Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 12 feb 2007 19:43

In de begeleidende brief stond 10 januari als datum genoemd......

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 feb 2007 20:08

Quoten: Origineel geplaatst door j o r r i t op 09 Februari 2007

Deze week zou m'n canyon frame geleverd worden. Krijg ik vandaag een mail dat de productie enkele weken vertraging heeft opgelopen. T'is dat ze mooie frames bouwen, maar ik krijg wel een beetje een sik van de levertijden van canyon..

Wanneer heb je de fiets besteld, hoelang is de levertijd nu dan?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 12 feb 2007 23:01

eind oktober besteld. leverdatum werd eerst geschat op eind dec, toen eind jan, daarna werd t half feb . en nu weer een paar weken vertraging. Ach je moet er schijnbaar wat voor over hebben om een superframe in je bezit te krijgen.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 12 feb 2007 23:14

Ik neem aan dat elke dag, wel Canyon F10's van de productie band afrollen en ben zo'n 99 er zeker van welke fabriek. En dat er al een het één en ander klaar staat daar.
Ik denk dat ze gewoon een grote bulk in éné keer laten komen.

De frampies voor Unibet kwamen gewoon al eerder omdat, Unibet die gewoon nodig heeft. En voor Canyon is het weer Reclame.

Ik vraag me ook af waarom ze als er al iets klaar staat daar eerder laten komen, oke verzendkosten is dan wel duurder maar Canyon moet toch ook inkomsten hebben neem ik aan om te blijven draaien? ik heb nog geen aanbetaling moeten doen ook bij me vorige niet.

Eerste lading voorvorken is bij Canyon binnen, dus zal nu wel opschieten.

j-rune
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jan 2006 00:24

j-rune 16 feb 2007 20:16

Ik heb deze namiddag mijn canyon F10 gedemonteerd omwille van die terugroepactie van de voorvork.
Nu merk ik dat er blijkbaar een scheurtje in de bovenbuis van mijn frame. Ik heb er een foto bijgevoegd. http://img253.imageshack.us/myimage=pict0024ic5.jpg
Het is misschien niet goed zichtbaar op de foto maar ik voel een duidelijk verschil als ik met mijn vinger over de bovenbuis ga. Ik was toch al van plan om het complete frameset terug te sturen voor die terugroepactie. Het ziet er dus naar uit dat ze ipv van de voorvork ook een nieuw frame gaan mogen leveren. Het is wel vroeg dat er een scheurtje ontstaat. Ik heb slecht 5x maal met de fiets gereden, is wel eens goed uitgetest geweest op de een slecht stuk kasseien in Affligem.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 16 feb 2007 23:48

Heb je hem toevallig ook niet op een fietsendrager gehad waarbij de bovenbuis geklemt is geweest? Kasseien komt me bekend voor. Link naar foto werkt niet.

j-rune
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jan 2006 00:24

j-rune 17 feb 2007 01:31

Ik hoop dat deze link nu werkt

De fiets is nooit geklemd geweest.
Ik heb er slecht 5x mee gereden. Hooguit 400km.
Net boven de E kan je een fijn lijntje opmerken, de foto is wel verre van ideaal. In het echt is het beter te zien.

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 17 feb 2007 13:24

Foto is niet ideaal nee, zoals ik het nu zie ziet het er op de foto als een kras in de lak uit.... Maar goed dat is indruk, geen oordeel, gezien kwaliteit belichting op deze foto......
Opsturen kan altijd.....

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 17 feb 2007 13:52

Lijkt mij een krasje op de blanke lak, ook ivm de richting lijkt het mij niet gescheurd. Maar kan ook zo niet echt oordelen is iets wat gezien moet worden, op het blote oog toont het als een krasje.

j-rune
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jan 2006 00:24

j-rune 17 feb 2007 14:38

Een krasje is het zeker niet, als ik er goed naar kijk dan      kan ik duidelijk zien dat het een fijn scheurtje. Maar vanop de foto is het idd moeilijk te zien. Het frameset moest toch al opgestuurd worden voor die recall van de voorvork. Ze kunnen dan direct ook eens naar het frame kijken. Want dit is toch niet hetgene wat ik verwachtte van het frame, een scheurtje na amper 5 trainingstochtjes. Gelukkig heb ik nog steeds men ridley scandium. En eerlijk dit frame moet niet veel onderdoen voor de F10, enkel in gewicht scheelt het een pak.

Plaats reactie