Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2012 10 juni

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 05 jun 2012 21:46

jardinero schreef:Vandaag de 28 mm bandjes erom gelegd en een extra stuurlintje om het stuur dus de fiets is er klaar voor.

Vraagje voor de puristen onder jullie: proberen jullie net als de profs zoveel mogelijk de kasseien te ontwijken door via de berm te rijden of over wandelpaadjes zoals in Het Bos, of behoor je gewoon all the way te gaan en alle stenen netjes onder je door te laten ratelen? Het geeft me bij voorbaat een beetje een wrang gevoel om aan P-R mee te doen om er vervolgens niet over kasseien te willen rijden.

Wil je geen spijt krijgen dan ga je over alle kasseien. In het Bos gaan er vele over het paadje of gluipen nog even een stukje over de kasseien omdat daar dan een fotograaf staat. Die kijken thuis tegen een mini kassei aan met gemengde gevoelens..had ik maar.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jelmerjager
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26

Gebruikersavatar jelmerjager 05 jun 2012 21:51

Wat denken jullie: SPD pedalen monteren ivm de blubber? Normaal rij ik met Time RXS.

Fiets is (bijna) klaar, 25 mm conti's, veel spaken. Gereedschap, extra wielen en kleren liggen klaar in de volgwagen. Laat maar komen die keien!

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 05 jun 2012 22:00

jelmerjager schreef:Wat denken jullie: SPD pedalen monteren ivm de blubber?
Zelf zit ik ook op deze vraag te kauwen. Heb de keuze tussen SPD en SPD-SL. Waar heb ik bij een natte editie het meest profijt van??
staal.....what else.....??

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 05 jun 2012 23:02

lange63 schreef:
jelmerjager schreef:Wat denken jullie: SPD pedalen monteren ivm de blubber?
Zelf zit ik ook op deze vraag te kauwen. Heb de keuze tussen SPD en SPD-SL. Waar heb ik bij een natte editie het meest profijt van??
2010:
Flinke buien. Met SPD-SL ging het prima.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jun 2012 07:14

Problemen met pedalen ontstaan niet door de buien maar JUIST als het opdroogt. Als vlak na een controle door de blubber rijdt en en het dan droog wordt zit je meer dan een uur op je fiets voor je losklikt. Die blubber (water met klei) droogt op en je zal er dan achter komen dat dit prima klei is om tegels mee te bakken.
De blubber tussen plaatjes en schoen droogt op en de boel blokkeert. Zondag wordt het niet zo warm dus zal het meevallen.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 06 jun 2012 10:37

Gastheerg schreef: je zal er dan achter komen dat dit prima klei is om tegels mee te bakken.
Daar kwam ik thuis ook achter...je bent wel even zoet met de schoonmaak... :(
http://www.cima-lux.nl/item.php?itemId=5072156" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 jun 2012 10:58

Ik zeg het niet graag, maar ik zoek nog vervoer naar de startplaats (Bohain) vanuit Roubaix (of ergens op de route vanuit België naar Roubaix, zolang het niet te ver is van de piste).

Ik heb volgende aanbiedingen:
1. Heb je een volgwagen met 2 asociale chauffeurs die ertegen op zien om een hele dag samen in de auto te zitten tussen Bohain en Roubaix, dan stel ik met plezier mijn auto (geen Porsche Panamera helaas, een Mazda 626) ter beschikking vanuit Bohain. :D
2. Ik heb een trekhaak (bol)drager. Heb je fietsen op het dak/in de auto en/of een plaatsje over op de trekhaak/trekhaak vrij, dan hang ik er met plezier mijn fiets aan. Ikzelf ben een uiterst afgetrainde wielrenner, dus neem weinig plaats in op de achterbank. ;)
3.Uiteraard kan ik een hele dag op kop rijden en bidons aanreiken en pralinen zijn ook niet verkeerd voor de recuperatie. :)

Andere tips zijn welkom. Mijn vriendin ziet het niet zitten dat ik een dag op voorhand fiets/trein en alleen op hotel ga zitten. (en neen, zij kan niet rijden).
Als het niets wordt, ga ik een hele dag in de luie zetel zitten kijken naar mijn PR fiets. :mrgreen:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jun 2012 12:11

Wij zitten echt mudvol. Ik kan niet eens een reserve fiets meenemen dit jaar. Maar huur een student in!
Als je om 5 uur bij de start bent kunnen wij wel spullen voor je meenemen!

Nog even een handig plaatje. Uitprinten in folie stoppen en op je frame, stuur, mouw plakken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 jun 2012 12:18

Ik heb al een plan B klaar:
Met de auto naar Roubaix, en fietsen naar Wallers vanwaar ik de verkorte versie doe... Dat is dan 50km alleen tot Wallers en 120km finale rijden. Lijkt me ook niet slecht (en organisatorisch eenvoudig).
Zijn er nog die het zo doen? (dan kunnen we nog samen richting Wallers rijden).
Ik zou ergens rond 9u30 in Wallers zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 jun 2012 13:11

Ik snap er niets van. Heeft BMC dan geen ploegbus voorzien voor zondag? ;-)

Ik zit in die volle auto van GastheerG dus ik kan niet veel betekenen. Wij zitten zaterdag in dit hotel in Saint Quentin:
http://www.booking.com/hotel/fr/etap-sa ... _confemail" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb net even gekeken maar dat zit helaas al vol. Maar als je nu met trein en fiets die kant op zou gaan kun je natuurlijk wel daar je spullen aan ons afgeven. In combinatie met een hotel dat er vlakbij ligt is dat misschien een optie.

Andere mogelijkheid heb je hulp van forummers nodig: Voor iemand die PR graag een keer wil gaan rijden maar nog niet dit jaar is dit natuurlijk een ideale gelegenheid om alvast kennis te maken met de tocht. Lekker foto's maken en sfeer proeven. Die De Zwarten is de kwaadste niet en zo'n dagje in een somber en regenachtig Noord Frankrijk is natuurlijk perfect om alvast in de stemming te komen. :-)

Goed, ik ga nog even een kaarsje aansteken voor een droge en stoffige dag want na de regen van vorig jaar had ik eigenlijk meer zin om met een zonnebril op een beetje met m'n Gios te pronken.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 jun 2012 13:57

Ik zou normaal met Hushovd meerijden, maar die heeft afgezegd (niet in vorm en schrik om gelost te worden).
St. Quentin heb ik ook bekeken, en van Roubaix naar Bohain fietsen heb ik ook al overwogen... :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jun 2012 14:19

de zwarten schreef:Ik zou ergens rond 9u30 in Wallers zijn.
Meld je in dat geval aan het eind van het bos bij onze volgauto! Zie je ons vanzelf :-)

Plaats reactie