Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2016

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 sep 2016 13:37

Geweldig hoe die Spanjaarden dat toch altijd weer weten te verzinnen. Kan mij nog de coupe van Heras herinneren op Menchov, en natuurlijk hoe Tom Dumoulin in de poeier werd gereden door Astana. Nu dan ook een goed team zoals Sky te kakken gezet. Eigenlijk nog een wonder voor Froome dat het verlies zo beperkt is gebleven.

Quintana is nu de morele winnaar maar ik ga geen geld zetten op de eindoverwinning. :)
Froome en Sky zullen getergd zijn om een die Spanjaarden een naaistreek terug te leveren .

Heerlijk! Vergeet de Tour en leve de Giro en Vuelta! Wat een spektakel.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2016 13:46

Quarantanove schreef:
Ernie C. schreef:Froome durft wel te pokeren en de rest blijft erin trappen.
Dat is niet zo zeer pokeren maar eerder door Sky gekochte hulp. Overigens heel gewoon in het profwielrennen en zelfs bij de amateurs kan ik me dit soort hulp kopen in Olympias Tour in de jaren 70 herinneren. Het is eigenlijk iets wat bij het wielrennen hoort en vind er ook niets mis mee. Het is ook daarom dat ik niet mee ga in de suggesties van kleinere ploegen als een middel tegen de dominantie van bijvoorbeeld nu Sky. De rijkere ploegen gaan dan toch gewoon nog meer hulp kopen in de koers.
Ik hoop voor Froome dat hij het bonnetje heeft bewaard want op het eind rijden al zijn "huurlingen"hem uit het wiel... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2016 15:39

Tracing_NL schreef: Quintana reed in de tour nog veel laffer dan Froome nu en daar hoor ik niemand meer over. Bovendien is het contador die de aanval zocht en niet quintana. die sloop alleen maar (wel heel slim) mee. Dus is niet de putsch van quintana, maar van contador waar quintana dan vervolgens mee aan de haal gaat.

Froome Bashen is niet moeilijk maar niet van toepassing.
hear hear!!
Helemaal correct imho.
Q is momenteel misschien wat fitter dan Froome, maar om hem nu ineens als aanvallende renner te bestempelen slaat nergens op.
Less is bore

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 sep 2016 16:14

dc schreef:
Lcsmet schreef: Deze etappes zie je toch echt nooit in de tour hé.
Zelden, maar niet nooit. Evans versus Schleck 2012.

Sowieso een prachtige tour dat jaar met heel veel spektakel (aanvallen in de afzink etc.). En ook toen was het een paar keer een Contador op achterstand die de aanval bleef zoeken en de zaak steeds op scherp zette. Wat hielp was dat Evans na zijn Wereldtitel ook opeens met zijn hart ging rijden.

Dopingtechnischis AC een besmet renner, maar wel eentje die met het hart rijdt.
En Pantani in 1998, op de Galibier/les deux alpes. Met een mooie solo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 05 sep 2016 16:43

Nairo Quintana is inderdaad dit jaar beslist geen aanvallende renner en alle eer komt Alberto Contador toe. Een groot renner die eigenlijk dit jaar nog een mooie overwinning zou verdienen.
Ik zou hem vanaf hier al toe willen roepen wat nog steeds in mijn oren zit van de Quebrantahuesos: Venga, Venga, Animo, Animo, Campeón!!!
Maar wat Froome betreft, ik heb ook de tour gezien en ik heb de dure weggekochte toppers in hun zwarte shirts gezien die bijna allemaal stuk voor stuk het talent hebben om mee te strijden voor de tourzege. In formatie brengen ze Froome in een draagstoel naar de laatste 10 km. Onderweg voederen ze hem en leggen ze hem in de watten. Dan laat Froome zich in het laatste stukje nog even zien, bijvoorbeeld in een afdaling of door met Sagan mee te springen. Leuk voor zijn image en hij moet toch ook zijn energie een keer kwijt. Daar moet ik dan enthousiast om worden??? Niet dus.

lb117
Forum-lid

lb117 05 sep 2016 18:13

daniel1975 schreef:
Tracing_NL schreef: Quintana reed in de tour nog veel laffer dan Froome nu en daar hoor ik niemand meer over. Bovendien is het contador die de aanval zocht en niet quintana. die sloop alleen maar (wel heel slim) mee. Dus is niet de putsch van quintana, maar van contador waar quintana dan vervolgens mee aan de haal gaat.

Froome Bashen is niet moeilijk maar niet van toepassing.
Correct! Quintana erkende dit zelf ook in het interview achteraf " Alberto is een groot strateeg "

hayes

hayes 05 sep 2016 18:33

arjan schreef:....en ik heb de dure weggekochte toppers in hun zwarte shirts gezien die bijna allemaal stuk voor stuk het talent hebben om mee te strijden voor de tourzege.
Daar heb je het mis. Een ronde winnen houdt véél meer in dan enkel sterk en in vorm zijn.
Mentaal is dat loodzwaar. En dat kan 90 % van de renners niet aan.

Ik heb alle respect voor Contador. Het blijft een plezier om hem te zien rijden.
Quintana daarentegen...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2016 21:27

Hoe vaak heb je in het verleden veelbelovende meesterknechten gezien die het als kopman bij een andere ploeg het volgende jaar dit ook écht waar konden maken? Niet heel vaak volgens mij.
De laatste die ik mij herinner is....... Oh wacht, daar hebben we het nu net over :o
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 05 sep 2016 22:04

daniel1975 schreef:Hoe vaak heb je in het verleden veelbelovende meesterknechten gezien die het als kopman bij een andere ploeg het volgende jaar dit ook écht waar konden maken? Niet heel vaak volgens mij.
De laatste die ik mij herinner is....... Oh wacht, daar hebben we het nu net over :o
Ullrich als meesterknecht van Riis in 1996 waarbij hij Riis zo achter had kunnen laten al weet ik even niet meer welke etappe. Ullrich keek om naar Riis zoals Froome naar Wiggins in 2012.

Ullrich die dan vervolgens won in 1997 en Froome winnend in 2013.

Ik zie Poels de TdF volgend jaar echter niet winnen of hij nu bij Sky blijft of niet.
Het algemeen klassement aanvoeren is toch net wat anders dan in de schaduw van een favoriete kopman jezelf helemaal leeg rijden.
Zoals eerder gezegd is de mentale stress voor b.v. een Froome niet te onderschatten en dat elke dag weer.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2016 23:05

We hebben er dus twee gevonden in 20jr tijd ;-)
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 05 sep 2016 23:15

daniel1975 schreef:We hebben er dus twee gevonden in 20jr tijd ;-)
Iets langer terug in de tijd: Lemond, Indurain (was helper van Delgado)
Aangezien jullie Riis en Ulrich noemen zou je bij de dopers de lijst veel langer kunnen maken Landis en Hamilton (weliswaar niet gewonnen maar dichtbij) ook kunnen noemen.
En ga je buiten de tour ook naar Vuelta en Giro dan heb je nog Heras, Vino en bij de 2e en 3e plaatsen nog een rijtje.

Regards From EP
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2016 23:41

Maar zitten we dan wel op 1 lijn dat er meer bij een GT overwinning komt kijken dan door een groep helpers tot 95% vd etappe te worden gebracht? En dat die helpers echt niet zomaar ook ff podium rijden of winnen.
Less is bore

Plaats reactie