tati schreef:o, dan doe ik het nog niet zo slecht met mijn 370watt bij mijn omslagpunt.
Vind eigenlijk W/kg interesanter.
Wat voor meting heb je laten doen? 370 Watt bij omslagpunt is behoorlijk hoog en zeker niet het vermogen van een gemiddelde toerrijder. (zie Wat is jullie VO2max?)
Watt/kg is alleen intressanter als het bergop gaat, op het vlakke heb je meer aan 'kaal' vermogen.
Erik vd Maat schreef:Gisteren was ik bezig met een snelheidstraining op het A7 viaduct nabij Medemblik (..)
Daar kwam ik ook twee rabo renners tegen die een trainingsrondje reden. Ik heb een klein stukje achter ze aangefietst en wat schepte mijn verbazing: 27 km/h. (..)
Overigens heeft er begin dit jaar dacht ik een artikel in de Fiets gestaan van een Nederlandse prof die in Zeeland woont (tegen Brabant aan). Zijn gemiddelde lag ook maar rond de dertig.
De verhouding tussen de ideale hoeveelheid trainingsuren H(erstel), D1, D2, D3, en Interval is niet voor iedereen gelijk, en is sterk afhankelijk van de hoeveelheid km's die je maakt. Als je maar 2 uur per week op de fiets zou zitten, zal je van D1 niet echt wijzer worden. Rijdt je als een prof echter meer dan 50.000 km per jaar, is het raadzaam om een aanzielijk deel in H en D1 te fietsen. Los daarvan, profs zijn per defintitie geen gemiddelde toerrijders natuurlijk.