Merida
-moet nog even aan de plaatjes werken- Ik heb deze er tussenuit gehaald nu zit het direct op de achtervork, kan dat of moet er nog wat tussen?
Remmen lijkt OK te gaan behalve dat ik met geen mogelijkheid de rem aanloopvrij krijg.(Met beide wielen niet overigens)
Het is wel zo dat de rem wat schever zit omdat de disc cooler wat hoogte verschil opving. Zie hier zou dat een probleem zijn?
Remmen lijkt OK te gaan behalve dat ik met geen mogelijkheid de rem aanloopvrij krijg.(Met beide wielen niet overigens)
Het is wel zo dat de rem wat schever zit omdat de disc cooler wat hoogte verschil opving. Zie hier zou dat een probleem zijn?
Laatst gewijzigd door krokie op 20 mar 2020 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als het blokje een standaard Shimano blokje is moet je de cooler laten zitten.
Anders komt je klauw te laag te zitten.
https://www.mantel.com/uk/shimano-sm-ma-r160dd
Anders komt je klauw te laag te zitten.
https://www.mantel.com/uk/shimano-sm-ma-r160dd
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Zo heb ik het ook gedaan bij mijn Scott Foil, achter gewoon het adaptertje ertussenuit en de klauw rechtstreeks op de achtervork monteren.
Bij voorzijde het adaptertje omdraaien, staat ook op het adaptertje zelf, 140mm, en de klauw weer monteren.
Bij mij loopt er niets aan, volledig schaafvrij!
Bij voorzijde het adaptertje omdraaien, staat ook op het adaptertje zelf, 140mm, en de klauw weer monteren.
Bij mij loopt er niets aan, volledig schaafvrij!
Laatst gewijzigd door scottpch op 21 mar 2020 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah moet dus werken zo.
Voor hou ik 160 schijven. Ik krijg de achterrem niet schaafvrij. Heb er al uren aan besteedt. Sta op het punt om toch maar een professional in te schakelen (auw)
Volgende project wordt om mijn klimwielset zonder afstellen van de klauw te kunnen wisselen...(leuk die schijfremmen) Daar heb ik nog alle tijd voor, geklommen wordt er voorlopig niet...
Voor hou ik 160 schijven. Ik krijg de achterrem niet schaafvrij. Heb er al uren aan besteedt. Sta op het punt om toch maar een professional in te schakelen (auw)
Volgende project wordt om mijn klimwielset zonder afstellen van de klauw te kunnen wisselen...(leuk die schijfremmen) Daar heb ik nog alle tijd voor, geklommen wordt er voorlopig niet...
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
-
- Forum-lid HC
Wanneer de klauw aan blijft lopen dan moet je 'm handmatig afstellen en niet via de gebruikelijke procedure zoals imarc beschrijft.
De klauw weer lossen en het wiel draaien, terwijl je handmatig de klauw voorzichtig beweegt totdat de schijf schaafvrij loopt.
Dan heel voorzichtig om en om de 2 boutjes vastzetten terwijl je het wiel laat draaien, pas wel op voor vingers of knokkels in de spaken!
Incidenteel heb ik het zo ook wel eens moeten doen, een gepriegel maar het werkt wel.
Voorwaarde is wel dat je een goede standaard heb om de fiets vast te zetten.
Succes.
De klauw weer lossen en het wiel draaien, terwijl je handmatig de klauw voorzichtig beweegt totdat de schijf schaafvrij loopt.
Dan heel voorzichtig om en om de 2 boutjes vastzetten terwijl je het wiel laat draaien, pas wel op voor vingers of knokkels in de spaken!
Incidenteel heb ik het zo ook wel eens moeten doen, een gepriegel maar het werkt wel.
Voorwaarde is wel dat je een goede standaard heb om de fiets vast te zetten.
Succes.
Ik was zeer tevreden over mijn merida scultura 4000, dit was mijn eerste racefiets, carbonframe en shimano 105 afgemonteerd. Later zelf nog carbon wielen gemonteerd van 60mm hoog, dat verandere de looks wel grotendeels.
Iemand de Merida Scultura Endurance al in het wild gespot?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl