souplesse is het sleutelwoord voor die snelheid
maarja iedereen roept wel van die valpartijen bij de nieuwelingen, maar adt valt ook reuze mee, bij klassiekers komen ze vaker voor dan in criteriums, en als het daar is het vlak na de bocht om een vage reden of er net voor. Ja sorry maar die vele valpartijen vallen reuze mee, ik ben dit keer één keer onderuit gegaan van de 41 wedstrijden die ik tot nu toe heb gereden, en dat kwam omdat mijn voorwiel wegglee op kasseien, terwijl we nog geen 20km/h reden omdat het had geregend! en dan nog, vallen hoort erbij daar teken je als prof ook voor samen met je contract!!! echte wielrenners vallen! en dan bij de nieuwelingen vallen ze "ineens"meer door die valpartij met Omloop van Maasvallei? haha ga weg! bij de junioren vallen ze net zoveel!
Je topsnelheid!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je kon zeker ook nog bijtrappen toen je 100 reed? Hoef je namelijk maar 240 omwentelingen per minuut voor te maken met 52-16. Nu kan 240 omwentelingen per minuut nog in een sprintje op het binnenblad op het vlakke, maar met 60 km/h of harder laat ik het wel omdat je toch niet zo erg stabiel bent...
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 September 2006
Je kon zeker ook nog bijtrappen toen je 100 reed? Hoef je namelijk maar 240 omwentelingen per minuut voor te maken met 52-16. Nu kan 240 omwentelingen per minuut nog in een sprintje op het binnenblad op het vlakke, maar met 60 km/h of harder laat ik het wel omdat je toch niet zo erg stabiel bent...
Am,ga je wel iets vertellen dat mss dom klinkt:In de ardennen iemand die ik ken 110!!!Kon laatste keer bijtrappen net onder de 90km/h.!!!Had een speciaal kroontje laten maken daarvoor en was wel op een mountenbike geloof ik,al ben ik van dit laatste niet zeker!!!
Vrouw was razend!Op een dag kunnen ze je van de baan keren...
Je kon zeker ook nog bijtrappen toen je 100 reed? Hoef je namelijk maar 240 omwentelingen per minuut voor te maken met 52-16. Nu kan 240 omwentelingen per minuut nog in een sprintje op het binnenblad op het vlakke, maar met 60 km/h of harder laat ik het wel omdat je toch niet zo erg stabiel bent...
Am,ga je wel iets vertellen dat mss dom klinkt:In de ardennen iemand die ik ken 110!!!Kon laatste keer bijtrappen net onder de 90km/h.!!!Had een speciaal kroontje laten maken daarvoor en was wel op een mountenbike geloof ik,al ben ik van dit laatste niet zeker!!!
Vrouw was razend!Op een dag kunnen ze je van de baan keren...
il magnifico
op vlakke alleen heb ik eens opgetrokken tot 55.6 km/h(geen wind mee)
bergaf halemby langs de style kant onderaf vroeger met mtb boven de 90km/h ik woog ook zwaarder en men fiets woog rond de 15 kg als dit nu probeer geraak ik met moeite aan 75 km/h
bergaf halemby langs de style kant onderaf vroeger met mtb boven de 90km/h ik woog ook zwaarder en men fiets woog rond de 15 kg als dit nu probeer geraak ik met moeite aan 75 km/h
zit net dit topic wat door te lezen maar effe een vraagje ( waarschijnlijk hoort het niet echt hier thuis maar goed kom het hier nu een paar x tegen ).
Ik ben al zover dat ik weet wat 3x10 inhoudt ( jippie ) maar nu zie ik iedereen hier over verzet praten bijv. 52*14 wat houdt dit precies in???
je hebt 3 bladen voor en 10 achter maar hoe moet ik dat nou zien in combi met bijv. 52x14.
stel ik zit op het grootste blad en achter op het kleinste of bijna kleinste blad welk verzet rij je dan en hoe kan je dat doorrekenen voor je andere bladen etc etc.
alvast bedankt en mocht het verkeerd staan solly
Ik ben al zover dat ik weet wat 3x10 inhoudt ( jippie ) maar nu zie ik iedereen hier over verzet praten bijv. 52*14 wat houdt dit precies in???
je hebt 3 bladen voor en 10 achter maar hoe moet ik dat nou zien in combi met bijv. 52x14.
stel ik zit op het grootste blad en achter op het kleinste of bijna kleinste blad welk verzet rij je dan en hoe kan je dat doorrekenen voor je andere bladen etc etc.
alvast bedankt en mocht het verkeerd staan solly
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
Quoten: Origineel geplaatst door dijkjes op 26 September 2006
zit net dit topic wat door te lezen maar effe een vraagje ( waarschijnlijk hoort het niet echt hier thuis maar goed kom het hier nu een paar x tegen ).
Ik ben al zover dat ik weet wat 3x10 inhoudt ( jippie ) maar nu zie ik iedereen hier over verzet praten bijv. 52*14 wat houdt dit precies in???
je hebt 3 bladen voor en 10 achter maar hoe moet ik dat nou zien in combi met bijv. 52x14.
stel ik zit op het grootste blad en achter op het kleinste of bijna kleinste blad welk verzet rij je dan en hoe kan je dat doorrekenen voor je andere bladen etc etc.
alvast bedankt en mocht het verkeerd staan solly
Het gaat hierbij om het aantal tanden op je tandwielen. Met de 52 wordt het grote blad voor bedoelt. Tel het aantal tandjes op het grote voorblad maar eens. je komt dan tot 52 (of 54, er zijn natuurlijk meer mogelijkheden). Dit zelfde ook voor je achtertandwielen. De 14 wil zeggen 14 tandjes achter.
Deel je het aantal tandjes voor door het aantal tandjes achter dan krijg je het verzet (52/14 = 3,71). Dat betekend dat je met elke volledigge omwenteling van je cranks (dus 1 keer rondtrappen) 3,71 keer de omtrek van je wiel aflegd. Stel je voor het gemak de omtrek van je wiel op 2,00 mtr dan leg je dus met elke volledige trapbeweging 3,71 * 2,00 mtr = 7,42 mtr. af. Bij een trapfrequentie van 90omw. per minuut leg je dus elke minuut 667,8 meter af. Dit is gelijk aan 40km per uur. En dat is dan dus ook je snelheid.
Op deze manier kun je allerlei verhoudingen tussen snelheid, trapfrequentie en verzetten berekenen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is. Aanvullingen volgen vast wel.
zit net dit topic wat door te lezen maar effe een vraagje ( waarschijnlijk hoort het niet echt hier thuis maar goed kom het hier nu een paar x tegen ).
Ik ben al zover dat ik weet wat 3x10 inhoudt ( jippie ) maar nu zie ik iedereen hier over verzet praten bijv. 52*14 wat houdt dit precies in???
je hebt 3 bladen voor en 10 achter maar hoe moet ik dat nou zien in combi met bijv. 52x14.
stel ik zit op het grootste blad en achter op het kleinste of bijna kleinste blad welk verzet rij je dan en hoe kan je dat doorrekenen voor je andere bladen etc etc.
alvast bedankt en mocht het verkeerd staan solly
Het gaat hierbij om het aantal tanden op je tandwielen. Met de 52 wordt het grote blad voor bedoelt. Tel het aantal tandjes op het grote voorblad maar eens. je komt dan tot 52 (of 54, er zijn natuurlijk meer mogelijkheden). Dit zelfde ook voor je achtertandwielen. De 14 wil zeggen 14 tandjes achter.
Deel je het aantal tandjes voor door het aantal tandjes achter dan krijg je het verzet (52/14 = 3,71). Dat betekend dat je met elke volledigge omwenteling van je cranks (dus 1 keer rondtrappen) 3,71 keer de omtrek van je wiel aflegd. Stel je voor het gemak de omtrek van je wiel op 2,00 mtr dan leg je dus met elke volledige trapbeweging 3,71 * 2,00 mtr = 7,42 mtr. af. Bij een trapfrequentie van 90omw. per minuut leg je dus elke minuut 667,8 meter af. Dit is gelijk aan 40km per uur. En dat is dan dus ook je snelheid.
Op deze manier kun je allerlei verhoudingen tussen snelheid, trapfrequentie en verzetten berekenen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is. Aanvullingen volgen vast wel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15
1. Topsnelheid op een rechte weg: 62 km/u (zonder gangmaker, alleen beetje wind in de rug)
2. Topsnelheid van een helling af: 70.4 km/u (hoge duin en daalseweg in bloemendaal met verzet 50x12*, kon dus niet sneller trappen), >90 km/u in italie maar dat is een tijdje geleden, toen was ik 15 jaar
* FSA Compact crankstel (50-36)
2. Topsnelheid van een helling af: 70.4 km/u (hoge duin en daalseweg in bloemendaal met verzet 50x12*, kon dus niet sneller trappen), >90 km/u in italie maar dat is een tijdje geleden, toen was ik 15 jaar
* FSA Compact crankstel (50-36)
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 22 aug 2006 00:15
Gisteren het boek "mijn verhaal" van Tom Boonen gelezen en zijn top op 2 wielen is 115 km?hr, hij vertelt er niet bij waar etc...
Ps: Vandaag verse roddel gehoord, Quick step rijdt volgend jaar op Cannondale !!!
Afwachten zeker ???
Ps: Vandaag verse roddel gehoord, Quick step rijdt volgend jaar op Cannondale !!!
Afwachten zeker ???
Doorbijten, de voldoening is eens zo groot achteraf.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door Shimano-Marc op 04 Oktober 2006
Ps: Vandaag verse roddel gehoord, Quick step rijdt volgend jaar op Cannondale !!!Afwachten zeker ???
Specialized dus.
Ps: Vandaag verse roddel gehoord, Quick step rijdt volgend jaar op Cannondale !!!Afwachten zeker ???
Specialized dus.