BigRingVR - real life video training
Ik voelde me niet best dat ritje, dus misschien zag ik gewoon zwarte vlekken.
Ben er verder wel heel tevreden mee juist omdat er geen wedstrijd is. Dus kan ik rustig doen als ik rustig wil en diep gaan als dat nodig is. Door anderen laat ik me altijd veel te veel opjutten. Zelfs door iets simpels als een stipje in het beeld.
Ben er verder wel heel tevreden mee juist omdat er geen wedstrijd is. Dus kan ik rustig doen als ik rustig wil en diep gaan als dat nodig is. Door anderen laat ik me altijd veel te veel opjutten. Zelfs door iets simpels als een stipje in het beeld.
Dat kan inderdaad ook een verklaring zijn
Het is dan ook heel belangrijk dat je live tegenstanders aan en uit kunt zetten. Ik wil soms inderdaad ook met andere mensen rijden, maar soms juist alleen, net als jij.Ben er verder wel heel tevreden mee juist omdat er geen wedstrijd is. Dus kan ik rustig doen als ik rustig wil en diep gaan als dat nodig is. Door anderen laat ik me altijd veel te veel opjutten. Zelfs door iets simpels als een stipje in het beeld.
ik vind huidige setup wel prima dat je vooraf kunt kiezen welke rijders uit eerdere ritten je in beeld krijgt. Ik kies dan op basis van w/kg rijders waarvan ik denk dat ik ongeveer dat tempo kan rijden. Soms valt dat mee en soms tegen.
Wat voor mij denk ik leuker zou zijn is wanneer je in de video zelf iets zou kunnen zien hoe ver je achter een ander rijdt. Mooiste lijkt mij een lijn op het wegdek zoals ze die soms bij het lange baan schaatsen op het ijs laten zien. Lijkt mij alleen wel lastig te maken
Wat voor mij denk ik leuker zou zijn is wanneer je in de video zelf iets zou kunnen zien hoe ver je achter een ander rijdt. Mooiste lijkt mij een lijn op het wegdek zoals ze die soms bij het lange baan schaatsen op het ijs laten zien. Lijkt mij alleen wel lastig te maken
Dat is inderdaad iets waar we wel over nadenken, maar het is inderdaad niet zo makkelijk, zeker als de lijn (of iets anders dat je "target" voorstelt) eigenlijk achter bijvoorbeeld een huis moet lopen. Het zou dan heel raar zijn als de lijn over het huis heen wordt getekend.BartNL schreef: ↑09 okt 2019 21:27 Wat voor mij denk ik leuker zou zijn is wanneer je in de video zelf iets zou kunnen zien hoe ver je achter een ander rijdt. Mooiste lijkt mij een lijn op het wegdek zoals ze die soms bij het lange baan schaatsen op het ijs laten zien. Lijkt mij alleen wel lastig te maken
Ik verwacht dat we hier nog wel iets mee gaan doen, maar voorlopig hebben we andere prioriteiten.
Gisteren voor het eerst een loop-ride gedaan: rondje Cauberg. Wel mooi dat je na je eerste ronde steeds tegen je beste tijd kunt rijden. Merkte trouwens wel dat je bij korte rondjes zoals deze het beste eerst een rondje rustig kunt infietsen. Dan heb je de volgende ronde een "vliegende start" waar je al veel tijd mee pakt.
Wellicht goed om deze functionaliteit eens in de nieuwsbrief of op de Nieuws-pagina van de site in de schijnwerpers te zetten. Want ik vermoed dat veel BR-gebruikers dit helemaal nog niet kennen. Er staan ook nog maar 13 mensen in het klassement, terwijl dit juist een "ride" is die je makkelijk even tussendoor doet.
UPDATE: wat dat laatste betreft. Daar lijkt iets mis te gaan. Ik zie mezelf ook niet terug in het klassement, terwijl ik vier rondes heb gereden (zie: https://www.bigringvr.com/ride.aspx?rideID=2285). Of kom je enkel voor het klassement in aanmerking als je niet aanvinkt dat je meerdere rondes wilt rijden?
Wellicht goed om deze functionaliteit eens in de nieuwsbrief of op de Nieuws-pagina van de site in de schijnwerpers te zetten. Want ik vermoed dat veel BR-gebruikers dit helemaal nog niet kennen. Er staan ook nog maar 13 mensen in het klassement, terwijl dit juist een "ride" is die je makkelijk even tussendoor doet.
UPDATE: wat dat laatste betreft. Daar lijkt iets mis te gaan. Ik zie mezelf ook niet terug in het klassement, terwijl ik vier rondes heb gereden (zie: https://www.bigringvr.com/ride.aspx?rideID=2285). Of kom je enkel voor het klassement in aanmerking als je niet aanvinkt dat je meerdere rondes wilt rijden?
Dat is inderdaad het geval. En ook een duidelijk gemis waar we nog aan werken.MartinDDV schreef: ↑15 okt 2019 09:25 UPDATE: wat dat laatste betreft. Daar lijkt iets mis te gaan. Ik zie mezelf ook niet terug in het klassement, terwijl ik vier rondes heb gereden (zie: https://www.bigringvr.com/ride.aspx?rideID=2285). Of kom je enkel voor het klassement in aanmerking als je niet aanvinkt dat je meerdere rondes wilt rijden?
Rondjes gaan waarschijnlijk ook nog wel wat populairder worden wanneer je live tegen/met elkaar kunt rijden. Op dat moment heb je, zeker op de korte rondjes, meer kans om anderen tegen te komen. Dan moet het klassement voor rondjes dus wel goed werken.
lijkt mij ook niet de hoogste prioriteit. Wat volgens mij veel makkelijker op te lossen is wanneer jullie met een iets realistischer snelheid bergop filmen. Nu ben ik bergop al niet snel maar zondag voor de grap even mijn trapfrequentie van 65 vergeleken met een fietser in beeld. Dan moeten jullie met ongeveer 50 kmh zo'n berg oprijden terwijl de helling richting 10% is. Het zou realistischer zijn wanneer jullie de rijsnelheid verlagen wanneer de helling steiler wordt.ibooij schreef: ↑14 okt 2019 09:19 Dat is inderdaad iets waar we wel over nadenken, maar het is inderdaad niet zo makkelijk, zeker als de lijn (of iets anders dat je "target" voorstelt) eigenlijk achter bijvoorbeeld een huis moet lopen. Het zou dan heel raar zijn als de lijn over het huis heen wordt getekend.
Of jullie zouden de weg moeten afzetten zodat er geen fietsers in beeld komen
Probleem zal zijn dat er gefilmd wordt op de openbare weg. Het liefst wil je natuurlijk filmen op fietssnelheid, bij ideale weersomstandigheden en zonder ander verkeer. Zeker bij populaire locaties zal het moeilijk zijn die omstandigheden samen te laten komen. Probeer maar eens met de auto de Alpe d'Huez omhoog te rijden bij een snelheid van 15 km/h...
Alternatief zou zijn om te filmen met een camera op de fiets zoals Fulgaz dat doet. Maar daar krijg je vaak weer heel onrustige beelden van.
Wanneer je vroeg en buiten het seizoen op pad gaat valt het zelfs op de meest drukke route wel mee. Hartje zomer is het al vroeg druk natuurlijk. En dan nog maakt het denk ik niet uit wanneer je regelmatig door een auto ingehaald wordt. Voor mij is dat realistischer dan dat fietsers in slow motion rijden.
Daarbij zou je ook vanaf een e-bike bakfiets of motor driewieler met beeldstabilisatie kunnen filmen of een auto die daadwerkelijk 15kmh rijdt op de steilere stukken.
Daarbij zou je ook vanaf een e-bike bakfiets of motor driewieler met beeldstabilisatie kunnen filmen of een auto die daadwerkelijk 15kmh rijdt op de steilere stukken.
Er is hier een aantal factoren van belang. Het liefst zouden we inderdaad op (gemiddelde) fietssnelheid filmen. Maar dan wel vanaf een stabiel platform. We willen niet de beelden hebben zoals bijvoorbeeld Fulgaz ze heeft. Dat vinden we veel te onrustig.
Het is duidelijk iets waar we aan werken omdat er nog verbetering te halen is. 10 a 15 per uur rijden met de auto is helaas op veel plaatsen niet haalbaar. Daar moeten we een ander soort voertuig voor gebruiken.
Wat betreft het tijdstip van filmen: We filmen meestal in de zomer en dan het liefst niet al te vroeg of te laat, aangezien een laagstaande zon weer andere problemen oplevert.
Bedankt in ieder geval voor deze feedback. Nogmaals, we zijn aan het kijken hoe we de filmsnelheid kunnen verbeteren, zonder in te boeten op andere kwaliteiten.
Het is duidelijk iets waar we aan werken omdat er nog verbetering te halen is. 10 a 15 per uur rijden met de auto is helaas op veel plaatsen niet haalbaar. Daar moeten we een ander soort voertuig voor gebruiken.
Wat betreft het tijdstip van filmen: We filmen meestal in de zomer en dan het liefst niet al te vroeg of te laat, aangezien een laagstaande zon weer andere problemen oplevert.
Ik vraag me af welke video dit was, want 50kmh tegen 10% zou inderdaad echt niet goed zijn. Ik kan me niet herinneren dat we dat ergens gedaan hebben, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn geheugen liggen.BartNL schreef: ↑15 okt 2019 21:56 lijkt mij ook niet de hoogste prioriteit. Wat volgens mij veel makkelijker op te lossen is wanneer jullie met een iets realistischer snelheid bergop filmen. Nu ben ik bergop al niet snel maar zondag voor de grap even mijn trapfrequentie van 65 vergeleken met een fietser in beeld. Dan moeten jullie met ongeveer 50 kmh zo'n berg oprijden terwijl de helling richting 10% is. Het zou realistischer zijn wanneer jullie de rijsnelheid verlagen wanneer de helling steiler wordt.
Of jullie zouden de weg moeten afzetten zodat er geen fietsers in beeld komen
Bedankt in ieder geval voor deze feedback. Nogmaals, we zijn aan het kijken hoe we de filmsnelheid kunnen verbeteren, zonder in te boeten op andere kwaliteiten.
Punt blijft natuurlijk dat dat wel jou perceptie was, en liever hebben we natuurlijk dat je perceptie is dat het "net als in het echt" is.