Carbon clinchers uit China vragen
Ik zie weinig reviews over Carbon Clinchers met alu remranden. Zoals deze:http://flyxii.com/products_1.asp?menuid=362&id=1240
Wat is de reden daarvan? Remmen deze minder, dan de carbon velgen zonder die remranden?
Ik heb wel eens gelezen dat je in de bergen moet uitkijken dat carbon velgen niet te heet worden. Het is me niet duidelijk welke velg dan het beste is.
Wat is de reden daarvan? Remmen deze minder, dan de carbon velgen zonder die remranden?
Ik heb wel eens gelezen dat je in de bergen moet uitkijken dat carbon velgen niet te heet worden. Het is me niet duidelijk welke velg dan het beste is.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Farsports gebruikt gewoon CX-rays...
Hier zet ik toch een vraagteken bij hoor....BikeWheels schreef: Inzake full carbon clinchers zou ik zeker oppassen met de aanschaf, de hitte afgifte naar je binnenband kan dermate hoog zijn dat je binnenband kan klappen. Hier in NL niet zo'n issue maar ga je al eens naar het buitenland Bovendien hoor je nogal eens issue's over de remranden!
Ik test op dit moment een full carbon clincher met daarin een alu rand verlijmt. Deze zie je dus niet wat de velg een fraaiere looks geeft. Echter hierdoor is de velg niet meer heel licht met 590 gram. Echter houd deze zich tot noch toe zeer goed en zou de hitte afgifte naar je binnenband een stuk minder zijn.
Carbon/epoxy geleidt warmte een 200 a 300x minder dan alu , dus warmteafgifte naar de omgeving zou navenant minder moeten zijn.
Gevolg is dat de temperatuur van de velgrand zelf snel oploopt en delaminatie het gevolg kan zijn.
Mogelijk kunt u als "deskundige" dit nog wat toelichten....
PS, het nut van een alu strip IN de velg ontgaat me als je het remmen wil verbeteren.
Cheap light strong, choose two
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja dat remt aanzienlijk beter.
CN spaken zijn misschien net een tikje minder mooi afwerkt dan Sapim of DT spaken, maar voor de prijs zijn het gewoon prima spaken. Als een wiel door een kluns ingespaakt wordt gaat 't uiteindelijk kapot en dan maakt 't niet zoveel uit of dat nu CN of Sapim spaken zijn.
CN spaken zijn misschien net een tikje minder mooi afwerkt dan Sapim of DT spaken, maar voor de prijs zijn het gewoon prima spaken. Als een wiel door een kluns ingespaakt wordt gaat 't uiteindelijk kapot en dan maakt 't niet zoveel uit of dat nu CN of Sapim spaken zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Omdat ik wat kilo's kwijt ben wil ik mezelf graag trakteren op een stel clinchers uit China.
Nu heb ik verschillende gevonden op ebay.
De U-shap met 25mm en een paar met 23mm en een paar met 20,5 mm. Mijn vraag is nu wat is precies het verschil. is de een sterker dan de ander? ik wil graag kunnen wisselen tussen 23mm banden en 25 mm banden (ik weet niet of dit iets uitmaakt?) Heeft iemand verder ervaring met deze verkoper?
Links:
25mm
http://www.ebay.com/itm/25mm-Width-U-sh ... 3a88fc229d
23mm
http://www.ebay.com/itm/23mm-Width-50mm ... 3a88fb06a6
20,5mm
http://www.ebay.com/itm/700C-50mm-Clinc ... 3cda135f80
http://www.aliexpress.com/store/product ... 45878.html
Nu heb ik verschillende gevonden op ebay.
De U-shap met 25mm en een paar met 23mm en een paar met 20,5 mm. Mijn vraag is nu wat is precies het verschil. is de een sterker dan de ander? ik wil graag kunnen wisselen tussen 23mm banden en 25 mm banden (ik weet niet of dit iets uitmaakt?) Heeft iemand verder ervaring met deze verkoper?
Links:
25mm
http://www.ebay.com/itm/25mm-Width-U-sh ... 3a88fc229d
23mm
http://www.ebay.com/itm/23mm-Width-50mm ... 3a88fb06a6
20,5mm
http://www.ebay.com/itm/700C-50mm-Clinc ... 3cda135f80
http://www.aliexpress.com/store/product ... 45878.html
Belangrijkste reden voor de opkomst van de bredere velgen is aerodynamica.
Op foto 1 zie je een 23mm band op een velg van 22mm breed. Doordat de band breder is dan de velg zal de luchtstroom niet zo vlot verlopen als bij foto 2, daar zie je een 23mm band op een 26mm velg. Zoals je ziet (beetje jammer dat de foto van opzij getrokken is) zijn band en velg hier even breed, de lucht zal vlotter over velg + band stromen. Bredere velgen zullen ook een tikje stijver zijn, maar uiteraard ook een tikje zwaarder .
Laten we concluderen: marginale verschillen voor de gewone toerist maar de verkoop moet blijven draaien
Op foto 1 zie je een 23mm band op een velg van 22mm breed. Doordat de band breder is dan de velg zal de luchtstroom niet zo vlot verlopen als bij foto 2, daar zie je een 23mm band op een 26mm velg. Zoals je ziet (beetje jammer dat de foto van opzij getrokken is) zijn band en velg hier even breed, de lucht zal vlotter over velg + band stromen. Bredere velgen zullen ook een tikje stijver zijn, maar uiteraard ook een tikje zwaarder .
Laten we concluderen: marginale verschillen voor de gewone toerist maar de verkoop moet blijven draaien
Is er dan een andere verklaring (naast minder gewicht) dat veel vaker de Carbon Clinchers zonder de alu velgrand gekocht worden?amclassic-fan schreef:Ja dat remt aanzienlijk beter.
Ben benieuwd of er forumleden zijn die ervaring hebben met Carbon Clinchers met alu velgrand.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Looksbmiller schreef:Is er dan een andere verklaring (naast minder gewicht) dat veel vaker de Carbon Clinchers zonder de alu velgrand gekocht worden?amclassic-fan schreef:Ja dat remt aanzienlijk beter.
Ben benieuwd of er forumleden zijn die ervaring hebben met Carbon Clinchers met alu velgrand.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!