Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jan 2007 00:50

Leuk dat er wat meningswisselingen komen over de fiets.
 
Quoten: Origineel geplaatst door fluffster op 02 Januari 2007

Ik vind het best wel een mooi fietsje, maar smaken verschillen nu eenmaal. Eerder ben ik benieuwd naar hoe de Khan zich kwalitatief verhoudt tot de KOM. De Kredo zou eigenlijk ook wel in vergelijking gebracht mogen worden.


Ok. Die vergelijking heb je nog te goed van mij!
Stay tuned...
 
Quoten: Origineel geplaatst door cycling2winn op 02 Januari 2007

ik vind het frame prachtig, enkel is het jammer dat je verschillende kleuren combineert (rood van de arione, zilver van de zadelpen) en de ergomo staat er ook nogal 'lomp' op. In dat opzicht vind ik SRM veeeeel mooier. Natuurlijk is de technologie van deze machientjes het belangrijkst. Met de carbon zadel(pen) combo zal hij wss veel mooier staan.


Met die kleuren is het vlug wat behelpen met wat hier lag hoor. De fiets is bijlange nog niet "af" zoals ik hem in gedachten had.
Voor de Ergomo komt binnenkort de bike mount die het computertje vóór het stuur plaatst zoals de SRM Powercontrol, en niet lompweg erop zoals nu. Zie dit uitgelegd en meer info in het topic Ergomo.
 
@ fdegrove: bedankt voor je inbreng.Het stuurlintje wou ik ook graag nog veranderen ja. Wordt wellicht een grijs/zilver Fi'zi:k stuurlint... De ploeg heeft stuurlinten van Fi'zi:k en Oval, en aangezien ook Kuota een sponsor is, is dat ook een optie.Dat Arione zadel van jou interesseert me idd wel. Ik zal je nog 'ns mailen.
@ Danny B.: uiteraard wordt de vorkpijp nog ingekort... maar dit frame is pas in gebruik.
Ik verwacht binnenkort m'n Bora wielen terug, en zal het frame ook dan eens fotograferen. Die wielen staan er schitterend in!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 jan 2007 01:15

Hoi,
Zeer mooie fiets , cker met die Bora wielen erin.......zou van mijn fiets ook een compleet plaatje maken. Veel plezier met je aanwinst.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 03 jan 2007 01:51

De Khan is nou niet echt mijn favoriete Kuota, maar ik denk dat de kritieken die er nu op de fiets van Casran zijn, toch voornamelijk komen door de nogal chaotische samenstelling. Zoals op het laatste plaatje met de Bora's en gewoon een carbon zadelpen en normaal bijpassend zadel is het al een stuk eenduidiger en mooier. Nogmaals, de Khan zal nooit mijn keuze zijn als ik Kuota zou gaan rijden (De Kebel daarentegen is echt een schoonheid), maar mijn definitieve oordeel over de machine van Casran wacht ik nog ff mee!
Ga je de letters Ergomo nog van je crank halen? Vind het zelf niet zo mooi staan.
You can never be too Specialized

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 03 jan 2007 07:15

Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 02 Januari 2007


Kuota's eerste met die zgn "rare" buizen was de Ksano - waar ik bijna drie jaar mee gereden heb. Heerlijke fiets. Die is toen in Frankrijk nog verkozen tot fiets van het jaar. De buisvorm heeft een functie: bijkomende verbetering van de framestijfheid. De Rosa (Merak) en andere fabrikanten volgden met vergelijkbare buisvormen in alu door hydroforming. Maar ja, als alleen rechte buizen jouw goedkeuring kunnen wegdragen moet je je maar bij Trek houden hé.
PS Frank: witte handschoentjes, zwart stuurlint
PPS: Als die stuurbuis op de juiste hoogte afgezaagd is en die spacertoren verdwijnt zal 't uitzicht van de balhoofdbuis heel anders zijn.


Hoi,
Eh, eh....Noblesse oblige.
Maar goed, ik had het dan vooral over de fiets op zich en zoals Pieter grif toegeeft, hij heeft zich beholpen met wat ie nog liggen had.
De KOM is een frame dat naar mijn gevoel een buitenbeentje is, ook binnen het Kuota gamma. Ik vind het esthetisch gezien de minst geslaagde, eerder koud Duits dan frivool Italiaans zeg maar. Het is echt een frame waar je de bergen mee intrekt, liefst met zo stijf mogelijke wielen en dan als een wervelwind de afdalingen aangaat. Het hele frame schreeuwt: let op, hier kom ik.
De Kredo is stijlvoller en naar mijn mening esthetisch meer in lijn met de rest van het gamma, een Khan voor de jonge haantjes.
De Khan daarentegen is majestueus, rustig maar toch een wolf in schaapsvacht. Met een Khan kan je urenlang rijden, hij vraagt een stel geoefende benen en mits de juiste wielen zweef je schijnbaar moeiteloos van de ene helling naar de andere. Hij heeft ook een wat langere wielbasis wat hem wat meer comfort meegeeft. Echt een fiets om tempo mee te houden en af en toe eens flink uit te halen.
Ik sta er steeds van versteld hoe de Khan, ik hou het bij deze omdat ik er ook eentje heb, perfect je wielen, banden, bandenspanning vertaalt. Zet je er een wieltje onder dat wat slapjes is dan zal je het direct weten, is je bandenspanning maar zo zo dan weet je het ook. Ik hou daar van al was het maar omdat het me toelaat me een goed idee te vormen van voor mij belangrijke eigenschappen.
Een nagenoeg perfecte match qua reigenschappen waren de Corima Medium, alleen het achterwiel mocht een tikje stijver. Corima speelt hier te veel op safe met hun spaakspanningen maar qua gewicht, inertie en respons passen die wieltjes perfect bij de Khan. Het soort wiel waar je bij wijze van spreken met een 53/19 de muur van Hoei opzoeft terwijl iedereen al puffend je zit te vervloeken. Je begrijpt mijn beeldspraak.
Haal het geel van de stickers weg en het past perfect op de Khan van Pieter. In mijn Khan, anno 2005, zit in de kleurstelling enkel dat prachtige zilvergrijs en rood (nu ja, magenta) dat je ook in de Bora terugvindt. Ik ben dus aan het sparen....
De Kredo, in wit-zwart. Adembenemend mooi. Elegant, sportief. Daar moet je het lekker sober houden qua kleuren. Het rood op een Bora sticker is al teveel. Corima Aero of iets van die strekking, agressief zonder schreeuwerig te doen. Had ik toen ik de Khan kocht het trainingsniveau dat ik nu heb dan was het voor mij de Kredo geworden. De mooiste fiets uit het hele gamma, no doubt about it.
De rest, Kebel heeft me niet echt gecharmeerd. De Kharma is prachtig maar dan net iets te alledaags.
De TT frames gaan we over zwijgen behalve dan de Kalibur. Het lijkt wel een Khan op anabolica dieet. Prachtig, indrukwekkend. Wow-factor 10.
Nog een paar bemerkingen:
Jammer dat de originele gebogen volcarbon stuurpen verdwenen is. Stond prachtig mij de welvingen van de topmodellen. Technisch was het een miskleun maar dat had mits een vierpunts klem vooraan wellicht verholpen kunnen worden. De mijne hou ik voor het Kuota museum....
Anderzijds is het HB03 stuur nog steeds verkrijgbaar. Met zijn Kevlar/Carbon composiet het meest comfortabele stuur ooit. Stijf genoeg voor de bergritten en een regelrecht soelaas voor wie gevoelige turnpolsen heeft als ik. Ook qua vormgeving het perfecte racestuur. Niet te diep in de beugel, bocht niet te ver naar voor en je kan er een Campa shifter perfect horizontaal op monteren. Een aanrader.
De Viking is ook afgevoerd. Een van de mooiste in zijn soort maar een geintegreerd stuur + stuurpen heeft zo zijn beperkingen. Stijf is het als de beste, misschien wel net ietsje te stijf.
Verder staat er nog een lichte zadelpen voor Khan en Kredo op het verlanglijstje met um Gottes willen een niet gesegmenteerde zadelklem. Ik zweer het je, wie die gesegmenteerde klemmen perfect waterpas kan afstellen met om het even welk zadel dat moet een tovenaar zijn..... En kan in de volgende versie van deze frames de staande buis niet wat breder zodat er een ietwat courantere maat van pen in kan? Een 31,6 kan toch geen kwaad, toch? Ik bedoel maar, 1,6 mm da's toch echt niet veel gevraagd. 
Terwijl ik dan toch aan het zagen ben, ik heb het tegen de big chief ook al gezegd, kan er iemand ervoor zorgen dat die prachtige Kold bidonhoudertjes een passend gekleurd stickertje opgekleefd krijgen. Wat moeten we in godsnaam met een chroomkleurige belettering aanvangen? Komaan jongens, het stickertje is opgekleefd en in de kleurloze lak gezet dus dat moet toch kunnen? Op de showmodellen kon het wel....
Alle grieven en grollen terzijde, het blijft toch een merkje om je hart aan te verliezen, nee?  
Nu nog wat deftiger weer.....
Ciao, ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 03 jan 2007 10:46

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 03 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 02 Januari 2007


Kuota's eerste met die zgn "rare" buizen was de Ksano - waar ik bijna drie jaar mee gereden heb. Heerlijke fiets. Die is toen in Frankrijk nog verkozen tot fiets van het jaar. De buisvorm heeft een functie: bijkomende verbetering van de framestijfheid. De Rosa (Merak) en andere fabrikanten volgden met vergelijkbare buisvormen in alu door hydroforming. Maar ja, als alleen rechte buizen jouw goedkeuring kunnen wegdragen moet je je maar bij Trek houden hé.
PS Frank: witte handschoentjes, zwart stuurlint
PPS: Als die stuurbuis op de juiste hoogte afgezaagd is en die spacertoren verdwijnt zal 't uitzicht van de balhoofdbuis heel anders zijn.


Hoi,
Eh, eh....Noblesse oblige.
Maar goed, ik had het dan vooral over de fiets op zich en zoals Pieter grif toegeeft, hij heeft zich beholpen met wat ie nog liggen had.
De KOM is een frame dat naar mijn gevoel een buitenbeentje is, ook binnen het Kuota gamma. Ik vind het esthetisch gezien de minst geslaagde, eerder koud Duits dan frivool Italiaans zeg maar. Het is echt een frame waar je de bergen mee intrekt, liefst met zo stijf mogelijke wielen en dan als een wervelwind de afdalingen aangaat. Het hele frame schreeuwt: let op, hier kom ik.
De Kredo is stijlvoller en naar mijn mening esthetisch meer in lijn met de rest van het gamma, een Khan voor de jonge haantjes.
De Khan daarentegen is majestueus, rustig maar toch een wolf in schaapsvacht. Met een Khan kan je urenlang rijden, hij vraagt een stel geoefende benen en mits de juiste wielen zweef je schijnbaar moeiteloos van de ene helling naar de andere. Hij heeft ook een wat langere wielbasis wat hem wat meer comfort meegeeft. Echt een fiets om tempo mee te houden en af en toe eens flink uit te halen.
Ik sta er steeds van versteld hoe de Khan, ik hou het bij deze omdat ik er ook eentje heb, perfect je wielen, banden, bandenspanning vertaalt. Zet je er een wieltje onder dat wat slapjes is dan zal je het direct weten, is je bandenspanning maar zo zo dan weet je het ook. Ik hou daar van al was het maar omdat het me toelaat me een goed idee te vormen van voor mij belangrijke eigenschappen.
Een nagenoeg perfecte match qua reigenschappen waren de Corima Medium, alleen het achterwiel mocht een tikje stijver. Corima speelt hier te veel op safe met hun spaakspanningen maar qua gewicht, inertie en respons passen die wieltjes perfect bij de Khan. Het soort wiel waar je bij wijze van spreken met een 53/19 de muur van Hoei opzoeft terwijl iedereen al puffend je zit te vervloeken. Je begrijpt mijn beeldspraak.
Haal het geel van de stickers weg en het past perfect op de Khan van Pieter. In mijn Khan, anno 2005, zit in de kleurstelling enkel dat prachtige zilvergrijs en rood (nu ja, magenta) dat je ook in de Bora terugvindt. Ik ben dus aan het sparen....
De Kredo, in wit-zwart. Adembenemend mooi. Elegant, sportief. Daar moet je het lekker sober houden qua kleuren. Het rood op een Bora sticker is al teveel. Corima Aero of iets van die strekking, agressief zonder schreeuwerig te doen. Had ik toen ik de Khan kocht het trainingsniveau dat ik nu heb dan was het voor mij de Kredo geworden. De mooiste fiets uit het hele gamma, no doubt about it.
De rest, Kebel heeft me niet echt gecharmeerd. De Kharma is prachtig maar dan net iets te alledaags.
De TT frames gaan we over zwijgen behalve dan de Kalibur. Het lijkt wel een Khan op anabolica dieet. Prachtig, indrukwekkend. Wow-factor 10.
Nog een paar bemerkingen:
Jammer dat de originele gebogen volcarbon stuurpen verdwenen is. Stond prachtig mij de welvingen van de topmodellen. Technisch was het een miskleun maar dat had mits een vierpunts klem vooraan wellicht verholpen kunnen worden. De mijne hou ik voor het Kuota museum....
Anderzijds is het HB03 stuur nog steeds verkrijgbaar. Met zijn Kevlar/Carbon composiet het meest comfortabele stuur ooit. Stijf genoeg voor de bergritten en een regelrecht soelaas voor wie gevoelige turnpolsen heeft als ik. Ook qua vormgeving het perfecte racestuur. Niet te diep in de beugel, bocht niet te ver naar voor en je kan er een Campa shifter perfect horizontaal op monteren. Een aanrader.
De Viking is ook afgevoerd. Een van de mooiste in zijn soort maar een geintegreerd stuur + stuurpen heeft zo zijn beperkingen. Stijf is het als de beste, misschien wel net ietsje te stijf.
Verder staat er nog een lichte zadelpen voor Khan en Kredo op het verlanglijstje met um Gottes willen een niet gesegmenteerde zadelklem. Ik zweer het je, wie die gesegmenteerde klemmen perfect waterpas kan afstellen met om het even welk zadel dat moet een tovenaar zijn..... En kan in de volgende versie van deze frames de staande buis niet wat breder zodat er een ietwat courantere maat van pen in kan? Een 31,6 kan toch geen kwaad, toch? Ik bedoel maar, 1,6 mm da's toch echt niet veel gevraagd. 
Terwijl ik dan toch aan het zagen ben, ik heb het tegen de big chief ook al gezegd, kan er iemand ervoor zorgen dat die prachtige Kold bidonhoudertjes een passend gekleurd stickertje opgekleefd krijgen. Wat moeten we in godsnaam met een chroomkleurige belettering aanvangen? Komaan jongens, het stickertje is opgekleefd en in de kleurloze lak gezet dus dat moet toch kunnen? Op de showmodellen kon het wel....
Alle grieven en grollen terzijde, het blijft toch een merkje om je hart aan te verliezen, nee?  
Nu nog wat deftiger weer.....
Ciao, ciao,
 


Wow, wat een geweldige uitleg over de verschillende merken binnen het Kuota gamma. Dit vind ik altijd zeer leuk om eens te lezen.
Ik vind de Khan ook zeer mooi, ben nog aan het twijfelen geweest tussen de Khan en de witte Kredo, het is dan toch uiteindelijk de witte Kredo geworden, waar ik nog steeds vol ongeduld zit op te wachten.
Youri

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 03 jan 2007 11:14

Love it or hate it... I hate it. Die bovenbuis vind ik er teveel aan. Heb al mooiere frames van kuota gezien. Het geeft geen strake indruk. Nu, niet alles is wat het lijkt  

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 03 jan 2007 12:33

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 18 Oktober 2006


Hoi,
Oh, die Kebel is werrrrkelijk een bella machina, madre madonna!!
Nog iemand mooi fotomateriaal van de Kuotas?
Ciao, ciao,
 
 


Fdegrove, dan is je mening dus veranderd met betrekking tot de Kebel...zie bovenstaande quote van 18-10-06!
persoonlijk vind ik de Kebel erg fraai hoor....!
You can never be too Specialized

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 03 jan 2007 18:26

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 03 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 18 Oktober 2006


Hoi,
Oh, die Kebel is werrrrkelijk een bella machina, madre madonna!!
Nog iemand mooi fotomateriaal van de Kuotas?
Ciao, ciao,
 
 


Fdegrove, dan is je mening dus veranderd met betrekking tot de Kebel...zie bovenstaande quote van 18-10-06!
persoonlijk vind ik de Kebel erg fraai hoor....!


Hoi,
Het is en blijft een heel mooie fiets natuurlijk. Alleen vind ik hem net iets te hoekig en de zadelpen is me wat te plomp.
Houdt qua vormgeving zowat het midden tussen de K-Factor en de Kharma.
Veel is ook afhankelijk van de kleurstelling. Zo vind ik persoonlijk de Kredo uitzonderlijk in de wit-zwarte kleurstelling, de gewone carbon uitvoering is dan weer net iets minder.
De Khan daarentegen lijkt me mooist als ie zo sober mogelijk wordt gehouden.
Nu ja, de gustibus et coloribus.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

deklaas
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:24

deklaas 03 jan 2007 19:33

nog kleine maand wachten dan zet ik hier een paar foto's op van mijn nieuw machien....

o waar het maar februari....

dan KOM maar eens kijken            

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 03 jan 2007 21:06

Frank,
Jouw deskundigheid trek ik geen seconde in twijfel, ik vraag mij wel af hoe objectief jouw mening is ten opzichte van Kuota?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 03 jan 2007 22:31

Aan de technische know-how van fdegrove twijfel ik eveneens nimmer, ook zijn objectiviteit heb ik zeer hoog zitten. En ja, als het over z’n favoriete merk gaat, beschrijft hij het doorgaans iets bloemrijker. Maar wel 100 integer, naar mijn idee.
Bovendien zijn z'n posts over het algemeen zeer lezenswaardig, meestal ook voorzien van een vleugje humor. Graag meer van zulke forummers!

bommie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2005 19:43

bommie 03 jan 2007 22:37

Overigens grappig om de twaalfde post te lezen van de eerste pagina van dit draadje (reactie van Pieter op de fiets fdegrove). Zo zie je maar, je moet er even aan wennen, aan die bijzondere vormen.

Plaats reactie