eTap AXS ervaringen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Anders nieuwe zuigers erin, misschien beschadigd oid.
@Phillipos, inderdaad nu hebben ze weer twee kooien, door de 36 achter.
De vraag is hoe nuttig het is een eagle werkt bij mij redelijk goed op een 11/28. Goed ik zou het niet adviseren maar het rijd prima op de weg.
Ben benieuwd wat ze straks bij de nieuwe racegroep gaan doen, ook de B schroef weg en allen andere afstelling weg? en dan voor elke cassette een andere derrie? Zolang je hem redelijk goed onder de cassette krijgt werkt het vaal prima
@Phillipos, inderdaad nu hebben ze weer twee kooien, door de 36 achter.
De vraag is hoe nuttig het is een eagle werkt bij mij redelijk goed op een 11/28. Goed ik zou het niet adviseren maar het rijd prima op de weg.
Ben benieuwd wat ze straks bij de nieuwe racegroep gaan doen, ook de B schroef weg en allen andere afstelling weg? en dan voor elke cassette een andere derrie? Zolang je hem redelijk goed onder de cassette krijgt werkt het vaal prima
Nou t lijkt allemaal ok nu, heb het gelijk uit laten komen maar even laten zitten en blokken gemonteerd. Achterkant is nieuw en werkt allemaal goed. Voorkant liep nieuw ontzettend aan en had geen zin meer om er verder aan te werken dus heb de oude blokken maar weer gemonteerd
Is deze set geschikt om mn force axs etap systeem te ontluchten?
https://www.bike24.nl/producten/474727
https://www.bike24.nl/producten/474727
Helemaal goed.1094 schreef: ↑12 apr 2023 11:59 Is deze set geschikt om mn force axs etap systeem te ontluchten?
https://www.bike24.nl/producten/474727
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De H stelschroef op de VD in of uitdraaien, daarmee bepaal je het bereik van je VD. Is het bovenste schroefje op de AXS derailleur.
Door de schroef in te draaien, voorkom je dat de ketting bij schakelen van het grote blad afgegooid wordt.
Door de schroef in te draaien, voorkom je dat de ketting bij schakelen van het grote blad afgegooid wordt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Op mijn nieuwe racer zit Force AXS. De remmen grijpen laat aan. De freestroke is heel ruim. Remmen gaat wel goed, maar de shifter raakt daarbij bijna het stuurlint. Mijn voorkeur is een rem die vrijwel direct aangrijpt. Ik probeerde de remhendels te stellen. Wat me opvalt dat het stellen van de grote stelschroeven bovenop nauwelijks waarneembaar effect heeft. Het stellen van het kleine schroefje wel. Ook bleeden had geen enkel effect. Er kwam nauwelijks lucht uit het systeem en na afloop was de freestroke net zo groot als daarvoor.
Heeft iemand tips?
Heeft iemand tips?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wiel eruit en rem inknijpen. dan komen de blokken dichterbij.
Dus:
Wiel eruit
1x knijpen
Wiel erin en even voelen
Goed = Stoppen
Niet goed, alle stappen herhalen.
Als je een extra schijf is werk het makkelijker of iets met dezelfde dikte.
Wat wel kan zijn is dat je hebt ontlucht met de freestroke helemaal naar rechts, het is handig om die een halve slag te geven voor het bleeden. Dat wil wel eens werken. Ik heb ook al een paar keer gehad dat die schroef weinig voelbaars doet
Dus:
Wiel eruit
1x knijpen
Wiel erin en even voelen
Goed = Stoppen
Niet goed, alle stappen herhalen.
Als je een extra schijf is werk het makkelijker of iets met dezelfde dikte.
Wat wel kan zijn is dat je hebt ontlucht met de freestroke helemaal naar rechts, het is handig om die een halve slag te geven voor het bleeden. Dat wil wel eens werken. Ik heb ook al een paar keer gehad dat die schroef weinig voelbaars doet