Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 25 mei 2010 00:49

Ik reed met een gpx en geen crs.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 25 mei 2010 01:08

Nee, who cares, dat heeft er niets mee te maken. Ook in cours kun je 'm gewoon uitzetten en weer aanzetten, hij gaat dan gewoon verder nadat je op start hebt gedrukt.

het enige wat ik wilde aangeven is dat indien je opeens de kaart kwijt bent en voor de rest alles wel getoond wordt (velden en lijn), er toch niets geregistreerd wordt. Het niet zien van de kaart moet dus een trigger voor je zijn om het ding zsm uit en aan te zetten. In 30.000 km met de garmin is dit de 1é storing van dit soort.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 25 mei 2010 08:33

[quote="HenkV"]Nee, who cares, dat heeft er niets mee te maken. Ook in cours kun je 'm gewoon uitzetten en weer aanzetten, hij gaat dan gewoon verder nadat je op start hebt gedrukt.

het enige wat ik wilde aangeven is dat indien je opeens de kaart kwijt bent en voor de rest alles wel getoond wordt (velden en lijn), er toch niets geregistreerd wordt. Het niet zien van de kaart moet dus een trigger voor je zijn om het ding zsm uit en aan te zetten. In 30.000 km met de garmin is dit de 1é storing van dit soort.[/quote]

Dan heb ik het ooit p.o. anders gedaan , want mijn opgenome rit was toen opgedeeld in 2 gedeeltes.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 25 mei 2010 20:46

Bij mij is de hele rit (dus ook de twee korte gedeeltes aan het begin) gewoon geregistreerd
en zelfs bij elkaar opgeteld. Alleen mijn rondetijden (ingesteld op 10 kilometer) kloppen voor
die eerste twee gedeeltes niet.

antares
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 dec 2008 13:06

antares 28 mei 2010 01:22

Hallo,

vandaag de garmin edge 705 ontvangen.
Vraagje....

Welke kaarten moet ik nu precies extra aanschaffen? want dit is mij niet helemaal duidelijk. Er zit wel een kaart in ' standaard' maar daar staan alleen maar de hele grote wegen op.


Kan iemand mij duidelijk zeggen welke kaarten ik nodig heb...


Dank u!

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 28 mei 2010 08:37

Er vanuit gaande dat je op de weg gaat rijden:
- gratis OSM (OpenStreetMap) kaarten. Dit is een opensource initiatief. Kan je gewoon downloaden van internet.
- CN (CityNavigator) kaarten van Garmin. Zijn wat mij betreft niet beter of slechter dan de OSM kaarten.
- OnRoute fietskaart NL. In tegenstelling tot OSM en CN zijn deze kaarten voorzien van de fietspaden. In NL zijn dit wat mij betreft de beste/minst slechte kaarten, al zitten hier ook nog wel kaartfouten in.

Advies: OnRoute en voor de rest van Europa OSM

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 mei 2010 10:35

Dan vind ik de fietskaart weer geschikter voor de stadsfietstochtjes omdat het nogal eens over zand en schelpenpaadjes gaat.
Ben voor de racefiets zeer te spreken over de motorkaart, als het om mooie routes gaat, maar wel met een omweggetje.
En Open street maps heb ik even bekeken en vond dit helemaal geen slecht alternatief voor City navigator.
De oude, niet routerende, topo kaart van NL is wel handig in het bos.
Samenvattend: begin met OSM

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 28 mei 2010 12:52

Ik krijg steeds een melding van kaarten kunnen niet worden ontgrendeld op de Edge. In Mapsource staan ze gewoon wel ontgrendeld.
Op de Edge zie je nu wel de route maar niet de overige wegen en afslagen. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is of wat het probleem zou kunnen zijn?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 28 mei 2010 15:02

[quote="pinarello"]Ik krijg steeds een melding van kaarten kunnen niet worden ontgrendeld op de Edge. In Mapsource staan ze gewoon wel ontgrendeld.
Op de Edge zie je nu wel de route maar niet de overige wegen en afslagen. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is of wat het probleem zou kunnen zijn?[/quote]

Je moet een activerings code kopen wat je vervolgens kan aktiveren op je apparaat. (als het goed is zat die bij je kaart maar als je al een ander apparaat hebt "unlocked" dan kan je geen nieuw apparaat meer unlocken met de zelfde code en moet je een nieuwe kopen. je kan de kaart wel nog in mapsource gebruiken maar niet meer op een Garmin GPS apparaat.

Er schijnt een programmatje rond te zweven op het internet wat kaarten voor alle devices unlocked maar dat zijn voor demo's bij retailers bedoelt en het is illegaal als je zo een kaartbestand dan op de weg gebruikt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 mei 2010 15:10

Dat programmatje werkt overigens als een trein en is met een beetje google-skillz zo te vinden op het wereld-wijde-web.

Beetje off-topic, maar: anders dan dat (een deel van) de NL overheid ons wil doen geloven is down-loaden van software niet illegaal. Het aanbieden ervan dan weer wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 mei 2010 15:57

Nog even een aanvulling; de laatste update van Mapsource ziet alle Onroute (Wandel,fiets en motor) kaarten als illegaal en locked ze op de PC.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 28 mei 2010 18:40

[quote="rene1"]Nog even een aanvulling; de laatste update van Mapsource ziet alle Onroute (Wandel,fiets en motor) kaarten als illegaal en locked ze op de PC.
[/quote]

Daarom geen Mapsource meer gebruiken of gewoon Garmin "spekken ". Overal zijn tricks voor te vinden, zoals al aangegeven is.. Moet ieder voor zich weten, maar als je geld genoeg hebt gewoon legaal zou ik zeggen ;-)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Plaats reactie