Pagina 22 van 37

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 19 okt 2023 07:54
door daniel1975
Niks van gemerkt :mrgreen:

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 21 okt 2023 09:59
door scepticus
Jammer, dat bedrijven op deze manier sneuvelen door de Brexit. Heb daar echt leuke deals gescoord.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 21 okt 2023 11:29
door pino
scepticus schreef: 21 okt 2023 09:59 Jammer, dat bedrijven op deze manier sneuvelen door de Brexit. Heb daar echt leuke deals gescoord.
Kon er ook de nodige Hope onderdeeltjes vinden.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 21 okt 2023 12:48
door daniel1975
Tis toch nog niet zover?

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 21 okt 2023 17:16
door BertL
scepticus schreef: 21 okt 2023 09:59 Jammer, dat bedrijven op deze manier sneuvelen door de Brexit. Heb daar echt leuke deals gescoord.
Asterix en Obelix wisten het al. Rare jongens die Engelsen. Ze wilden er zelf uit.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 21 okt 2023 20:30
door 1094
Meeste nadelen van de brexit komen door de onzekerheid van de afwikkeling. De huidige uk economie is sterker dan bv duitsland en frankrijk.

Denk dat er veel bedrijven zijn die brexit de schuld geven terwijl er ook nog veel andere zaken een belangrijkere rol spelen zoals de afger corona dip en hoge rentetarieven

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 24 okt 2023 07:53
door Philippos
https://www.pinkbike.com/news/signa-spo ... vency.html

En de volgende is aan de beurt.
In het artikel staat een rij bedrijven die onder signa vallen. Voor ons fietsers valt Bikester op in dat rijtje. Op dit moment neemt Bikester ook geen retouren meer aan heb ik vernomen.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 24 okt 2023 08:22
door havana
1094 schreef: 21 okt 2023 20:30 De huidige uk economie is sterker dan bv duitsland en frankrijk.
Wat is daarvan je bron? Je hoeft maar op "Britse economie" te Google-newsen en je vindt juist het omgekeerde. Artikel is weliswaar van augustus, maar toch.

https://www.nu.nl/economie/6276113/brit ... anden.html

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 24 okt 2023 08:29
door thestudent
havana schreef: 24 okt 2023 08:22
1094 schreef: 21 okt 2023 20:30 De huidige uk economie is sterker dan bv duitsland en frankrijk.
Wat is daarvan je bron? Je hoeft maar op "Britse economie" te Google-newsen en je vindt juist het omgekeerde. Artikel is weliswaar van augustus, maar toch.

https://www.nu.nl/economie/6276113/brit ... anden.html
Er zijn hier en daar ook nog wat vage dingen aan de hand. Zoals bijvoorbeeld de verhuizing van shell en andere grote bedrijven die toch weer naar londen gelokt zijn. Wat dan weer voor vertekende cijfers de andere kant op kan zorgen. En zo kan iedereen altijd de cijfers in zijn voordeel draaien.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 24 okt 2023 08:32
door thestudent
Philippos schreef: 24 okt 2023 07:53 https://www.pinkbike.com/news/signa-spo ... vency.html

En de volgende is aan de beurt.
In het artikel staat een rij bedrijven die onder signa vallen. Voor ons fietsers valt Bikester op in dat rijtje. Op dit moment neemt Bikester ook geen retouren meer aan heb ik vernomen.
Nu is het de vraag wat de Curator ( of meerdere ) gaan doen. Er is namelijk ook vanuit het standpunt van een Curator wel wat te zeggen om de webwinkels de aankomende periode nog even open te houden om met 'black friday' acties nog enige aanwezige voorraad te verkopen. Als het uiteindelijk naar opkopers moet krijg je natuurlijk ook minder dan handelswaarde terug.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 24 okt 2023 08:57
door depoldertoerist
Bikester
Brügelmann
CAMPZ
Fixie Inc.
fahrrad.de
Ortler
Probikeshop
Red Cycling Products
Serious Cycles
Vermont Bikes
Votec

dat is toch wel een behoorlijke lijst... nou zitten daar wel een paar bedrijven tussen die nagenoeg exclusief aan Bikester leveren (zoals Red en Fixie inc) maar je vraagt je toch af hoe een club als deze in de problemen komt.

Geplaatst: 24 okt 2023 09:00
door thestudent
Het kan zijn dat er met onderdelen wel een doorstart mogelijk is. Gewoon te veel geld onttrokken door de investeerders toen het goed ging en nu te weinig buffer voor een slechte periode, gecombineerd met te veel onverkochte voorraad.