Goed bezig geweest in ieder gevalOrlok schreef:En voorderailleur afgesteld of . . . .?Bennygiant schreef:Eerste keer nieuw stuurlintje geplaatst nieuwe bb gemonteerd en voorderailleur geprobeerd af te stellen
Vandaag geklust aan de fiets
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Kreeg het niet voor elkaar had al los vraagje staan in techniekOrlok schreef:En voorderailleur afgesteld of . . . .?Bennygiant schreef:Eerste keer nieuw stuurlintje geplaatst nieuwe bb gemonteerd en voorderailleur geprobeerd af te stellen
Ook druk geweestplantagenet schreef:Vanmiddag mijn Campagnolo Veloce cassette gedemonteerd en tandwielen schoongemaakt. Teven de naaf geopend, body eraf, en alles gereinigd en voorzien van nieuw smeermiddel. Industrielagers in de naaf ongemoeid gelaten, deze zagen er nog prima en corrosievrij uit (wiel is bijna 4 jaar oud). Alles weer gemonteerd en het ziet er weer netjes uit
Ik vond het vandaag te koud om met mijn dochter van 3 met de fiets op pad te gaan. Zij aan de keukentafel met puzzels en stiften, ik lekker pielen aan de fietsen. Ik had recent een nieuw stuurtje op de zomerfiets gezet, maar was nog niet tevreden met de stand van de shifters. Nu wel. Oude stuurtje van de zomerfiets heb ik vervolgens op de cyclocrosser gezet en meteen een nieuw stuurlint voor de looks aangebracht. Het nieuwe zadel was ook binnen, dus dat heb ik ook gemonteerd.
De laatste tijd heb ik met de winterfiets veel nattigheid gezien: headset losgedraaid en voorvork verwijderd. Ik heb alles goed schoongemaakt (en ook maar eens de maten van de lagers genoteerd) en weer flink ingevet voor het 2e gedeelte van de winter. Alle 3 de fietsen staan er weer piccobello bij.
De laatste tijd heb ik met de winterfiets veel nattigheid gezien: headset losgedraaid en voorvork verwijderd. Ik heb alles goed schoongemaakt (en ook maar eens de maten van de lagers genoteerd) en weer flink ingevet voor het 2e gedeelte van de winter. Alle 3 de fietsen staan er weer piccobello bij.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Aangezien de hub/lagers van m'n fulcrum Racing sport weer vol roestblubbergruis zaten (vorig jaar vervangen, 2 regenritjes dit jaar... En het was weer raak) die vandaag helemaal uit elkaar gehaald (geen logische constructie bij de Racing sport's) schoongemaakt, opnieuw ingevet en weer in elkaar geknutseld. Hij loopt nog niet helemaal lekker, dus bij deze weggepromoveerd tot tacxwiel. Wat een sh*tachterwiel is dit toch. Ik had nog een RS11 achterwiel, die mag nu als winterachterwiel zijn dienst gaan bewijzen. Zwaar... Maar waarschijnlijk ook redelijk weer-proof.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Nieuwe ketting er op en de cassette en ook derrailleurwieltjes er af gehad om die eens heel goed schoon te maken.
Verder maar even een oud achterbandje er op. Eind aan een maandje winterstop, morgen beginnen op de tacx
Verder maar even een oud achterbandje er op. Eind aan een maandje winterstop, morgen beginnen op de tacx
Ondanks het feit dat ik veel zorg draag voor mijn materiaal zijn er op twee jaar tijd toch 2 digitale bandenspanningsmeters gesneuveld van het merk Schwalbe.
Ik erger me blauw aan die Chinese meuk
Een gerecupereerde industriële manometer van het merk VDO en wat creativiteit leverden deze namiddag een 'bomb-proof' bandenspanningsmeter op
De meter is gemaakt voor Prestaventielen, in het buisje zit een stukje metaaldraad dat het ventiel open duwt.
Plaatjes :
Ik erger me blauw aan die Chinese meuk
Een gerecupereerde industriële manometer van het merk VDO en wat creativiteit leverden deze namiddag een 'bomb-proof' bandenspanningsmeter op
De meter is gemaakt voor Prestaventielen, in het buisje zit een stukje metaaldraad dat het ventiel open duwt.
Plaatjes :
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Vanmorgen deze vervangen voor deze
Had een zo goed als ongebruikt exemplaar gezien op mp. Kon het niet laten lopen, en leukt de boel toch weer een beetje op.
Had een zo goed als ongebruikt exemplaar gezien op mp. Kon het niet laten lopen, en leukt de boel toch weer een beetje op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Wat ben je ermee opgeschoten?
Is mij niet duidelijk.
Is mij niet duidelijk.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Geeft ook niet. Als het mij maar duidelijk is.
Vandaag mijn Mavic Aksium wiel gerepareerd, moet nu alleen nog even het wiel goed uitrichten en daarna het loopwerk - lagers en freewheel - nakijken en zonodig opnieuw smeren.
Eergisteren na afloop van mijn rit merkte ik al dat er een slag in mijn achterwiel zat. Toen ik het wiel had gedemonteerd was te zien dat een deel van de lak aan het frame, waar de band tegenaan was gekomen, is weggesleten. Meerdere spaken aan de niet-aandrijfzijde waren los, waarvan er een afbrak toen ik hem wilde aandraaien en een tweede trok ik zo uit de velg. Door het slechte weer de afgelopen periode was de velg vol met water gelopen en zijn de spaken en nippels goed vast gecorrodeerd. Dus gisteren al begonnen met het druppelen van kruipolie aan beide zijde van de nippels.
Nadat ik vandaag degene die uit de velg was getrokken opnieuw, maar nu achter een rvs ringetje, in de velg had gemonteerd en op spanning had gebracht ook een tweede spaak gemonteerd. Door het inwerken van de kruipolie zijn de nippels weer enigsinds draaibaar en heb nu alvast het grootste deel van de slag uit de velg kunnen draaien.
Btw, drie fietsenmakers in Almere waren niet in het bezit van rechte butted spaken..! Uiteindelijk bij de vierde maar twee 'goede' spaken (Campagnolo - bingo) gekocht.!
Eergisteren na afloop van mijn rit merkte ik al dat er een slag in mijn achterwiel zat. Toen ik het wiel had gedemonteerd was te zien dat een deel van de lak aan het frame, waar de band tegenaan was gekomen, is weggesleten. Meerdere spaken aan de niet-aandrijfzijde waren los, waarvan er een afbrak toen ik hem wilde aandraaien en een tweede trok ik zo uit de velg. Door het slechte weer de afgelopen periode was de velg vol met water gelopen en zijn de spaken en nippels goed vast gecorrodeerd. Dus gisteren al begonnen met het druppelen van kruipolie aan beide zijde van de nippels.
Nadat ik vandaag degene die uit de velg was getrokken opnieuw, maar nu achter een rvs ringetje, in de velg had gemonteerd en op spanning had gebracht ook een tweede spaak gemonteerd. Door het inwerken van de kruipolie zijn de nippels weer enigsinds draaibaar en heb nu alvast het grootste deel van de slag uit de velg kunnen draaien.
Btw, drie fietsenmakers in Almere waren niet in het bezit van rechte butted spaken..! Uiteindelijk bij de vierde maar twee 'goede' spaken (Campagnolo - bingo) gekocht.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless