Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2016 20:27

Ja dat vind ik ook echt lachen, Phelps met zijn 19 gouden hangertjes. Maarja zoals je zegt er zijn >15 verschillende afstanden bij zwemmen. Maar vind 't wel een schone sport (voorzover je 't schoon kunt noemen ;))

Karl66
Forum-lid

Karl66 09 aug 2016 20:31

Maar geen medailles bij het zwemmen betekent natuurlijk wel dat Nederland dit jaar een slechte medaille oogst zal hebben...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 aug 2016 20:36

Dat lijkt inderdaad nu al duidelijk, zeker omdat het bij het roeien waarschijnlijk ook 0 medailles wordt. Bij het judo kan nog eea, maar de kans daarop is klein. Onze Groningse trots Henk Grol faalt vaak op beslissende momenten.

We hebben natuurlijk nog wel wat ijzers in het vuur. Tijdrit mannen en vrouwen, BMX, hockey m/v en misschien nog wat bij het baanwielrennen. Zeilen/surfen ook nog. Vergeet waarschijnlijk ook nog eea....

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2016 20:39

Dafne!

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 09 aug 2016 20:43

havana schreef:Vergeet waarschijnlijk ook nog eea....
Atletiek?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 aug 2016 20:45

Zal hoogstens zilver worden, hoop dat ik het mis heb...

Overigens wordt net bekend dat Van Gelder ook aan het roken was in het HHH, aldus Marianne Vos. Aldus Metro.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 09 aug 2016 20:49

Oeps, ik dacht dat het over 'medailles' ging.... Ik wist niet dat alleen goud voldoende is...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 aug 2016 20:50

The second best is the first placed loser ;)

Maar je het gelijk. Zilver en bron is ook mooi.

Moraal van het verhaal is dat we veel te optimistisch zijn geweest vooraf. Je kan beter realistisch zijn denk ik. Nu vallen de resultaten heel erg tegen, maar in het licht van resultaten op WK's en andere belangrijke wedstrijden is het allemaal niet heel vreemd.

Overigens zou Zonderland ook nog een plak kunnen pakken, al zou dat niet erg logisch zijn gezien de voorgeschiedenis.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 09 aug 2016 21:02

codex schreef: Havana>Ja dat klinkt wel erg plausibel."Het past niet in ons programma". Beter past natuurlijk > oa die zakkenvullende criteriums.

Je ziet hier weer die enorme tegenstelling tussen de beroepssporters(profs) en de echte amateursporters die mee doen aan zwemmen, boogschieten,handbal, kleiduivenschieten, waterpolo en taekwondo en al die andere sporten......die zelf geen ene moer verdienen met hun sport..maar wel net zoveel trainen en tot het einde blijven om ook andere (Nederlandse) sporters aan te moedigen en al die condooms moeten ook op natuurlijk. ;)
Alleen medaille-winnaars worden geacht tot het einde te blijven. De rest moet zo snel mogelijk vertrekken van Hendriks. Die leiden de sporters die nog moeten presteren alleen maar af. (zes uur 's morgens aan komen lallen e.d.)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2016 21:02

@Havana: hoho, in het roeien is er een zeer reële kans op goud, en voor de beide achten is brons ook niet onrealistisch (op een hele goede dag zelfs goud voor de mannen). Ook de vrouwen vier kan een medaille halen. Van de medaillekandidaten zijn eigenlijk alleen de mannen twee al uitgeschakeld. (Maar toegegeven: ik heb vandaag wel meermaals tegen de livestream staan vloeken. Hielp niets...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 aug 2016 21:04

bij roeien was er ook een soort soap toch?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2016 21:04

codex schreef:Wat vinden jullie van het feit dat Wout Poels(te geblesseerd na val in OS-wegwedstrijd) niet meedoet aan de tijdrit en dat de 2 overgebleven rijders(Moll&Kruisw.) ook niet meedoen omdat ze geen tijdritfiets mee hebben naar Rio.

Ik begrijp daar helemaal niets van.
Als je vantevoren al weet .....dat Dumoulin met zijn pols zit en er mogelijk ook eens serieuze kans was geweest... dat hij niet mee kon doen...dan had je natuurlijk ten allertijde een reserve tijdritrijdermet tijdritfiets aan moeten wijzen.Dat die nu in de plaats had moeten komen, voor Poels maakt verder niet uit.

Soms kan ik me ogen en oren niet geloven..het is wel de O.S.

Natuurlijk hebben Kruisw.& Moll. geen enkele kans op een medaille.....maar je vertegenwoordigd je land.
Bauke had best mee kunnen doen.

en kan nu echt niet de Trek fiets van Bouke(of een identiek afgesteld exemplaar uit Z-Amerika) worden overgevlogen? Zet dat ding op de eerste de beste lijnvlucht en de volgende dag is hij er wel natuurlijk. Had de firma Trek daar niets voor kunnen betekenen.
Kruiswijk en Mollema zijn niet naar Rio gekomen, omdat mee doen belangrijker is dan winnen. Ze zijn gekomen omdat ze met z'n 4'en op papier een reële kans hadden op een medaille.

Wat schiet Nederland er mee op als Bauke een toertocht van die tijdrit maakt? Hij weet dat hij niet gaat winnen, top 8 rijden is eigenlijk ook al uitgesloten. Dan kan je moeilijk verwachten dat hij zich hiervoor af gaat draaien, na 3 weken Tour + San Sebastian + wegwedstrijd RIO.

Die criteriums kan je van vinden wat je er van vindt, maar het zijn beroepssporters. Ze kunnen tot hun 35-40e geld verdienen met fietsen, maar daarna is het wel klaar. Als je in een paar avonden weer een jaar pensioen veilig kunt stellen dan vind ik dat niet zo'n vreemde keus.

Ik verbaas me meer over roeiers die in series bij de beste 3 moeten finishen en dan vol gas door blijven roeien terwijl nummer 3 al niet meer te zien is. Dat vind ik eigenlijk onprofessioneler.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie