Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

nica
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:07

nica 16 jan 2011 03:59

Hoe zit het met het carbon? Ik zit er heel stiekem aan te denken om in plaats van een nieuwe alu fiets met als erop en eraan te kopen over ca 1,5 jaar te gaan voor zo'n project. Ik hoef geen replica maar wel een mooi maar vooral goed frame. Ik verwacht tegen die tijd ca 100 kilo te wegen, ik vraag me dan ook af of deze frames net zo sterk zijn als fabrieksframes? Of is de kans op breuk met mijn gewicht aanzienlijk?

Verder die rem kabel? Bij alle replica's ziek ik die buiten het frame. Is in het frame zo moeilijk?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 jan 2011 12:53

De kans op breuk is volgens mij niet veel groter of kleiner dan bij fabrieksframes. Die komen vaak uit dezelfde fabrieken. Zou voor de zekerheid alleen niet de absolute gewichtslimieten opzoeken.

Je hebt er overigens ook genoeg met kabels binnendoor. Alleen is dat bewerkelijker en dus ook wat duurder.

vanbrantegem
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 18:40

vanbrantegem 17 jan 2011 15:05

Heb alle onderdelen ook uit china aangekocht. Eerste stap was het aanbrengen van stickers en opnieuw lakken van mijn frame + zadelpen.

[img=http://img267.imageshack.us/img267/7541 ... cn1716.jpg]
[img=http://img249.imageshack.us/img249/9900 ... cn1717.jpg]
[img=http://img220.imageshack.us/img220/2606 ... cn1718.jpg]

Heb naast dit frame ook een carbon zadel, drinkbushouder en stuur aangekocht.
Het zadel en de drinkbushouders worden gespoten in het wit en worden ook voorzien van een kleine sticker.
Stuur zelf zal blijven zoals het is:
[img=http://img600.imageshack.us/img600/6435/stuur1.jpg]

De volledige fiets zal afgewerkt worden met de Sram Force groep en supra Ra30 wielen.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 17 jan 2011 15:27

VanBrantegem schreef:Heb alle onderdelen ook uit china aangekocht. Eerste stap was het aanbrengen van stickers en opnieuw lakken van mijn frame + zadelpen.


Mooi! Alhoewel ik de stickers op de bovenbuis zelf niet had gedaan....

Welk type carbon (12k, 3k of UD) heb je besteld?
Heb je na het stickeren een blanke laag eroverheen gespoten?
Welk type frame is dit? FM028?
En welke maat?
Das alles wat ik wil weten.....


;)
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lautje
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 jan 2008 13:33

lautje 17 jan 2011 15:29

VanBrantegem schreef: Het zadel en de drinkbushouders worden gespoten in het wit en worden ook voorzien van een kleine sticker.



Laat me raden, stickertje met ''van Brantegem''?? Persoonlijk vind ik het een beetje too much worden met al die letters. Waarschijnlijk zitten op de wielen ook al stickers?! Wordt een beetje druk naar mijn idee.
Ik had hem mooier gevonden als je de letters op de bovenbuis had weggelaten.

Maar verder een mooi projectje! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Succes ermee!

groet,
s.vdberg

vanbrantegem
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 18:40

vanbrantegem 17 jan 2011 15:58

R. Hilferink schreef:
VanBrantegem schreef:Heb alle onderdelen ook uit china aangekocht. Eerste stap was het aanbrengen van stickers en opnieuw lakken van mijn frame + zadelpen.


Mooi! Alhoewel ik de stickers op de bovenbuis zelf niet had gedaan....

Welk type carbon (12k, 3k of UD) heb je besteld?
Heb je na het stickeren een blanke laag eroverheen gespoten?
Welk type frame is dit? FM028?
En welke maat?
Das alles wat ik wil weten.....


;)


Dit is 3K carbon, Is inderdaad een Fm028 non isp frame.
Eerst heb ik het frame zitten ontglanzen. Daarna goed ontvetten en de stickers aangebracht. Daarna nogmaals ontvetten en een blanke laag eroverheen gespoten.
Maat is een 58.

Natuurlijk, de stickers en het aantal is persoonlijk. Ik vind het net goed...Het is wat naar het voorbeeld van de eddy merckx emx-1. Ook daar is op de bovenbuis een een sticker.

vanbrantegem
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 18:40

vanbrantegem 17 jan 2011 16:10

lautje schreef:
VanBrantegem schreef: Het zadel en de drinkbushouders worden gespoten in het wit en worden ook voorzien van een kleine sticker.



Laat me raden, stickertje met ''van Brantegem''?? Persoonlijk vind ik het een beetje too much worden met al die letters. Waarschijnlijk zitten op de wielen ook al stickers?! Wordt een beetje druk naar mijn idee.
Ik had hem mooier gevonden als je de letters op de bovenbuis had weggelaten.

Maar verder een mooi projectje! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Succes ermee!

groet,


Drinkbushouders zijn dezelfde als die van specialized maar dan ook aangekocht in china.

Drinkbushouders

Maar stickertje zal op de plaats komen waar bij specialized het logo staat. Geen mens gaat dit dus opmerken.
Bij het zadel zal dit net hetzelfde zijn. Daar ga ik het eerst eens plaatsen en wanneer het niet mooi zou staan opnieuw verwijderen vooraleer ik er nog een laklaag over aanbreng.

Bovenbuis is voor mij goed maar kan wel begrijpen dat andere het niet hadden gedaan.

campo
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 aug 2006 23:11

campo 17 jan 2011 18:19

welke blanke lak?

vanbrantegem
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 18:40

vanbrantegem 17 jan 2011 18:37

campo schreef:welke blanke lak?


Hebben hier thuis een garage (familiebedrijf)...Is dus gespoten in een spuitcabine. Alle verven en andere producten die ermee te maken hebben zijn van Ixell. Weet niet of dit in de doe-het-zelf zaak te verkrijgen is...Type ken ik ook niet van buiten maar kan wel eens voor je kijken...

campo
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 aug 2006 23:11

campo 17 jan 2011 21:43

Ik heb nl al 2 jaar zo'n china frame.
Bevalt erg goed!!... maar ik ben uitgekeken op het zwarte 12k partoon.
Nu lees ik wel eens dat er in verf/lak weekmakers zitten!?
Deze zouden je carbonen frame aantasten??
Is dit jou ook bekent?

vanbrantegem
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 18:40

vanbrantegem 17 jan 2011 22:57

campo schreef:Ik heb nl al 2 jaar zo'n china frame.
Bevalt erg goed!!... maar ik ben uitgekeken op het zwarte 12k partoon.
Nu lees ik wel eens dat er in verf/lak weekmakers zitten!?
Deze zouden je carbonen frame aantasten??
Is dit jou ook bekent?


Heb er ook al iets van horen zeggen. Maar bij het ontglanzen blijft de oude laklaag behouden. Het is dus niet opschuren maar gewoon de glans weghalen...Dus is er nog steeds een bescherming van het carbon frame. Dit is toch hoe ik er over denk.
Het volledig opschuren en daarna herlakken heb ik dus eigenlijk geen ervaring mee.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 17 jan 2011 23:19

Uit pure interesse, wat versta jij onder ontglanzen?

Hoe en waarmee doe je zoiets?
FacebookS3RSSite

Plaats reactie