Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 14 jun 2008 15:10

Ik bestel er ook niet meer. Reeds enkele malen een verwarde uitleg gekregen waarvan ik zeker ben dat hij aan geen kanten klopt.
Reeds twee maal een frame met verkeerde maat ontvangen, je mag dat dan terugsturen op je eigen kosten en blablabla.

Ze kunnen in geen mijlen tippen aan de correctheid van de duitsers. Daar heb ik tot nu toe nog nooit iets verkeerd geleverd gekregen, te laat of wat dan ook. Ik sluit het niet uit maar tot op heden dus nog nooit.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 25 jul 2008 01:31

Helaas had ik dit topic nog niet doorgelezen.

Ik heb zondagavond ook een bestelling geplaatst op de website. Toen ik woensdag opbelde wist degene die ik aan de lijn had niets van mijn bestelling. Ik moest mijn bewijs van betaling (ideal) maar even doormailen.
Op woensdagavond meteen maar doorgemaild, word tot mijn grote verbazing donderdag een pakket afgelevert.
Helaas is mijn bestelling niet compleet en mis ik twee ketting connectors. Heb maar meteen een mailjte de deur uitgedaan en zal morgen voor de zekerheid maar even bellen.

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 25 jul 2008 11:18

Ooit eens iets besteld onder rembours en nooit iets meer van vernomen, maar gelukkig ook geen geld verloren.. ach wanneer je kijkt hoe de site eruit ziet van Salden weet je eigenlijk al genoeg................

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 jul 2008 15:02

Ik heb een keer of vier diverse spullen besteld en die zijn altijd snel en correct afgeleverd.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 26 jul 2008 12:48

Donderdagavond een cassette en ketting besteld. Keurig de volgende een berichtje terug gekregen dat de bestelling in ontvangst was genomen. Daarna een bevestiging gekregen dat het pakketje ter post was gegaan incl. track/trace nummer en ik heb zojuist het pakketje ontvangen. En wat ik besteld heb, zit er ook in!
Super!
Het personeel kan nog wel eens kort door de bocht zijn, maar dit is super snel en correct geleverd. Een tevreden mens.
Niets is wat het lijkt..

deproloog
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2008 13:54

deproloog 29 jul 2008 14:10

Na lang speuren op het internet had ik bij salden toch enkele mooie fietsen gezien tegen een scherpe prijs. Maar ik wilde de fietsen graag even zien en uiteraard even een keer op zitten. Ik wijfelde ook sterk over de maat, en de emails die ik van salden kreeg over de maatvoering vetrouwde ik niet.

Ik woon in haarlem, dus je rijdt niet zo even naar zuidlimburg, maar toch had ik het besluit genomen even die kant op te rijden. Dit is achteraf een zeer goed besluit geweest.

Bij binnnenkomst werd ik uiteraard al snel enthousiast dat ik alle fietsen eindelijk kon zien die ik op hun website had gezien. De fiets die ik in eerste instantie voor ogen had was in werkelijkheid toch anders dan ik verwachtte (hij had een andere voorvork). Na enige fietsen te hebben bekeken wilde ik graag met de verkoper praten en liep naar de balie. Hierin legde ik uit dat ik uit Haarlem gereden was en graag enkele fietsen even wilde proberen. Waarop ik redelijk snel het antwoord kreeg, 'dat doen we hier niet'. Ik mocht wel naar de fietsen kijken maar niet proberen. Ik was naar hun winkel gegaan omdat ik over de maat twijfelde! Vervolgens vertelde hij dat ze wel een fietsmeting konden doen om te weten welke maat ik nodig had. Dit stelde echter ook niet zoveel voor, ze meten alleen de binnenbeenlengte op en kijken vervolgens op een tabel welke maat ik ongeveer nodig had. Terwijl binnenbeenlengte niet alles zegt volgens mij

Ik was daarna zo verbaasd dat het er daar zo aan toe gaat dat ik rechtstreeks de winkel uit ben gelopen.

UIteraard begrijp ik waar de scherpe prijzen in zitten, ze leveren geen aankoopservice, maar ik betaal liever iets meer en koop met plezier mijn materiaal bij mijn LBS die nog tijd heeft voor een praatje.

Weet je echt exact wat je wil dan is salden misschien wel ok, maar ook bij je eigen lbs kun je soms wel wat korting krijgen en vergeet niet, stel dat er ooit iets met je materiaal gebeurd dan loop ik liever bij mijn lbs langs dan dat ik moeilijk moet gaan beginnen met opsturen en mailen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 29 jul 2008 14:51

@deproloog: Aparte eerste post. Je had met enkele pagina's uit dit topic tot dezelfde conclusie kunnen komen en een lange reis kunnen besparen...

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 29 jul 2008 14:57

@deproloog: Misschien heb je wat aan dit onderwerp: http://forum.fiets.nl//topic.asp?TID=14264
Gaat over winkels rondom haarlem.. :)

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 29 jul 2008 22:06

litespeed schreef:@deproloog: Aparte eerste post. Je had met enkele pagina's uit dit topic tot dezelfde conclusie kunnen komen en een lange reis kunnen besparen...


Ik denk dat hij redelijk aan deze feitjes had kunnen komen, echter dat je niet eens een fiets mag passen daar, is ook voor mij nieuw, terwijl ik er al jaren kom.
Train ze!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 29 jul 2008 23:03

Proberen is iets anders als passen en ik heb er inderdaad maar zelden iemand een proefrit op een nieuwe fiets zien maken (hoort ook niet echt bij de zaak net als goed opmeten)

m@ve
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 dec 2007 18:40

m@ve 29 jul 2008 23:19

@deproloog:
Toevallig afgelopen vrijdag geweest?

Typisch Salden, goed en vriendelijk communiceren hebben ze daar nog nooit van gehoord.

Neem eens contact op met de haaiman hierboven.

deproloog
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2008 13:54

deproloog 29 jul 2008 23:49

hallo,

bedankt voor al jullie reacties, ik had inderdaad achteraf beter kunnen weten als ik de berichten hier had gelezen. Ik heb me echter op mijn toekomstige fiets gefocused ipv onderzoek naar salden gedaan, ik had wel eens positieve verhalen erover gehoord,dus dacht dat het wel ok was. Verder geen erg in gehad. Ik weet nu dat ik voortaan hier moet kijken. Ik ben een nieuwe fietsfanaat, dit is mijn eerste racefiets, gaat een nieuwe wereld voor me open, ook online :)

Plaats reactie