Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 12:50

Ja, Gilbert mag dan wel de beste renner van dit jaar zijn, maar hij is niet de wereldkampioen van 2011! Het stemt mij treurig dat niet de beste renner ook als wereldkampioen wordt gehuldigd. Werd Cancellara 3de ? Ik dacht dat het uiteindelijk toch Greipel was die na de fotofinish net voor Cancellara als 3de werd uitgeroepen. Ook Marinanne Vos die toch uitzonderlijk goed gepresteerd heeft dit jaar werd geen wereldkampioene. Ook dat stelt mij teleur omdat ook hier niet de beste renster van 2011 wereldkampioene werd. Misschien heb ik een andere of verkeerde voorstelling van een ware kampioen. Dat is een renner/renster die het gehele jaar toppie gepresteerd heeft en in alle diciplines mee kan doen.
Een parkoers behoort m.i. voldoende moeilijk te zijn om de allerbeste allround coureur tot overwinnaar te kunnen brengen en niet een pure sprinter of pure klimmer.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 12:58

sorry marconi, maar afgaande op jouw laatste posts is het mij weer volkomen duidelijk dat je weinig snapt van het hedendaagse wielrennen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2011 13:11

Ook niet van 't ouderwetse wielrennen, want ook 40 jaar geleden was de charme van 't wielrennen al dat niet altijd de sterkste wint.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 13:24

stokie schreef:sorry marconi, maar afgaande op jouw laatste posts is het mij weer volkomen duidelijk dat je weinig snapt van het hedendaagse wielrennen.
Bedankt hoor ! Ben blij dat jij er tenminste alles van begrijpt! :lol:
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 13:27

amclassic-fan schreef:Ook niet van 't ouderwetse wielrennen, want ook 40 jaar geleden was de charme van 't wielrennen al dat niet altijd de sterkste wint.
Ook jij hartelijk bedankt! Jullie wijsneuzen menen alles te weten van het wielrennen en vinden dus alles goed zoals het nu gaat he?
WK met sprintersballet! Heerlijk toch ! Iedereen wist al vooruit dat Cavendish zou winnen. Lekker spannend! :shock:
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2011 13:32

In de laatste km's was 't alles behalve duidelijk dat Cavendish ging winnen. Als hij iets te laat was aangegaan dan had Goss gewoon gewonnen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 13:39

iedereen wist ook al dat vos ging winnen, maar die wint ook niet... das koers..

in een sprint hoeft maar iets te gebeuren en de snelste wint niet altijd:)

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 26 sep 2011 13:40

@Macaroni: troost je, jij hebt tenminste een originele handtekening van Fausto Coppi!
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 13:43

hij heet Marconi
en niet
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 13:50

stokie schreef:iedereen wist ook al dat vos ging winnen, maar die wint ook niet... das koers..

in een sprint hoeft maar iets te gebeuren en de snelste wint niet altijd:)
Iedereen? Nou, ik , die dan weinig van wielrennen weet, behoort niet bij de "Iedereen"! Ik zag wel in dat zij niet de enige was in dat peloton die zou kunnen winnen maar IEDEREEN, die kenners beweren te zijn, zagen haar als een vaste winnares die toch geen tegenstand te dulden had.
Bij de mannen waren het wél 3 sprinters die 1,2 en 3 waren! De rest reed voor zoete koek mee.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 13:54

bij de dames niet dan?

vos, teutenberg, bronzini... allemaal winnen ze massasprints.. dat vos een fout maakt, wil niet zeggen dat zij niet de gedoodverfde favoriete was... net zoals cavendish bij de mannen

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 13:58

jummeltje schreef:@Macaroni: troost je, jij hebt tenminste een originele handtekening van Fausto Coppi!
Waarom zou ik mij moeten troosten? Dat Marianne niet gewonnen heeft is een teleurstelling, maar that's all in the game . Ik word hier zoals gewoonlijk weer door de bekende kritikasters aangevallen met beweringen dat ik geen verstand van wielrennen zou hebben terwijl zij niet inhoudelijk ingaan op hetgeen ik schreef. Dat is zielig en toont een gebrek aan argumenten.
Ja, die handtekening van deze campionissimo is mooi he? Rijdend achter een tankauto temidden van de Bianchiploeg zette Coppi zijn handtekening in mijn zakboekje. Dat was in Italië in 1955. :D
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie