Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 dec 2012 19:58

Wie is Niels?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 dec 2012 20:03

timo2.0 schreef:Wie is Niels?
weet ik niet. Ik heb tot nog toe alles van nietszonderfiets dylectische geinterpreteerd als Niels zonder fiets. :roll:
Live fast; die young. mijn blog

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 dec 2012 20:06

Hehehe, nu snap ik 'm :mrgreen:

Maar goed, hij is ook het voornaamste voorbeeld van wat ik bedoel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 03 dec 2012 10:49

Voor wie een verdere inkijk wil in de handelswijze van Armstrong (en de hele dopingcultuur van de jaren '90 - '00) moet zeker even het boek van Tyler Hamilton lezen (eng: the secret race / nl: de wielermaffia). Naast de dopingpraktijken geeft het een heel goed beeld van het gedrag van Armstrong. Tyler probeert zeker niet de schuld van zijn dopinggebruik in de schoenen van Armstrong te duwen, maar als je leest hoe alle 'bekende' incidenten tot stand zijn gekomen en afgehandeld door Armstrong, bruyneel etc (positieve tests, ruzie met andere renners etc) dan kun je de titel van deze thread moeilijk blijven volhouden...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2012 11:16

Ach, je blijft altijd believers houden, hoe sterk de tegenargumenten ook zijn. "hij is nooit gepakt", "1500x getest" (dat getal wordt elke week groter :D ), "allemaal leugens van mensen die hun straatje schoonvegen", "leugens van jaloerse verliezers", bla bla bla.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 dec 2012 12:16

Hoe de mens armstrong in elkaar zit kon je dit jaar een stukje van proeven in een triathlonrace waar hij baalde en bij de aankomst zijn zoon of dochtertje straal negeerde.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 03 dec 2012 12:16

mda1 schreef:Voor wie een verdere inkijk wil in de handelswijze van Armstrong (en de hele dopingcultuur van de jaren '90 - '00) moet zeker even het boek van Tyler Hamilton lezen (eng: the secret race / nl: de wielermaffia). Naast de dopingpraktijken geeft het een heel goed beeld van het gedrag van Armstrong. Tyler probeert zeker niet de schuld van zijn dopinggebruik in de schoenen van Armstrong te duwen, maar als je leest hoe alle 'bekende' incidenten tot stand zijn gekomen en afgehandeld door Armstrong, bruyneel etc (positieve tests, ruzie met andere renners etc) dan kun je de titel van deze thread moeilijk blijven volhouden...
Zo'n boek moet je boycotten. De man heeft zich jarenlang een slag in de rondte gelogen ( met z'n ongeboren tweeling broer....) en haalt nu even de pot uit door overal te roepen "ik zeg niet dat ik foutloos was, maar ik ken er eentje die was nog veel erger. En waar deze pathologische leugenaar voor de affaire Armstrong terecht overal werd uitgekotst wordt hij nu door diezelfde, destijds brakende, menigte in de armen gesloten.
It is not a lie if you believe it...

Max 2.0
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 sep 2011 17:32

Max 2.0 03 dec 2012 13:05

deboefvanparma schreef:Best grappig die ruud-k en nietsetc.
Net lid.
Zo te lezen hebben ze een een tijdje vastgezeten en zoeken ze nu de fax.
Best grappig, die boef.
Al 5 jaar lid.
Zo te lezen, mag hij alleen even buiten spelen om een doping-gerelateerd forumberichtje in te kloppen. ;)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 dec 2012 20:34

Max 2.0 schreef:
deboefvanparma schreef:Best grappig die ruud-k en nietsetc.
Net lid.
Zo te lezen hebben ze een een tijdje vastgezeten en zoeken ze nu de fax.
Best grappig, die boef.
Al 5 jaar lid.
Zo te lezen, mag hij alleen even buiten spelen om een doping-gerelateerd forumberichtje in te kloppen. ;)
@Max 2.0. Moet je die opmerking toch eens uitleggen ook al staat er een ;) achter. Ik mis wellicht je punt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Kobusking
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2012 22:06
Locatie: Katwijk

Kobusking 04 dec 2012 21:06

gandalf schreef:Zo'n boek moet je boycotten. De man heeft zich jarenlang een slag in de rondte gelogen ( met z'n ongeboren tweeling broer....) en haalt nu even de pot uit door overal te roepen "ik zeg niet dat ik foutloos was, maar ik ken er eentje die was nog veel erger. En waar deze pathologische leugenaar voor de affaire Armstrong terecht overal werd uitgekotst wordt hij nu door diezelfde, destijds brakende, menigte in de armen gesloten.
Heb het gelezen en moet zeggen dat ik het met plezier gelezen heb. Het naar mijn idee te makkelijk om hem nu te veroordelen dat hij dit naar buiten brengt. Het gaat volgens mij niet in eerste instantie om het doping gebruik, maar om de manier waarop sommige mensen door LA afgeserveerd werden nadat ze niet meer nodig waren voor dhr. Armstrong.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 dec 2012 00:55

Het probleem is natuurlijk ook dat je het als (ex)renner nooit goed kan doen. Praat je niet, dan hou je de omerta in stand en ben je ongeloofwaardig. Praat je wel, dan ben je een matennaaier, geef je toe dat je een leugenaar bent geweest, wil je er geld aan verdienen etc. etc.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 05 dec 2012 02:20

gandalf schreef:
mda1 schreef:Voor wie een verdere inkijk wil in de handelswijze van Armstrong (en de hele dopingcultuur van de jaren '90 - '00) moet zeker even het boek van Tyler Hamilton lezen (eng: the secret race / nl: de wielermaffia). Naast de dopingpraktijken geeft het een heel goed beeld van het gedrag van Armstrong. Tyler probeert zeker niet de schuld van zijn dopinggebruik in de schoenen van Armstrong te duwen, maar als je leest hoe alle 'bekende' incidenten tot stand zijn gekomen en afgehandeld door Armstrong, bruyneel etc (positieve tests, ruzie met andere renners etc) dan kun je de titel van deze thread moeilijk blijven volhouden...
Zo'n boek moet je boycotten. De man heeft zich jarenlang een slag in de rondte gelogen ( met z'n ongeboren tweeling broer....) en haalt nu even de pot uit door overal te roepen "ik zeg niet dat ik foutloos was, maar ik ken er eentje die was nog veel erger. En waar deze pathologische leugenaar voor de affaire Armstrong terecht overal werd uitgekotst wordt hij nu door diezelfde, destijds brakende, menigte in de armen gesloten.
Ja en nee... hij zegt nergens in zijn boek 'ik ben goed want de andere was nog slechter'. Hij zegt hoogstens: als je toen wilde koersen had je geen keus, dus heb ik ook gepakt. Dat van die ongeboren tweelingbroer was natuurlijk bullshit, en dat zegt ie ook in zijn boek... Hij is tenminste een van de renners die eindelijk door de omerta heen breekt en alles op tafel gooit. En dat kunnen we van een boel anderen niet echt zeggen (TD, AC, LA, etc etc). Ik heb liever tien 'secret race' boeken dan één TD documentaire...

Plaats reactie