Mijn Gazelle Race uit 1967.
oud beestje, ooit op bestelling gemaakt van Columbus.
ergens in de jaren 70 door Gazelle van nieuwe lak en nieuwe stickers voorzien (helaas).
Zo stond het frame op MP, maar niemand wilde het kopen.
Met wat oud en nieuw spul opgebouwd.
Oversteken vd landsgrens is vaak reden voor een foto.
Schwalbe marathon bandjes waren een noodgreep, maar bevallen prima, dus die laat ik voorlopig zitten.
Beetje valsspelen mag toch wel ? Niet fixed en ook geen singlespeed...
De Sram Automatix naaf had een nieuw veertje nodig om het schakelmoment tussen 1 en 2 bij een hogere snelheid te leggen.
Dat lukte niet met het originele veertje, dus van een gitaarsnaar #18 een nieuw veertje gemaakt, nu schakelt de naaf bij 27kmh naar de 2e versnelling.
Bij het huidige verzet is dat bij traptempo 100. Zou net iets eerder mogen, dus het veertje moet nog wat worden aangepast. later...
Iemand een idee hoe ik de voorvork gecontroleerd een paar mm terug kan buigen zonder brander ?
Vork is origineel, maar wel gewoon van Reynolds.
[edit] Inmiddels begrepen dat deze stand vd vorkpoten niet ongebruikelijk is.
De vorkkroon lijkt een kleine offset naar achteren te hebben, maar alles is recht, dus we laten het maar zo...[/edit]
Nog goede ideeën hoe ik de lak (en het chroom) kan conserveren in de huidige toestand ?
[edit] Ik heb Owatrol als tip gekregen, ga ik eens proberen. [/edit]