Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

rvb
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 05 jul 2015 17:48

Afbeelding

copperzzz
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:11

copperzzz 05 jul 2015 21:34

Vandaag bij Noordwelle gestaan, was een mooie plek!
Veel regen gehad, maar vanaf een half uur voordat de eerste voorbij kwamen was het droog.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 05 jul 2015 21:55

Bij Astana zullen Lieuwe Westra en Lars Boom toch wel in een hoekje hun eigen zitten te schamen.
Ze waren toch voornamelijk ingehuurd om Nibali door de eerste week te helpen en dit soort verlies te voorkomen.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 05 jul 2015 22:06

rvb schreef:Afbeelding
Mooi om te zien maar ik krijg pijn in mijn rug bij de aanblik. Wat zit die man diep met een lange stuurpen en een zadelpen met een grote setback.
Maar goed, veel profrenners kunnen dit nu eenmaal.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 jul 2015 06:28

Vanavond Dumoulin in het geel.
Zou zomaar kunnen.
Hij is erg scherp en bij de les.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 jul 2015 07:29

Mag ik hier even zeggen dat de rit van gisteren een afgang van jewelste was voor Lotto-Jumbo?

Behalve het feit dat driekwart van de ploeg nog niet eens in het 2de peleton zat, hadden ze uiteraard ook niemand in de eerste waaier. Als je dan ziet hoe debiel Vanmarcke meerijdt in die waaier met Nibali, tot en met het moment dat de achtervolgende groep met de Movistar trein ze inhaalt... Is dat echt uit dommigheid? Als je de waaier mist en je komt er niet meer, HOU JE BENEN STIL. En wacht op de volgende deftige waaier. Die mannen zijn blij met meer volk om te rijden, en jij bent blij dat je met vereende krachten de schade kan beperken. Nu was het maar een zootje... Hadden die mannen geen oortjes (of was dat net het probleem... ik schat de ploegleiding bij Lotto-Jumbo niet echt hoog in, maar dan deed Vino met Nibali natuurlijk dezelfde domme dingen). Op bepaalde momenten zag je een Lotto-Jumbo / Astana op kop van de waaier Nibali, terwijl er daarachter ook een Lotto/Astana in de achtervolgende groep op kop reed...

Wat het allemaal nog erger maakt: het was in eigen land, en ze hadden allemaal een goede tijdrit gereden. Dan verwacht je toch echt wat meer koersinstinct!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 06 jul 2015 08:31

Ik vind een afgang nogal een groot woord. Lotto-Jumbo had de pech dat ze vlak voor Spijkenisse te maken hadden met een valpartij waar Kelderman en Ten Dam bij lagen. Daar heeft een deel van de ploeg op gewacht, logisch, want je wil het gat zo snel mogelijk dicht hebben, omdat de kans op waaiers daarna het grootst werd geacht. Als het dan op de kant gaat voordat je het gat dicht hebt kunnen rijden, dan houdt het gewoon op.

Voor die mannen geldt nu dat ze vrij kunnen gaan koersen. Gesink moet lekker voor z'n klassement blijven gaan, want van de klassementsmannen, zitten er maar twee echte kopmannen voor hem, dus daar is een top-10 notering nog niet weggegooid.

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 06 jul 2015 08:38

de zwarten schreef:Mag ik hier even zeggen dat de rit van gisteren een afgang van jewelste was voor Lotto-Jumbo?

Behalve het feit dat driekwart van de ploeg nog niet eens in het 2de peleton zat, hadden ze uiteraard ook niemand in de eerste waaier. Als je dan ziet hoe debiel Vanmarcke meerijdt in die waaier met Nibali, tot en met het moment dat de achtervolgende groep met de Movistar trein ze inhaalt... Is dat echt uit dommigheid? Als je de waaier mist en je komt er niet meer, HOU JE BENEN STIL. En wacht op de volgende deftige waaier. Die mannen zijn blij met meer volk om te rijden, en jij bent blij dat je met vereende krachten de schade kan beperken. Nu was het maar een zootje... Hadden die mannen geen oortjes (of was dat net het probleem... ik schat de ploegleiding bij Lotto-Jumbo niet echt hoog in, maar dan deed Vino met Nibali natuurlijk dezelfde domme dingen). Op bepaalde momenten zag je een Lotto-Jumbo / Astana op kop van de waaier Nibali, terwijl er daarachter ook een Lotto/Astana in de achtervolgende groep op kop reed...

Wat het allemaal nog erger maakt: het was in eigen land, en ze hadden allemaal een goede tijdrit gereden. Dan verwacht je toch echt wat meer koersinstinct!

Het feit dat ze de slag missen, kan ook pure pech zijn. Gaan er vier gelijk tegen de grond vlak voor het moment dat het losgaat. Daarna zit Gesink alleen in groep 1 waar een breuk valt en waar hij achter zit. Enige wat ze dan te verwijten valt, is dat ze niet vanaf het begin met 4/5 man op kop zijn gaan rijden zoals Saxo of Sky. Maar dan heb je nog altijd wat geluk nodig.

Het waaier rijden pakten ze inderdaad niet handig aan. Al had ik wel het idee dat ze niet veel meer konden dan volgen. De laatste 25 km hebben ze ook geen kopwerk meer verricht in de tweede groep

Wat ik opvallend vind, is dat Trek totaal niet voor Mollema heeft gereden. Ik kan bijna niet geloven dat ze op de gele trui van Cancellara hebben gegokt. In een groep met drie top sprinters en met Martin verwacht je niet dat hij geel pakt toch? Een gemiste kans voor Quick Step trouwens.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 jul 2015 09:01

Dat ze gevallen waren heb ik gemist... Dat is natuurlijk een verzachtende omstandigheid (en ook weer niet: je moet immers niet vallen, zeker al niet rond Spijkenisse. Zelfs ik ken daar als Vlaming de weg en ben daar bij mijn weten nooit gevallen ;) !)

Als het dan geen (totale) afgang was, dan nog was het geen te beste dag... Dan start de tour in Nederland en de eindbalans is toch mager. Gelukkig is er nog Gesink die de meubelen min-of-meer rechthoudt. Ik hoop dat die op zijn minst de eerste week goed doorkomt, dan hebben ze, tenminste op vlak van kopmanschap, een klare kijk binnen die ploeg. Kelderman en Kruiswijk kunnen dan vooral voor ritzeges gaan in de geaccidenteerde ritten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2015 09:19

http://www.cyclingnews.com/news/tour-de ... in-stage-2
The chaos ensued after a crash involving Kelderman on a roundabout, shortly after the sprint line in Rotterdam midway through the stage. “Laurens and Tom Leezer were involved in that crash too,” Verhoeven explained. “Three men stopped to wait for them afterwards, but they left our other front man, Robert [Gesink], alone. That’s a mistake. I don’t get the thing that four men waited there. It was with good intentions, for sure, because Wilco is a front man too, but it isn’t clever.”
http://www.nu.nl/wielrennen/4082215/kel ... enten.html
De 24-jarige Keldeman werd in de rit over 166 kilometer opgehouden door een valpartij en vloog een keer over de kop,
http://www.nu.nl/tour-2015/4082225/lott ... ement.html
Het ging voor Lotto-Jumbo mis op een zeer ongelukkig moment. Kelderman, Laurens ten Dam en Tom Leezer gingen 6 kilometer voordat de waaiers ontstonden alle drie onderuit.

"Er gingen vier man wachten waardoor Gesink alleen met Sep Vanmarcke overbleef en het daar ook nog fout ging. Die groep brak door een valpartij en daar zat Robert net achter. Het beetje dat we voorin nog over hadden, waren we toen ook kwijt."

Verhoeven vond het geen goed idee dat vier man zich op een cruciaal moment in koers opofferden om Kelderman te halen. De ploegleiding kon op dat moment geen invloed meer uitoefenen op de renners.

"We hoorden 'valpartij' en waren blij dat we er binnen tien seconden konden zijn. We moesten ook twee nieuwe fietsen geven. Tussendoor werd er niet meer gecommuniceerd. Toen kwamen we daar aan en zagen we dat er vier man gewacht hadden."
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ThijsvdnBerg
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19

ThijsvdnBerg 06 jul 2015 09:23

Wat ik opvallend vind, is dat Trek totaal niet voor Mollema heeft gereden. Ik kan bijna niet geloven dat ze op de gele trui van Cancellara hebben gegokt. In een groep met drie top sprinters en met Martin verwacht je niet dat hij geel pakt toch? Een gemiste kans voor Quick Step trouwens.
Precies dat. Alle respect voor de grote wielrenner die Cancellara is maar ze moeten bij Trek niet beweren dat hij in dienst van Mollema rijdt. Cancellara zei het zelf in een interview gister: "Ben naar de tour gekomen voor twee dingen, winst en een gele trui."
Daarbij is de kans bij hem altijd aanwezig dat als het echt omhoog gaat, hij het wel best vind en lekker naar huis gaat. Hoe groot der Fabian ook is, ik heb moeite met die ontbrekende teaminstelling en als kopman zou ik daar al helemaal niet blij mee zijn.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 06 jul 2015 09:23

Dan hadden de instructies / scenario's vooraf duidelijk doorgesproken moeten worden.
Afbeelding

Plaats reactie