Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Hermelijn of wezel (wat is het verschil)
Ergens net onder Weert schoot het beestje over de weg de lage begroeiing in.
Leek een zwart/ donkere bruine vacht te hebben.
Kan het iets anders zijn geweest?
Het beestje was lang en had een dun ljfje.
Ergens net onder Weert schoot het beestje over de weg de lage begroeiing in.
Leek een zwart/ donkere bruine vacht te hebben.
Kan het iets anders zijn geweest?
Het beestje was lang en had een dun ljfje.
- ophetkantje
- Forum-lid
In Noord-Limburg hebben ze redelijk wat last van marters, die kabels van auto's doorknagen, kans is redelijk groot dat het een marter is een bunzing onthoud je meestal wel, zoals Zorro al opmerkt, die zijn echt een slagje groter. Marters, wezels (of een vrijgelaten nerts) kun je wat makkelijker door elkaar halen. Wel zie je vaak de lichte onderkant van een hermelijn of wezel, waardoor je het verschil ziet.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Een verwenteld schaap moet je inderdaad helpen. Maar niet zomaar omrollen, dat gaat niet goed zeker niet als het dier er al eventjes ligt. Eerst in zithouding brengen en daarna rustig opduwen. Even erbij blijven omdat ze dizzy kunnen zijn en het water in kunnen vallen eventueel. Aan de hoeveelheid ontlasting achter het schaap kan je zien of het dier er al even ligt.codex schreef:Een schaap
die in onmacht(=op zijn rug en niet weer zelf kan opstaan) lag. Heb hem weer op zijn poten gerold.Altijd gevaarlijk voor schapen, omdat het bloed naar hun kop stijgt en als het te lang duurt, dan kunnen ze daar zelf aan dood gaan.
Ik had het laatst ook tijdens het fietsen. Dacht eerst dat ze dood was maar gelukkig niet. Goed gekomen -)
Gisteren weer veel vogels in de Krimpenerwaard, purperreigers en zilverreigers. Altijd mooi.
Tijdens mijn vakantie in Oostenrijk stak er een hert vlak voor me over de weg. Niet helemaal ongevaarlijk, want het was een lichte afdaling en reed toch boven de 40.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Tijdens mijn vakantie in Oostenrijk stak er een hert vlak voor me over de weg. Niet helemaal ongevaarlijk, want het was een lichte afdaling en reed toch boven de 40.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Een konijntje dat langs de weg rustig wat gras zat te knabbelen. Ik stopte om wat dichterbij proberen te komen maar dat beest rende een lege sloot in wou blijkbaar door de ondergrondse pijp rennen, maar ie knalde er vlak naast. Duizelig sprong hij er weer uit en ging duizelig verder in het weiland.