Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

rook jij ook???

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27930
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2006 10:12

Hang in there boys, gaat de goede kant op zo! Als je er eenmaal echt vanaf bent, dan vraag je je af waarom je er ooit aan bent begonnen!

niek1983
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2006 14:36

niek1983 12 dec 2006 18:37

In Aug. een racefiets gekocht. Eind spet. gestopt met roken... scheelt echt een heel stuk.
Maar neemt niet weg dat het echt klote is om te stoppen met roken.
Voor ieder die gestopt is succes.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6370
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 dec 2006 19:40

.................................................................................................................
Bij mij gaat het steeds beter ....geen zin meer in de peuken , en conditioneel vlieg ik vooruit...of het ligt aan de 3 RPM /spinning lessen die ik doe....
Voor diegene die nog roken...snel stoppen....alle andere niet meer roken he?
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 12 dec 2006 23:27

Heeeeeeeel goed jongens!! Kom op, de nieuwe wielen etc. komen in zicht!
Je moet nu extra trainen om niet zwaarder te worden, maar dat geeft extra conditie en kracht. Ik ben nu al bang...
nulla tenaci invia est via

speedrider
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48

speedrider 21 dec 2006 02:00

Ik ben werkzaam in de uitvaartwereld. Dood ga je toch wel een keer, maar sigaretten kunnen je weg naar het einde behoorlijk verzwaren.
Het zijn sluipmoordenaartjes.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 dec 2006 13:27

Nou, mannen, ik lees tot mijn vreugde dat er weer enkele doorzetters met karakter die longkankerstick verbannen hebben. Houd vol he! Laat je niet meer verleiden  behalve door je vriendin. Als wij, die eerder gestopte rokers en nooit rokers, enkelen van het roken hebben kunnen afpraten dan denk ik dat dit een mooi resultaat is voor dit jaar.En let op he, je fietst er ook beter door. Nu niet te veel gaan snoepen!
Ik wens jullie allemaal een fijne rookvrije Kerst en een gezond 2007!
                                     Fiets'em d'rin!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 21 dec 2006 14:44

ik moet zeggen dat ik sommige wel heel erg anti-roken vind hoor. Dat roken zo superslecht voor je is en dat je eerder dood gaat enzo. Eerder dood gaan, dan kan je bezig blijven, met fietsen is die kans er ook, je ziet bv een keer een bus over het hoofd of vliegt bij een afdaling uit de bocht. Dan kan het al gedaan zijn, er zijn zoveel dingen waarin je dood kan gaan en tegenwoordig is, vind ik, ook bijna alles kankerverwekkend. Ik vraag me ook af hoe slecht roken nou is tov uitlaatgassen. Ga maar us bij een wegrijdende bus staan en haal diep adem, dan weet je genoeg. Niet dat ik roken wil verdedigen hoor, zeker niet, het is slecht. Ik heb bv een tijdje geblowt, eerst kon ik een bepaald tempo over 40km rijden, toen ik een weekje was gestopt kon ik hetzelfde tempo 60km rijden. En ook hoesten niet-rokende mensen zelden, rokers hoesten vrij regelmatig maar zo slecht als mensen het hier soms omschrijven, hmm...Alcohol bv is net zo goed slecht voor je lichaam. En verslaafden zijn niet zwak en slecht enzo, ze zijn er een keer aangekomen en het stoppen is moeilijk als je verslaafd bent. Probeer je maar eens in te denken hoe moeilijk het is om te stoppen met fietsen!!
Dit wou ik ff kwijt, maar zoals ik zei, ik ben niet pro-roken en roken doe ik ook niet. Ik vind het wel stinken maar toch, ieder zijn ding..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 dec 2006 14:47

Tja maar uitlaatgassen adem je nu eenmaal in als je in een enigszins ontwikkelt land wilt wonen. Om te voorkomen dat je uitlaatgassen in ademt moet je ergens in de middle of nowhere gaan wonen. De schade die je jezelf toe doet met roken kan je van het 1 op het andere moment stop zetten, of beter gezegd niet verder ver ergeren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 21 dec 2006 15:22

neej maar ik noem een voorbeeld, roken is slecht, maar zo zijn er nog heel veel andere dingen op te noemen. Ook is er de relativiteitsvraag, hoe slecht is roken tov uitlaatgassen?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 21 dec 2006 17:26

Quoten: Origineel geplaatst door anno op 21 December 2006

neej maar ik noem een voorbeeld, roken is slecht, maar zo zijn er nog heel veel andere dingen op te noemen. Ook is er de relativiteitsvraag, hoe slecht is roken tov uitlaatgassen?


Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden; roken is veeeel slechter dan uitlaatgassen.
edit; tenzij je bewezen acht dat het broeikaseffect bestaat tgv uitlaatgassen en je zeker weet dat een megavloedgolf ons hierdoor verzuipt....ja dan zijn uitlaatgassen weer wat slechter.

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 21 dec 2006 17:35

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 21 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door anno op 21 December 2006

neej maar ik noem een voorbeeld, roken is slecht, maar zo zijn er nog heel veel andere dingen op te noemen. Ook is er de relativiteitsvraag, hoe slecht is roken tov uitlaatgassen?


Dat is niet zo moeilijk te beantwoorden; roken is veeeel slechter dan uitlaatgassen.
edit; tenzij je bewezen acht dat het broeikaseffect bestaat tgv uitlaatgassen en je zeker weet dat een megavloedgolf ons hierdoor verzuipt....ja dan zijn uitlaatgassen weer wat slechter.


inderdaad in uitlaatgassen zit niet/nouwelijks nicotine teer en nog een heleboel andere kankerverwekkende stoffen 
maar uitlaatgassen hebben zeker wel een bijdrage aan het broeikaseffect al geloof ik niet in een megavloedgolf die ons plotseling overstroomt door het broeikaseffect

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 22 dec 2006 20:21

Uitlaatgassen en andere industriële uitstoot ademen wij allemaal in zonder dat we er iets aan kunnen doen. Roken doe je zelf en als dat nog eens bovenop die rommel komt die we toch al inademen dan krijg je het dubbelop. Dus wees wijs, rook niet! Het is al erg genoeg zonder sigarettenrook!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie