Garmin Edge 820 & Explore 820
Ik ben zo ongeveer alle menu opties door geweest. Geen resultaat. Ik zal het eens aan Garmin support voorleggen.
En het antwoord was heel erg voor de hand liggend. Dat had ik met wat simpeler nadenken ook kunnen vinden.JaCop schreef:Ja, er wordt wel degelijk een standaardprofiel geselecteerd. Je moet eens kijken in de instellingen, diep in het menu wel, maar daar zal je iets kunnen zien i.v.m. de standaardprofielen die gebruikt worden.
Als je de 820 aan wordt je profiel getoond. Dat profiel wordt gebruikt bij de navigatie. Problem (non existing) solved.
Op mijn Edge 820 zijn vanaf nieuw gekocht 4 kaarten geïnstalleerd:
INTL Standard Basemap, NR (is ingeschakeld)
Garmin Cycle Map EU 2017.10 (is ingeschakeld)
Edge DEM Map EU 2014.20 (is ingeschakeld)
Garmin Geocode Map EU 2017.10 (is ingeschakeld)
Horen deze er allemaal op te zitten en ingeschakeld te zijn of kan ik er enkele verwijderen?
Die van 2014 lijkt me overbodig/verouderd.
Iemand die dit weet?
Horen deze er allemaal op te zitten en ingeschakeld te zijn of kan ik er enkele verwijderen?
Iemand die dit weet?
-
- Forum-lid
De DEM en de Geocode zou ik aangevinkt laten.
Zelf heb ik hier kaarten van gedownload en in de Garmin geplaatst.
http://www.openfietsmap.nl/downloads
Zelf heb ik hier kaarten van gedownload en in de Garmin geplaatst.
http://www.openfietsmap.nl/downloads
Standaard staan al deze kaarten erop en zijn ze ingeschakeld maar ze hebben verschillende functies.von Miles schreef:Op mijn Edge 820 zijn vanaf nieuw gekocht 4 kaarten geïnstalleerd:
Iemand die dit weet?
- INTL Standard Basemap, NR is de kaart die heel erg basaal is met weinig info en wordt alleen gebruikt als je heel erg uitzoomt.
- Garmin Cycle Map EU 2017.10 is de eigenlijke fietskaart die gebaseerd is op OpenStreetMap/OpenFietsMap en wat aangepast is door Garmin. Bevat de meeste info.
- Edge DEM Map EU 2014.20 "Digital elevation model" bevat info over de hoogtes. Deze info veranderd eigenlijk nooit dus vandaar dat er een oude datum staat.
- Garmin Geocode Map EU 2017.10 bevat info over adressen en Points of Interest. Deze
"map" wordt gebruikt voor navigatie.
Je kunt al deze "mappen" gewoon ingeschakeld laten staan. Niets verwijderen want er trouwens genoeg ruimte.
Wanneer je echter een eigen OpenFietsMap erop zet en wilt gebruiken dan moet je die inschakelen en de Garmin Cycle Map EU 2017.10 uitschakelen wat anders zie je de nieuwe kaart niet omdat de Garmin Cycle Map EU 2017.10 "erbovenop ligt"
Als je kaarten toe voegt moet je wel goed opletten wat je doet. Ik heb op mij 820 Open MTB map toegevoegt en aangezet omdat ik dacht dat dit nodig was en ook zo gewend was met mijn 810. Daar werkte dat namelijk erg goed.
Bij mijn 820 ging dat niet goed. Navigeren op de kaart was niet meer mogelijk. De kaart werd niet opgebouwd en aanwijzingen gingen ook niet goed. Nadat ik de Open MTB map er af had gegooid werkte alles weer naar behoren.
Het kan er natuurlijk mee te maken hebben dat je één of meerdere kaarten uit moet zetten als je dit doet, maar dat zou ik vreemd vinden. Ik verwacht méér rekenkracht van een nieuw apparaat, dus extra kaarten zou niet echt een probleem moeten zijn.
Bij mijn 820 ging dat niet goed. Navigeren op de kaart was niet meer mogelijk. De kaart werd niet opgebouwd en aanwijzingen gingen ook niet goed. Nadat ik de Open MTB map er af had gegooid werkte alles weer naar behoren.
Het kan er natuurlijk mee te maken hebben dat je één of meerdere kaarten uit moet zetten als je dit doet, maar dat zou ik vreemd vinden. Ik verwacht méér rekenkracht van een nieuw apparaat, dus extra kaarten zou niet echt een probleem moeten zijn.
Bij instellingen heb je diverse profielen.
Nu blijkt als ik bij 1 van de profielen een andere kaart kies of ik verander bijvoorbeeld de koersrichting boven of het noorden boven dit voor alle profielen aanpast, terwijl ik dit bij een bepaald profiel juist anders wil zien.
Doe ik iets niet juist of is dit niet mogelijk?
Nu blijkt als ik bij 1 van de profielen een andere kaart kies of ik verander bijvoorbeeld de koersrichting boven of het noorden boven dit voor alle profielen aanpast, terwijl ik dit bij een bepaald profiel juist anders wil zien.
Doe ik iets niet juist of is dit niet mogelijk?
Iemand enig idee hoe ik mijn 820 zover krijg dat ie tijdens een route aan kan geven hoeveel km het nog is naar de top van de volgende klim ?
Dacht het te doen dmv Waypoints die ik zet in de route met gpsies, en dan als veld 'Dst to Next' te kiezen, maar dan geeft ie ook alle navigatie wijzigingen aan (dus nog 450m voor de volgende verandering).
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Dacht het te doen dmv Waypoints die ik zet in de route met gpsies, en dan als veld 'Dst to Next' te kiezen, maar dan geeft ie ook alle navigatie wijzigingen aan (dus nog 450m voor de volgende verandering).
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Zo deed ik het een tijdje, maar zonder dat navigeren. (Op de 520, overigens.) Dat werkt prima, als je gewoon met tracks navigeert. Tegenwoordig heb ik gewoon het hoogteprofiel als één van de schermen ingesteld.
Vorsprung durch Pedantik
Vraagje over hoogtemeters:
als ik een cyclo rij en er staat van die route dat er 1200 hoogtemeters zijn en als ik de rit gereden heb en ik zie op strava en garmin connect dat er maar 880 hoogtemeters waren, is het de gps dat te weinig aangeeft (ergens iets te kalibreren?) of is het de organisatie dat graag overdrijft?
als ik een cyclo rij en er staat van die route dat er 1200 hoogtemeters zijn en als ik de rit gereden heb en ik zie op strava en garmin connect dat er maar 880 hoogtemeters waren, is het de gps dat te weinig aangeeft (ergens iets te kalibreren?) of is het de organisatie dat graag overdrijft?
-
- Forum-lid HC
Garmin connect koppelen met Strava, en daar de segmenten een ster geven.bigfloor schreef:Iemand enig idee hoe ik mijn 820 zover krijg dat ie tijdens een route aan kan geven hoeveel km het nog is naar de top van de volgende klim ?
Alleen werkt dat niet als je een route of koers volgt.
Dat is Live Segments. Maar dan zie je alleen of je sneller/langzamer bent plus rest afstand. Je hartslag en andere info zie je dan niet meer
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24