Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De bel

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 mar 2015 09:47

Er is de laatste jaren zo ongenuanceerd en schofterig door van alles en nog wat geschreven en geroepen over "ons klotewielrenners" dat bij sommige mensen zonder zelf te oordelen de teneur al is gezet. Zien ze een krom stuur kan je eigenlijk gelijk een doodschop krijgen, omdat je bestaat.

Aan de andere kant Zorro, je stond in je recht en je had gelijk, maar roepen tegen groepjes pubers is een recept voor ellende. Gewoon schouders ophalen en langs fietsen. Ze worden vast wel een keer omver gereden door een andere puber op een scootertje die ook niet oplet, leren ze het vanzelf.
Veni. Vidi. Fietsie.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 mar 2015 14:44

Wat ik gisteren toch meemaakte: fiets op een breed fietspad, terwijl er voor me breeduit voetgangers over het fietspad lopen. Ikke bellen (met een bel die maar slecht werkte), gaan ze gewoon opzij. Nou ja! Compleet onvoorspelbaar die voetgangers. Overigens lag er géén voetpad langs het fietspad. En het ergste is nog dat de voetgangers ook nog eens vriendelijk glimlachten naar me.

De volgende keer bel ik niet meer, want zo is de lol er ook snel af :-(

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mar 2015 14:47

:D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 02 mar 2015 15:26

En er is natuurlijk maar één manier om de &*^%^-voetgangers terug te pakken: gewoon keihard terug glimlachen...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 mar 2015 15:31

TumTumTum schreef: Aan de andere kant Zorro, je stond in je recht en je had gelijk, maar roepen tegen groepjes pubers is een recept voor ellende. Gewoon schouders ophalen en langs fietsen. Ze worden vast wel een keer omver gereden door een andere puber op een scootertje die ook niet oplet, leren ze het vanzelf.
Punt is dat ik mijn voorgangers aan het inhalen was en toen dus met een zwiep naar rechts tussen mijn twee voorgangers moest om die mutsen niet op mijn barends te spiezen.
Hierdoor schrokken die andere fietsers natuurlijk ook.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mar 2015 16:14

afrit13 schreef:En er is natuurlijk maar één manier om de &*^%^-voetgangers terug te pakken: gewoon keihard terug glimlachen...
Dan ben je natuurlijk geen haar beter dan zij - maar ja, zij zijn tenslotte begonnen! :twisted:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 mar 2015 18:36

Zorro schreef:.....echter, in tegenovergestelde richting liepen 3 tienertjes breeduit over die helft van het FIETSpad. Dat terwijl er een 5 meter breed voetpad naast ligt. :o
knutmo schreef:Wat een agressie weer.
Helemaal eens, passieve agressie, een heel fietspad claimen door zo breed mogelijk te gaan lopen.

Passieve agressie wordt trouwens in de DSM aangemerkt als een psychische stoornis.
Kenmerk van deze mensen is dat ze verward overkomen als je ze aanspreekt.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 mar 2015 22:44

Zorro schreef:
Punt is dat ik mijn voorgangers aan het inhalen was en toen dus met een zwiep naar rechts tussen mijn twee voorgangers moest om die mutsen niet op mijn barends te spiezen.
Hierdoor schrokken die andere fietsers natuurlijk ook.
Zorro je doet je naam eer aan, fietsende sabelaar.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 03 mar 2015 00:23

Zwiep zwiep zwiep en weer wat moraal toegediend aan een verdienende tegenstander! What's in a name :-D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 mar 2015 19:22

Vroeger hadden alle grote fietsmerken een eigen bel.

Afbeelding

Of speciale tochten hadden een bel. Deze is van Toertocht Kasseien Vreten. Een "mini" (140km) Parijs-Roubaix op de dag voor de grote koers.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 mar 2015 19:45

Ik heb een paar decennia terug ooit eens gehoord dat een bel bij wielrenners in onbruik raakte nadat er steeds meer verhalen kwamen van wielrenners die na een val hun hand en of arm openhaalden aan de bel.
Dat zou veroorzaakt worden door de manier waarop een bel bevestigd is aan het stuur danwel stuurpen en bij valpartijen voor flinke vleeswonden kon zorgen.
Ik heb het nooit uitgezocht maar ergens kan ik me wel voorstellen dat je je lelijk open kan halen aan de beugel en of de schroefjes.
Dit type bel dus.
Afbeelding

i-mac

i-mac 03 mar 2015 20:07

Ik heb een bel en gebruik die heel veel. Als ik mensen passeer die netjes opzij gingen voor me, zwaai ik nog eventjes als dank. Veel stelt het niet voor, maar misschien zien sommigen dan in dat niet iedereen een wielerterrorist is. Maar soms heeft een mens van die dagen dat je alle hufters op je weg vindt, dat je je humeur verliest op de lange duur. Gelukkig gebeurt dat niet te veel ...

Plaats reactie