Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Armstrong test positief...

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 24 jun 2006 12:58

Ik heb de volgende redenering: Als Lance het met doping heeft gedaan, dan is het zeer waarschijnlijk dat zijn tegenstanders dat ook hebben gedaan (het grote rondewerk biedt de grootste voordelen voor doping). Een aantal zijn trouwens idd gepakt. Daarmee blijft Lance de allerbeste. Alle respect voor hem.
En wat hij doet met zijn beroemdheid: Hij is een groot voorbeeld, een inspiratiebron voor miljoenen kankerpatienten in de wereld. Hij gebruikt zijn bekendheid om veel te bereiken. Vergelijk het met Oprah, die ook stinkend rijk is, maar tegelijkertijd een ongelooflijke maatschappelijke betekenis heeft. Of Bill Gates, je kunt de man verschrikkelijk vinden, maar hij schenkt elk jaar honderden miljoenen aan goede doelen. Nee, alle respect voor Armstrong, of hij nu heeft gebruikt of niet.
Uit sportief oogpunt ben ik natuurlijk erg benieuwd naar dit verhaal. Maar als je dan hoort dat de familie Andreu deze week alles al 100 ontkent heeft...

sjezer
Forum-lid

sjezer 24 jun 2006 13:01

Armstrong heeft idd tegenover zijn artsen moeten verklaren hoe hij zich "verzorgde" voor zijn kanker. Bij dit gesprek waren blijkbaar meer mensen. Als je zijn boeken leest, zie je dat ook Hamilton vaker met hem mee ging naar het ziekenhuis. Hij zal wss ook wel eens bij dat soort gesprekken hebben gezeten. Jaren later is hij zelf "gepakt". Zonder schuldig te zijn als ik de Fiets van juni mag geloven (artikel van Thomas Dekker). Persoonlijk denk ik dat de hele top van de sport (breed gezien) balanceert met medicamenten. Alles wat niet op de dopinglijsten staat, maar wel prestatiebevorderend werkt, mag je gebruiken. Je bent pas schuldig als je gepakt wordt. Het spreekt voor Armstrong dat hij tijdens zijn carriere nooit gepakt is. Laten we aan zijn prestaties geen afbreuk doen a.u.b.

sjezer
Forum-lid

sjezer 24 jun 2006 13:06

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 24 Juni 2006

Sorry maar nu ga ik wss het grofste zeggen dat hier al is gezegt!
Hij helpt vele kinderen en andere slachtoffers met kanker,maar...
hij heeft de ziekte verdomd goed uitgebuit!Heeft ervan geprofiteert en dan maar de onschuldige uithangen!
ndertussen(gisteren weeral!)hebben zoal een 30-tal mensen;naasten,kennissen,familie,ploegleiders,dokters,ploeggenoten,...toegegeven dat Armstrong heeft genomen!En geen kat die hun gelooft???
WAT GELD NIET DOET!!!
Zal eens een spreuk geven en denk daar maar eens aan(zal daarna wel commentaar lezen)

mensDOM-dierRIJK

@ Pantani: sommige dingen kun je niet zeggen. Armstrong buit zijn kanker absoluut niet uit. Hij is gelukkig overlever! Veel mensen kunnen dat niet zeggen. Maar verkopen Anastacia of Kylie Minogue meer platen omdat ze kanker hebben gehad? Beetje krom redeneren!
Als je Armstrongs boeken leest, zie je vooral één ding: hij heeft als familie eigenlijk alleen contact met zijn moeder. Zijn echte vader kent 'ie nauwelijks. Zou zijn moeder hem verlinken, als het al waar is, nadat ze alles met haar zoon zo heeft mee moeten maken?

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 24 jun 2006 14:41

Effies gecopy/paste van de Belgische Sporza-site...

Dokter: "Lance Armstrong heeft niets bekend"

De nieuwe beschuldigingen aan het adres van Lance Armstrong zijn weerlegd door dokter Craig Nichols. "Lance heeft aan mij nooit bekend of gesuggereerd dat hij verboden middelen heeft gebruikt."

"Als dat wel was gebeurd, dan had ik dat ergens opgeslagen als een essentieel element in Armstrongs medische dossier. Een bekentenis zou ik me zeker nog herinneren", zegt Nichols. Armstrong zelf noemt de beschuldigingen vals en absurd. "Het nieuwste verhaal, over dopinggebruik in 1996, is nog even vals als enkele jaren geleden, toen het voor de eerste keer opdook."

jandegroot15
Forum-lid

jandegroot15 24 jun 2006 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 24 Juni 2006

En als hij bekend heeft bestaat er ook zo iets als: "beroepsgeheim"Dus ik denk niet dat die dokter ook maar iets zou durven bekennen. Dan breekt hij toch de beroeps geheim wet ?

De beroepsgeheimwet?
Die dokter is een vriend van Armstrong. Dus waarom zou hij niet mogen zeggen dat Arsmtrong gepakt heeft? (Moest hij dat gedaan hebben zou dat een hele lage zet zijn van die kerel, maar eigenlijk is er niets dat hem tegenhoudt om dat niet te doen.... buiten vriensdschap en vertrouwen dan)En ik hoop eigenlijk alleen (voor Armstrong en voor de wielerliefhebbers) dat het niet zo'n Museeuw-soap wordt. Museeuw was gedaan met zijn carrière, hij is nooit betrapt, dus laat hem dan gewoon gerust. Bij Armstrong net hetzelfde... laat die kerel gewoon gerust.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jun 2006 18:45

Die arts mag zoiets absoluut niet naar buiten brengen, hij is een vertrouwenspersoon en heeft beroepsgeheim waar aan ie zich moet houden. Een arts mag in principe tegen geen enkele buitenstaander iets over een patiënt vertellen, ook niet tegen z'n vrouw bijv.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid

pantani 24 jun 2006 19:30

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Juni 2006

Die arts mag zoiets absoluut niet naar buiten brengen, hij is een vertrouwenspersoon en heeft beroepsgeheim waar aan ie zich moet houden. Een arts mag in principe tegen geen enkele buitenstaander iets over een patiënt vertellen, ook niet tegen z'n vrouw bijv.

Kom nu!Hij mag tog eerlijk zijn?Ze pakken volgens jou tog niets!!!
Binnen 5j.als jij volgroeid bent zul jij dat ook wel kunnen jongen!
Spaghetti'tje(Zonder saus,want is niet goed-komt er nog bij!)en jij rijd 30de bergen op!
Hahaha!
Jij word de cleanste(en domste)renner van west-europa!
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jun 2006 20:22

1 Kom nu!Hij mag tog eerlijk zijn?Ze pakken volgens jou tog niets!!!
2 Binnen 5j.als jij volgroeid bent zul jij dat ook wel kunnen jongen!
3 Spaghetti'tje(Zonder saus,want is niet goed-komt er nog bij!)en jij rijd 30de bergen op!
Hahaha!
4 Jij word de cleanste(en domste)renner van west-europa!

1 Er geldt in de volledige Westerse wereld beroepsgeheim voor artsen. Wat zou jij er van vinden als je onvruchtbaar zou zijn en de huisarts zegt het tegen de plaatselijke journalist en die zet het in de lokale krant? Beroepsgeheim van artsen is er niets voor niets, als die dingen over patiënten naar buiten brengen zonder toestemming van de patiënt zijn ze strafbaar. Know the rules...
2 Begrijp niet wat je met die zin wilt.
3 Ik eet er gewoon ketchup overeen hoor, in ketcup zitten nauwlijks vetten en enkel wat koolhydraten die je toch nodig hebt. De weegschaal gaf vanochtend nog 65,5 kg aan met 1m88, terwijl ik nauwlijks op m'n eten let en niet veel train. Idiote dieëten heb ik niet nodig om dun te zijn.
4 Pak jezelf ook zoveel ofzo? Anders had je van jezelf toch ook kunnen zeggen dat je clean bent. Mij de domste noemen zegt vooral wat over jezelf, ik dacht dat ik een universitaire opleiding geniet en jij al een poos loonslaaf bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid

pantani 24 jun 2006 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Juni 2006

1 Kom nu!Hij mag tog eerlijk zijn?Ze pakken volgens jou tog niets!!!
2 Binnen 5j.als jij volgroeid bent zul jij dat ook wel kunnen jongen!
3 Spaghetti'tje(Zonder saus,want is niet goed-komt er nog bij!)en jij rijd 30de bergen op!
Hahaha!
4 Jij word de cleanste(en domste)renner van west-europa!

1 Er geldt in de volledige Westerse wereld beroepsgeheim voor artsen. Wat zou jij er van vinden als je onvruchtbaar zou zijn en de huisarts zegt het tegen de plaatselijke journalist en die zet het in de lokale krant? Beroepsgeheim van artsen is er niets voor niets, als die dingen over patiënten naar buiten brengen zonder toestemming van de patiënt zijn ze strafbaar. Know the rules...
2 Begrijp niet wat je met die zin wilt.
3 Ik eet er gewoon ketchup overeen hoor, in ketcup zitten nauwlijks vetten en enkel wat koolhydraten die je toch nodig hebt. De weegschaal gaf vanochtend nog 65,5 kg aan met 1m88, terwijl ik nauwlijks op m'n eten let en niet veel train. Idiote dieëten heb ik niet nodig om dun te zijn.
4 Pak jezelf ook zoveel ofzo? Anders had je van jezelf toch ook kunnen zeggen dat je clean bent. Mij de domste noemen zegt vooral wat over jezelf, ik dacht dat ik een universitaire opleiding geniet en jij al een poos loonslaaf bent.

Even over u puntje 4!Je mag gerust weten wat ik verdien!(Bruto wel te verstaan)14.95e.!-Stoef ik niet over,maar denk niet dat er veel dit krijgen!?
Jij al veel verdient dan?
il magnifico

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 24 jun 2006 20:36

Beroepsgeheim doet hier eigenlijk niet ter zake. Het gaat immers om een getuigenis van een niet-medicus (dhr en mevr Andreu) die het uit de mond van Armstrong zelf heeft gehoord. Desalniettemin houdt die arts zich natuurlijk niet strikt aan zijn beroepsgeheim, aangezien hij toch inhoudelijk reageert op de zaak.

Plaats reactie