Amclassic-fan versus Belgen
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
mijns inziens zeer onprofessioneel van specialized om hoog van de toren te blazen dat boonen perfect op een seriemodel past, voor hij er werkelijk op gekoerst heeft.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Boonen reed jaar en dag op een niet standaard Time, beetje raar om je oude sponser zo een veer in hun kont te steken.
Ik heb de geometrie van Time VXRS even naast elkaar gezet van L t/m XXL:
Vergelijk dat me de geometrie van Specialized Tarmac:
Size
49
52
54
56
58
61
Seat Tube Length, Center to Top
460mm
490mm
510mm
530mm
550mm
580mm
Seat Tube Length, Center to Center
410mm
440mm
460mm
480mm
500mm
530mm
Top Tube Length (Horizontal)
518mm
537mm
548mm
565mm
582mm
600mm
Bottom Bracket Drop
71.5mm
71.5mm
69mm
69mm
67.5mm
67.5mm
Chainstay Length
405mm
405mm
405mm
405mm
407mm
410mm
Seat Tube Angle
75.5°
74°
73.5°
73.25°
73°
72.5°
Head Tube Angle
72.25°
73°
73°
73.5°
73.5°
74°
Rake
45mm
45mm
45mm
43mm
43mm
43mm
Trail
62mm
57mm
57mm
56mm
56mm
53mm
Front Center
576mm
576mm
583mm
591mm
605mm
612mm
Wheel Base
970mm
970mm
978mm
986mm
1003mm
1013mm
Standover Height
726mm
744mm
763mm
784mm
806mm
833mm
Head Tube Length
100mm
110mm
130mm
155mm
180mm
205mm
Handlebar Width
400mm
400mm
420mm
420mm
440mm
440mm
Stem Length
75mm
90mm
100mm
100mm
110mm
120mm
Crank Length
170mm
170mm
172.5mm
172.5mm
175mm
175mm
Seatpost Length
300mm
350mm
350mm
350mm
350mm
350mm
Vergelijk het zelf maar, de hoeken in de frames zijn gelijk. De enige verschillen die ik kan vinden is dat bij Specialized de achtervork pak 'm beet 5 mm langer is en de balhoofdbuis wat korter. Een kortere balhoofdbuis is gewoon op te lossen door er een spacer tussen te stoppen.
Ik heb de geometrie van Time VXRS even naast elkaar gezet van L t/m XXL:
Vergelijk dat me de geometrie van Specialized Tarmac:
Size
49
52
54
56
58
61
Seat Tube Length, Center to Top
460mm
490mm
510mm
530mm
550mm
580mm
Seat Tube Length, Center to Center
410mm
440mm
460mm
480mm
500mm
530mm
Top Tube Length (Horizontal)
518mm
537mm
548mm
565mm
582mm
600mm
Bottom Bracket Drop
71.5mm
71.5mm
69mm
69mm
67.5mm
67.5mm
Chainstay Length
405mm
405mm
405mm
405mm
407mm
410mm
Seat Tube Angle
75.5°
74°
73.5°
73.25°
73°
72.5°
Head Tube Angle
72.25°
73°
73°
73.5°
73.5°
74°
Rake
45mm
45mm
45mm
43mm
43mm
43mm
Trail
62mm
57mm
57mm
56mm
56mm
53mm
Front Center
576mm
576mm
583mm
591mm
605mm
612mm
Wheel Base
970mm
970mm
978mm
986mm
1003mm
1013mm
Standover Height
726mm
744mm
763mm
784mm
806mm
833mm
Head Tube Length
100mm
110mm
130mm
155mm
180mm
205mm
Handlebar Width
400mm
400mm
420mm
420mm
440mm
440mm
Stem Length
75mm
90mm
100mm
100mm
110mm
120mm
Crank Length
170mm
170mm
172.5mm
172.5mm
175mm
175mm
Seatpost Length
300mm
350mm
350mm
350mm
350mm
350mm
Vergelijk het zelf maar, de hoeken in de frames zijn gelijk. De enige verschillen die ik kan vinden is dat bij Specialized de achtervork pak 'm beet 5 mm langer is en de balhoofdbuis wat korter. Een kortere balhoofdbuis is gewoon op te lossen door er een spacer tussen te stoppen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
mmmja, maar...
boonen reed dan toch niet op deze standaard geometrie van time?
boonen reed dan toch niet op deze standaard geometrie van time?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
hier nog maar eens een foto van zijn, toch wel heel, vreemde positie op de fiets
color=#006699http://www.cyclingnews.com/photos/2007/mar07/m ... sr07/fs042
color=#006699http://www.cyclingnews.com/photos/2007/mar07/m ... sr07/fs042
http://www.tomboonen.com/nl/
Kijk zijn nieuwe fiets..
Kijk zijn nieuwe fiets..
Enige info i.v.m. de nieuwe fiets van Boonen.
Het is een aluminium exemplaar met een hogere stijfheid dan de carbonversie. Men heeft de achtervork dikker gemaakt en de bovenbuis 1,5 cm verlengd; de stuurpen is nu 1 cm korter. Het gewicht is 400g toegenomen, nl. 7,7kg. Bij het aanzetten reageert de fiets vinniger. Detail: op het zadel staat 'Tornado Tom' te lezen.
Het is een aluminium exemplaar met een hogere stijfheid dan de carbonversie. Men heeft de achtervork dikker gemaakt en de bovenbuis 1,5 cm verlengd; de stuurpen is nu 1 cm korter. Het gewicht is 400g toegenomen, nl. 7,7kg. Bij het aanzetten reageert de fiets vinniger. Detail: op het zadel staat 'Tornado Tom' te lezen.
Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 26 Maart 2007
Bwa, op het einde zal het allemaal inorde zijn en dan zal er niks anders dan lof zijn voor specialized. "Ik wil specialized bedanken voor blablabla"
Dan werd het tijd om mezelf te quoten ^^edit: Het kan evengoed een no name frame zijn als ik het zo eens bekijk, niet?
Bwa, op het einde zal het allemaal inorde zijn en dan zal er niks anders dan lof zijn voor specialized. "Ik wil specialized bedanken voor blablabla"
Dan werd het tijd om mezelf te quoten ^^edit: Het kan evengoed een no name frame zijn als ik het zo eens bekijk, niet?
Het is opvallend dat men die rare bovenbuis, eigen aan Specialized, heeft achterwege gelaten. Mogen we hieruit concluderen dat die bijzondere vorm niet meer dan een marketingfunctie heeft (net zoals het sterke slooping frame van Giant)?
hier nog een foto van de nieuwe fiets.. ik ken het assortiment van specialized niet zo uit m'n hoofd maar ik herken m niet terug, vraag me af of het een 'echte' specialized is. en inderdaad meteen zeggen dat het aan de fiets ligt dat hij nu wint.. wat een 'sponsor' praatjes. haha.
edit: deze foto van ww'site, toch een specialized?
edit: deze foto van ww'site, toch een specialized?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende