Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 20 jun 2011 09:14

WAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!?!?!! Heb er potdomme net 82 euro inclusief verzending voor betaald!! Heb je nu voor enkel de verzendkosten alle HD kaarten?! Zo ja, laat dit dan even weten, dan ga ik ze ook nog een email sturen......

tijs_a
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 apr 2011 10:50

tijs_a 20 jun 2011 11:18

Mmm ik lees ook even mee. Heb er namelijk ook 82 euro voor neergelegd...
Sowieso valt de informatieverstrekking op bryton site tegen. Verder ben ik nog steeds tevreden met mijn fietscomputer.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 20 jun 2011 11:24

Heb net gemaild met support, hun reactie is dat iedereen een HD map gratis krijgt. In dit geval dus Benelux. Een prima alternatief maar ik wil sowieso heel europa hebben. Anyhow. Als je voor 150 euro de oude versie kan kopen en daar gratis Benelux HD bij krijgt ben je echt niet bekocht! Daar kan Garmin nog een voorbeeld aan nemen...

(maar ja, Bryton hoeft natuurlijk ook geen grote ploeg te sponsoren....)

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 20 jun 2011 11:46

rinke schreef:WAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!?!?!! Heb er potdomme net 82 euro inclusief verzending voor betaald!! Heb je nu voor enkel de verzendkosten alle HD kaarten?! Zo ja, laat dit dan even weten, dan ga ik ze ook nog een email sturen......
Je krijgt dan de DVD met het kaartmateriaal voor Europa+Zuid-Afrika, NIET de activatie codes. Iedere gebruiker van de Rider 50 heeft wel recht op één gratis land naar keuze van HD maps. Hiervoor heb je wel het kaartmateriaal nodig om op je Rider 50 te zetten, daarna kun je het activeren via brytonsports.

xoun
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2011 12:13

xoun 20 jun 2011 14:08

Duidelijk.
Optie 1: Gratis DVD met verzending en 1 gratis kaart (bijvoorbeeld Benelux) voor 17 euro (DVD gratis, je betaald alleen voor verzendkosten)
Optie 2: DVD met verzending en activatiecode voor alle kaarten voor 82 euro (65 voor activatie, 17 euro verzendkosten).

Als het goed is ligt mijn Bryton nu op het postkantoor (met SD kaarten) op mij te wachten. Zal eerst even kijken hoe de SD kaarten bevallen voor ik een DVD ga bestellen.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 20 jun 2011 18:46

Bovenstaand bericht van xoun is niet helemaal correct:

Als je de Rider 50 koopt zit daar een DVD bij (Europa+ZA) waarvan één land naar keuze gratis is te activeren. Waarbij je dat betreffende land via de pc van de DVD op een SD geheugenkaart moet zetten. Dit geldt nu ook voor mensen die al dan niet gratis of tegen verzenkosten een DVD krijgen opgestuurd.

Als je via de eshop van Bryton de HDmap besteld, krijg je voor €69+verzendkosten een SD geheugenkaart waarop heel Europa+ZA inclusief activatie van alle landen. Deze is zo in de Rider 50 te stoppen en te gebruiken.

Correct me if I'm wrong!


Mij is echter volstrekt onduidelijk of dan wel hoe je andere landen die op de DVD staan en tegen welke kosten kan activeren.
xoun schreef: Als het goed is ligt mijn Bryton nu op het postkantoor (met SD kaarten) op mij te wachten. Zal eerst even kijken hoe de SD kaarten bevallen voor ik een DVD ga bestellen.
Je bedoelt natuurlijk Dat die klaar ligt met OSM kaarten op DVD, om vervolgens eventueel de SD geheugenkaart met HD kaarten te kopen.

xoun
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2011 12:13

xoun 20 jun 2011 22:47

Ok. Ik bedoelde met SD de standard definition in tegenstelling tot HD (high definition), Dat zijn inderdaad de OSM kaarten. Bedenk me nu pas dat SD kaart natuurlijk ook een type geheugenkaart is. Verwarrende termen allemaal.

Was net op tijd om mijn apparaatje op te halen voor het postkantoor dicht ging, Eerste indruk is dat het een mooi en stevig apparaatje is. De in de handleiding genoemde stekker zat er niet bij. Maar ik heb genoeg USB laders dus had hem ook niet echt nodig.
Minpuntjes vind ik de kwaliteit van het scherm die ik in vergelijk met LCDs op telefoons van tegenwoordig van lage kwaliteit vindt (kleur en resolutie), maar hoop dat de zichtbaarheid in zonlicht dit goedkmaakt. Ook de kaarten waren van lagere kwaliteit dan verwacht. Voor fietsen op de weg goed genoeg, maar ik vrees voor mountainbiken toch een gemis aan detail. Ik hoop dus dat de HD kaarten een stuk groter zoomnivo kennen.Daarnaast vind ik de HRM wel erg groot. Een beetje vergelijkbaar met een Polar van 10 jaar oud.

Website werkte goed en simpel (wel geduld hebben, ook als er schijnbaar niets gebeurd) en kaarten erop zetten ging ook heel makkelijk.

Van de week maar even een rijtest.

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 21 jun 2011 14:00

Vandaag voor de zoveelste keer een vastloper gehad, maar nu met vrijrijden na 105 KM zat hij weer helemaal vast. Ik heb met Bryton contact gehad en zij gaan inloggen via mijn pc op mijn bryton om te kijken wat er aan de hand kan zijn met het apparaat.

Hou jullie op de hoogte.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 21 jun 2011 14:02

Das behoorlijk balen.. tot nog toe 1x een vastloper en daarna gelukkig niet meer...

bepe
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 21 jun 2011 14:28

Ik ben heel tevreden over dit apparaat. Vastloper heb ik ook wel eens gehad, maar Bryton levert erg vaak een update van de firmware. Dat is waarschijnlijk de oorzaak (niet altijd goed genoeg getest) maar tegelijk ook de oplossing. Tijdens de Alpe D'huzes was wel jammer dat na de 5e beklimming de accu leeg was terwijl ik het scherm op de laagste instelling had staan. Had graag gezien dat de accu wat langer mee ging.

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 22 jun 2011 16:33

Net ruim een uur bezig geweest met iemand van Bryton, zijn er nog niet uitgekomen. Heb allemaal info verstuurd en een activtion engineer gaat er u naar kijken. Werk wel mooi met teamviewer trouwens op afstand je pc laten besturen. Heb het ook op mijn iphone geïnstalleerd voor als de vrouw weer eens pc problemen heeft. Wel grappig om met je Iphone je pc te besturen
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 22 jun 2011 18:53

Ik hoop voor je dat ze gauw een oplossing voor je probleem vinden en het met een eventuele firmware update kunnen verhelpen, ook voor alle andere gebruikers die hier last van hebben. Als ik zo het Zuid Afrikaanse Bryton forum volg, hebben ze het nu nog al druk, want er zijn een heleboel problemen met de webapplicatie Brytonsport. Nadat ze Bridge en de site hebben samen gevoegd zijn er veel problemen ontstaan met het uploaden van gegevens. Er wordt steen en been geklaagd hierover. Een oplossing lijkt er nog niet voor handen.

Plaats reactie