Pagina 22 van 88

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 16:09
door bmwpower
Wat een meesterlijke set om Westra vooruit te laten rijden en zo het punt te laten pakken.. Heerlijk!! Jammer dat ik geen beeld heb, nu maar F5'en..

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 19:09
door simen
eelcoz schreef:
marconi schreef:Ik lees in de krant en hoor op de TV dat de slechte smalle wegen de oorzaak zouden zijn van die valpartijen. Als ik echter de beelden op de TV zie en de foto's in de krant dan blijkt hier weinig van. Toen Gesink onderuit ging reed zowat iedereen aan 1 zijde van de weg terwijl da andere kant volledig vrij was. Ook bij de andere valpartijen zoals bij Boonen meende ik dat er een vrij brede 2 baans weg was. Smeets had het over wegen van 3 meter breed maar ik denk dat die wegen zeker 2x 2,75 mtr breed zijn. De renners rijden zo dicht op elkaar dat iedere stuurfout tot een valpartij leidt. Men rijdt vlak lang een grasrand ( Gesink) terwijl er meters vrije weg is aan de andere kant. Ik begrijp dat men graag uit de wind zit en niet als eenling vol in de wind waar de weg vrij is maar dan kan je moeilijk de breedte van de weg de schuld geven. Wat denken jullie hiervan?
Volkomen mee eens. Die smalle wegen waren gisteren niet de oorzaak van de vele valpartijen, de wind speelde een veel grotere rol. Er zijn toch genoeg andere koersen waar men ook over smalle wegen rijdt, en daar hoor ik ze nooit over. Overigens is die motard die Sorensen aantikte, uit de Tour gegooid. Ik vond het wel grappig om te zien, maar het is natuurlijk wel van de zotte dat je gewoon door een motard van je sokken wordt gereden terwijl je nietsvermoedend aan de rechterkant van het peloton zit.

.
Komt dat niet door combinatie van de rugwind en veel smalle wegen?
En het feit dat ploegleiders dan de goede raad meegeven om vooral voorin te blijven rijden?
Dat is natuurlijk een combinatie van factoren die veel gedrang en onrust veroorzaakt

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 21:43
door amclassic-fan
Het was helemaal niet zo smal over 't algemeen. Punt was gewoon dat er wind staat en dan hoeft de weg echt niet heel smal te zijn als je met 200 man rijdt. Als je op een brede weg halve baan gaat rijden passen er als nog hooguit 20 renners in de waaier.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 22:26
door oldandslow
Misschien hebben de modieuze hoge carbon velgen iets te maken met de vele valpartijen? Ik heb nog weinig beelden gezien, maar als ze met een beetje hoge velg voor rijden hebben zelfs profs wat meer plaats nodig op de weg lijkt me.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 22:48
door ponsteen
Hoor net op tv dat Gilbert morgen niet mee mag sprinten (zijn eigen woorden). Het is Greipel's beurt. Hij zal hiermee een grote achterstand oplopen in het klassement. Ik ben het wel met de leiding van Omega eens. Greipel is een zeer goed sprinter, vorig jaar op Cav na de allerbeste in een vlakke sprint. Als je dan wordt meegenomen, moeten ze je ook goed in stelling brengen. Hij was gisteren echt zwaar pissed op Gilbert. Bovendien vind ik het wel eens tijd dat voorjaarskoning Gilbert zijn ploeg eens gaat terugbetalen. Ik zie hem graag knechten voor VDB in de bergen. Dat is wat Greipel, Hushovd, Zabel en zelfs Pettachi zulke grote renners maakt. Kopmannen die zichzelf ook kunnen opofferen voor een ander. Ik hoop dat hij ook inziet dat VDB's klassement veel belangrijker is dan zijn groene trui.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 23:09
door bas123
Ik zie Gilbert niet zo snel knechten. Ik denk dat hij morgen voorin zal koersen en probeert die tussensprit te pakken. Dan doet hij toch nog mee voor het groen, want dat is volgens mij toch zijn persoonlijke doel... Na de tussensprint zal hij nog wat doen voor Greipel, maar ik verwacht daar niet veel van. Het groen is voor Gilbert wel een doel, alhoewel zijn ploeg daar volgens mij anders over denkt.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 23:23
door amclassic-fan
oldandslow schreef:Misschien hebben de modieuze hoge carbon velgen iets te maken met de vele valpartijen? Ik heb nog weinig beelden gezien, maar als ze met een beetje hoge velg voor rijden hebben zelfs profs wat meer plaats nodig op de weg lijkt me.
En waarom dat dan? Zo hard waaide 't echt niet. Grootste deel van 't peleton rijdt met 35-58 mm hoge velgen en dat is echt geen probleem met windkrachtje 4 in koers.

Gilbert lijkt vergeten te zijn dat Greipel zich al 't hele jaar voor hem uit de naad aan 't rijden is, incl deze Tour. 't succes begint 'm naar z'n hoofd te stijgen.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 07 jul 2011 23:43
door Zorro
bas123 schreef:Ik zie Gilbert niet zo snel knechten. Ik denk dat hij morgen voorin zal koersen en probeert die tussensprit te pakken. Dan doet hij toch nog mee voor het groen, want dat is volgens mij toch zijn persoonlijke doel... Na de tussensprint zal hij nog wat doen voor Greipel, maar ik verwacht daar niet veel van. Het groen is voor Gilbert wel een doel, alhoewel zijn ploeg daar volgens mij anders over denkt.
Gilbert of niet maar als hij morgen geen werk voor Greipel zou willen doen voor de finale dan stuurde ik Gilbert prompt naar huis.
Ieder zijn vak en specialiteit en Gilbert heeft zijn kans(en) gehad. Greipel is de sprinter, VdB is er voor het klassement en Gilbert voor de dag successen.

De ploeg bepaalt hier wat Gilbert mag of wil, niet Gilbert. Gilbert mocht dat tijdens het voorjaar maar moet zich nu wel eens 'in dienst van' gaan opstellen.

Ik ben benieuwd morgen.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 08 jul 2011 08:00
door Theo V
Ze kunnen toch ook voor Greipel rijden en Gilbert als een soort Freire gewoon mee laten doen?
Dan wordt hij maar 10e in de sprint ipv 8e.
Maar zo blijft hij wel meedoen voor het groen en kan Greipel gebruik maken van het treintje.
Of is dit niet te doen?

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 08 jul 2011 10:00
door fiedoo
een groene trui zomaar weggeven voor een , gezien er ene Cavendish meerijdt, onzekere ritzege lijkt mij geen goed idee.
De ritzege missen zal zorgen voor nog meer wrevel: wrevel omdat er niet gewonnen werd en wrevel omdat Gilbert zijn groene trui (definitief) kwijt is.
Laat Gilbert meedoen als vrijbuiter en de rest behalve VDB voluit voor de ritzege van Greipel gaan.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 08 jul 2011 11:48
door Mr_T
oldandslow schreef:Misschien hebben de modieuze hoge carbon velgen iets te maken met de vele valpartijen? Ik heb nog weinig beelden gezien, maar als ze met een beetje hoge velg voor rijden hebben zelfs profs wat meer plaats nodig op de weg lijkt me.
Nou eerlijk gezegd leg ik die link niet.

Wat betreft Gilbert.. Het is een kanjer, maar ook hij moet zijn steentje bijdragen als je het mij vraagt.
De vraag is natuurlijk wat je als team wilt: een etappe, of de groene trui? Overigens is het halen van die groene trui alles behalve een zekerheidje denk ik.

Re: Tour de France 2011

Geplaatst: 08 jul 2011 12:45
door foosho
Ik denk dat Gilbert weer op de aarde moet landen:
- groen brengt hij niet naar parijs
- vlakkere sprints wint hij niet
- lange klimsprints wint hij niet

Maar hij kan wel een flink ruk aangeven voor Greipel als het wat vlakker is of een keer water gaan halen voor VDB ter compensatie ;)
't Zou me alsnog niet verbazen als hij nog een dagzege pakt, gewoon door alert te koersen..