De uci stelt dat Bracke de "ethische code" geschonden heeft; of en welke straf hij hiervoor krijgt is (nog) niet gekend.timo2.0 schreef: ↑02 jan 2021 21:29 Is Bracke inmiddels al van die rechtszaak verlost dan? Anyway, op instagram is Vas al een stuk handiger met Engels dan een jaartje terug dus mogelijk was het - zoals zo vaak met talen - een kwestie van doen.
Het is spijtig dat de lichting die door Cant ging crossen in België nog niet doorbreekt. Had altijd goede hoop dat Verdonschot haar ging opvolgen zo niet overtreffen maar die plafonneert. Geen idee wat daarmee aan de hand is. Alicia Franck heeft sterke momenten maar helaas niet erg regelmatig.
De uitleg van Sicot dat ze door angst voor Bracke epo gebruikte weegt mijn inziens nogal licht.
Dat Bracke foto's van zijn rensters in ondergoed vraagt is een ongelooflijke blunder. Er zijn in deze tijd wel andere methodes om de conditie van je rensters vast te stellen. Anderzijds bleek dit tot de laatste jaren blijkbaar vrij gebruikelijk in kleinere ploegen.
Persoonlijk geloof ik niet in de slechte bedoelingen van Bracke, het lijkt me eerder een voortzetting van een domme en ouderwetse manier van omgang met koers en een gebrek van aanvoelen voor de gevoeligheden van hedendaagse rensters.
Het inwonen van renners/rensters bij teamleiders is niet ideaal, maar ook dit kent (in Vlaanderen) een lange traditie en is vaak gezien het budget de enige mogelijkheid.
Het zou nuttig zijn mochten er aanspreekpunten voor rensters (en ook voor renners) zijn die als tussenpersoon kunnen dienen om ongemakkelijke situaties op te lossen en te voorkomen. Bijvoorbeeld vanuit de wielerbond.
Ik heb ook even gedacht dat Verdonschot zou doorbreken, maar dat blijkt niet te lukken. Franck haalde betere resultaten in de mtb dan in het veldrijden. In een volledig bezette internationale wedstrijd zie ik ze beide met moeite in de top tien eindigen.
Feit is ook natuurlijk dat er de laatste jaren een heel pak dames bijgekomen zijn die zeer goede resultaten rijden. (vooral de Nederlandse jeugdigen dan, maar ook Vas, Kay, Honsinger)