwijl,...)
Groeten,
Cristallo