Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 sep 2014 15:39

Marco71 schreef:Wat een negatief gezeur van een hoop van die gasten hier.
Ik heb een 45 km fiets, hij rijdt al een speer, geen spijt er van en gebruik hem voor woon- werkverkeer.
En die gasten die zeuren en zeiken kunnen van mij de bout haggelen.

Gegroet, een 45 km fietser!!!
Moet ik je nu uitlachen of medelijden met je hebben?

Hoe lang gaat het nog duren voordat iemand op z'n Vespaatje ook beweert met 45 km/u per uur te kunnen fietsen..., want ach, zo'n Vespa heeft ook twee wielen. :roll:

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 28 sep 2014 21:39

Marco71 schreef:Wat een negatief gezeur van een hoop van die gasten hier.
Een hoop van die gasten hier rijden race of MTB voor de hobby als sport. Je snapt natuurlijk zelf wel dat dan de 45km p/u "fiets" voor woon en werk verkeer een vreemde eend in de bijt is.
Dat negatieve gezeur heb oa jijzelf veroorzaakt door doodleuk te melden dat je lak hebt aan de regels omtrent deze fietsen. Je gaf zelf aan zonder plaat te rijden.
Ik heb een 45 km fiets, hij rijdt al een speer, geen spijt er van en gebruik hem voor woon- werkverkeer.
En die gasten die zeuren en zeiken kunnen van mij de bout haggelen.
Een deel van het zeuren komt omdat gebruikers van deze "fietsen"zich dus niet aan de regels houden en een deel is van mensen die zich oprecht zorgen maken over de grote snelheidsverschillen die er ontstaan op de fietspaden. Zeker in het spitsuur.

Marco71
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2014 18:46

Marco71 29 sep 2014 17:53

jer81 schreef:
Marco71 schreef:Wat een negatief gezeur van een hoop van die gasten hier.
Een hoop van die gasten hier rijden race of MTB voor de hobby als sport. Je snapt natuurlijk zelf wel dat dan de 45km p/u "fiets" voor woon en werk verkeer een vreemde eend in de bijt is.
Dat negatieve gezeur heb oa jijzelf veroorzaakt door doodleuk te melden dat je lak hebt aan de regels omtrent deze fietsen. Je gaf zelf aan zonder plaat te rijden.
Ik heb een 45 km fiets, hij rijdt al een speer, geen spijt er van en gebruik hem voor woon- werkverkeer.
En die gasten die zeuren en zeiken kunnen van mij de bout haggelen.
Een deel van het zeuren komt omdat gebruikers van deze "fietsen"zich dus niet aan de regels houden en een deel is van mensen die zich oprecht zorgen maken over de grote snelheidsverschillen die er ontstaan op de fietspaden. Zeker in het spitsuur.
We gaan zeker heilig boontje spelen?
Jij rijdt zeker altijd voorbeeldig op je wielrenfietsje?
Keurig bellen of net als 80% van de wielrenners schreeuwen dat je aan de kant moet, bij mij zit er tenminste een bel op.
En als je aan auto hebt rij je zeker nooit te hard....
En dat ik geen blauwe plaat achterop heb is mij zorg, kan er hoogstens een bekeuring mee krijgen en breng niemand in gevaar.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 29 sep 2014 18:44

Ik voel hier een strijd tussen 2 culturen. Gaan we niet uitkomen vrees ik. Dit is toch echt een racefiets / mtb forum. Kansloze missie om hier voet aan de grond te krijgen met een veredelde brommer.

Alhoewel... het houdt de gemoederen hier al 22 pagina's bezig.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 29 sep 2014 18:45

Marco71 schreef: We gaan zeker heilig boontje spelen?
Jij rijdt zeker altijd voorbeeldig op je wielrenfietsje?
Keurig bellen of net als 80% van de wielrenners schreeuwen dat je aan de kant moet, bij mij zit er tenminste een bel op.
En als je aan auto hebt rij je zeker nooit te hard....
En dat ik geen blauwe plaat achterop heb is mij zorg, kan er hoogstens een bekeuring mee krijgen en breng niemand in gevaar.
Ik heb een bel op mijn fiets en die gebruik ik keurig als dat nodig is. Ja, ook met de racefiets stop ik voor rood licht en rijd ik op het fietspad. Ik heb al een jaar of 13 geen boete gehad, dus ook niet voor snelheidsovertredingen en ik houd mij aan de snelheid en andere verkeersregels.

Zoals jij jezelf hier gepresenteerd hebt denk ik niet dat jij verantwoord met je 45km/h bejaardenfietsje om gaat.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 sep 2014 19:40

Nogmaals: ik begrijp echt niet dat je met zo'n als suffe fiets vermomde electro brommer jezelf druk maakt om een blauwe plaatje of spiegeltje. Jij kan jezelf heel gaaf vinden wellicht, de rest van de (fiets) wereld vindt gewoon dat je op een te snelle bejaardenmobiel zit. Doet zo'n blauw plaatje niets aan af.

(EDIT: typo)
Laatst gewijzigd door 53x11 op 29 sep 2014 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 29 sep 2014 20:10

Ik zie enig verwantschap tussen de volvo 360 en de speedpedelec: Beiden met recht een bejaardenraket!

Ik denk dat Marco71 maar een eigen forum moet opzetten. Jezelf voort laten duwen is niet echt de insteek van actief fietsen....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 sep 2014 23:06

Een eigen forum lijkt mij dan weer wat overdreven:http://www.brommerforum.nl/

Daar schamen ze zich alleen niet voor hun verzekeringsplaatje.

Dat iemand geen verzekeringsplaatje wil monteren en zich op een fietsforum aanmeld om over zo'n brommer te lullen zegt genoeg over de intenties waarmee dat ding is aangeschaft, namelijk net doen of je heel hard kunt fietsen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 29 sep 2014 23:37

Dat vind ik nog wel het meest suffe ervan. Dat iemand om wat voor reden dan ook op een e-bike gaat rijden moet hij zelf weten. Maar dat men dan serieus denkt enorm hard te kunnen fietsen vind ik een bijna niet meer te begrijpen vorm van zelfbedrog.
Kennelijk is dat erg belangrijk voor sommige e-bikers...harder of net net zo hard kunnen fietsen als een wielrenner. Neem dan gewoon een auto, weet je zeker dat je ze in kan halen.
Veni. Vidi. Fietsie.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 08 okt 2014 09:19

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2317 ... s____.html

De kamer gaat zich nu dus al bezighouden met de wetgeving voor snorscooters. Dan neem ik aan dat de 45km/h fiets ook gelijk wordt meegenomen. Dit voorstel van de SP zou een oplossing kunnen zijn maar ik neem aan dat dat inhoud dat de 45 km/h fiets ook verwezen wordt naar de rijbaan inclusief brommerhelm.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 okt 2014 09:36

TumTumTum schreef:Dat vind ik nog wel het meest suffe ervan. Dat iemand om wat voor reden dan ook op een e-bike gaat rijden moet hij zelf weten. Maar dat men dan serieus denkt enorm hard te kunnen fietsen vind ik een bijna niet meer te begrijpen vorm van zelfbedrog.
Kennelijk is dat erg belangrijk voor sommige e-bikers...harder of net net zo hard kunnen fietsen als een wielrenner. Neem dan gewoon een auto, weet je zeker dat je ze in kan halen.
Ik denk dat veel snelle e-bike fietsers het, zoals al eerder aangehaald, zien als een alternatief voor de auto. En ik kan daar best inkomen. Als je toch, bij wijze van spreken 50km vv woonwerkverkeer zou moeten overbruggen is het best een optie om een snelle e-bike te rijden. overigens vind ik persoonlijk 45km/u wel een beetje overdreven en zou de wetgeving wel iets moeten vinden van een dergelijk "voertuig".

In mijn woonwerktritjes wordt ik regelmatig voorbij gesneld door dit type e-bikes, meestal wel met wielerkleding maar zonder helm, en ik heb er zelf niks mee. Als de berijders het leuk vinden om een meer dan middelmatig wielrennertje te vernederen, dan gun ik ze dat Übermensch gevoel. Zelf zal ik er geen minuut slechter van slapen :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2014 10:31

jer81 schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2317 ... s____.html

De kamer gaat zich nu dus al bezighouden met de wetgeving voor snorscooters. Dan neem ik aan dat de 45km/h fiets ook gelijk wordt meegenomen. Dit voorstel van de SP zou een oplossing kunnen zijn maar ik neem aan dat dat inhoud dat de 45 km/h fiets ook verwezen wordt naar de rijbaan inclusief brommerhelm.
Vraag me af of ze bij de SP ook al bedacht hebben wat het verschil tussen een snorscooter en een brommer dan nog is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie