Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 jan 2008 21:14

"Aangezien Cervelo in Canada gemaakt wordt en deze bladen dus ook is het een leuk feit, misschien dat hij daar op doelt?"

Kan best zijn maar als je spullen op een onjuiste manier monteert (enkel voor het imago) ben je imho. nou niet echt briljant bezig. Optiek is best o.k. maar het is en blijft een fiets en als het ten koste van de functie gaat...... (overigens blijven het lelijke bladen en zou iets anders / het origineel beter passen).

Dat een cervelo vrijwel volledig uit azië komt zal mij persoonlijk een worst zijn, Toyota's komen vanwege de importregels voor een flink deel uit Engeland/Polen en daar hoor je ook niemand over.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 22:08

Als hij daar naar gekeken had zou hij Blackspire niet achter de crank verstopt hebben denk je ook niet?
En het staat nog niet vast dat hij verkeerd zit, zie mijn vraag een aantal posts terug.
Misschien dat jij daar opheldering over kan geven.

Het maakt me niet zoveel uit waar hij vandaan komt, het meeste komt inderdaad ergens anders vandaan dan wat er op staat.

Jij vindt het lelijke bladen, dat is een jouw mening die je nu al twee keer hebt gegeven dus dat is nu wel duidelijk. Maar jij vindt Campa dan ook het mooiste wat er ooit gemaakt is....dat zegt mij weer genoeg, ook dat is persoonlijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 jan 2008 23:44

Serge, ze zitten verkeerd!

ik monteer ze vaak zat.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 jan 2008 00:50

TiesT schreef:Serge, ze zitten verkeerd!

ik monteer ze vaak zat.


Ik heb de vraag bij Blackspire neergelegd en zal het antwoord uiteraard hier laten zien.

Het stoort me alleen dat er gedacht wordt dat ze zo gemonteerd zijn omdat de naam dan goed zit....het moet niet gekker worden.
"Try not. Do or do not......there is no try"

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 14 jan 2008 00:51

Kan best zijn maar als je spullen op een onjuiste manier monteert (enkel voor het imago) ben je imho. nou niet echt briljant bezig. Optiek is best o.k. maar het is en blijft een fiets en als het ten koste van de functie gaat...... (overigens blijven het lelijke bladen en zou iets anders / het origineel beter passen).
Maar vertel maar Sharkman die bladen zijn volgens jou heel erg lelijk dus zal, als Andromeda vraagt: wat moet ik er dan opzetten? jouw antwoordt wel weer zijn dat jij nog iets moois heb liggen want zo gaat het wel vaker met iets wat jij niet mooi vindt. Tenzij je zelf natuurlijk nog zoiets in de schuur hebt liggen, toch?

Maar Tiest vertel Andro dan even hoe dat ie die bladen wel moet monteren want ik heb nog niemand zien/horen vertellen hoe dat ze er wel op moeten.
reclame

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jan 2008 09:13

Dit is shimano steek en daar doe ik gewoon weinig mee dus nee ik heb niets liggen.
Wat de eigenaar monteert zal me een eigenlijk worst zijn (maar Stronglight, TA, FSA etc zijn goede opties). Mij stoort dat hier vorm voor funktie gaat en de de aansluiting van de bladen om de crankarmen gewoon miserabel is (de aansluitingen van de bladen zijn minimaal 2 mm breder dan die van de crankarmen).

Voor mij volgt vorm funktie (het blijft een fiets en dus een ding om te gebruiken) en voor sommigen helaas niet andersom. Tunen is op zich prima maar als het slechter fietst, niet goed past of voor de looks op een andere manier wordt gemonteert dan bedoeld is (ook al maakt het maar weinig uit) dan mag ik daar een mening over hebben.
Overigens is dit een forum en als je geen opmerkingen wilt dan moet je hier niet komen/posten......

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 jan 2008 12:19

Robert, je mag alles zeggen wat je wilt maar 2 x in 5 posts zeggen dat je het niet mooi vindt....meestal doe je dat als je zelf iets beters hebt liggen dus vandaar de vraag, heb je nog iets?

Wie zegt hier dat vorm voor functie gaat? Je kent het verhaal hierachter niet, dus oordeel niet. Adviseer, geef commentaar en onderbouw dat (zoals je meestal doet). Deze bladen heb ik er op gezet om ze te testen. Blackspire maakt al mbt bladen en sinds dit jaar ook racebladen, dit set is het eerste compact set wat rondrijdt een aangezien ik het verkoop wil ik graag zelf ondervinden hoe het werkt.

Het feit dat dit een demo set is zal ik maar even vergeten, waarschijnlijk gaat de definitieve uitvoering er wat anders uitzien. In eerste instantie ging het hier om zwarte bladen op deze crank maar we kwamen al gauw op de verkeerde montage daarvan, jij draait het nu zo dat de bladen op deze manier gemonteerd zijn voor de looks, wie heeft het daar over?

Dat stoort mij, niet het feit dat je reageert want dan moet ik inderdaad niet op dit forum komen.
Maar dat maak ik nog altijd zelf uit.
En als jij nou alleen maar in het Cervelo topic kijkt en reageert om het af te zeiken kun je misschien beter zelf niet meer de moeite nemen....
"Try not. Do or do not......there is no try"

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 14 jan 2008 12:35

Quote:
Mij stoort dat hier vorm voor funktie gaat en de de aansluiting van de bladen om de crankarmen gewoon miserabel is (de aansluitingen van de bladen zijn minimaal 2 mm breder dan die van de crankarmen).


Zooooo robbert, dat is knap dat jij vanaf een foto kan zien hoeveel milimeter het verloop van de tandbladen breder is dan het verloop van de crank! Ik weet nog wel een funktie voor je bij kadaster, als land-meter hoeven ze voor jou geen dure aparatuur aan te schaffen. :-)

Maar laten we nu robbert met zijn mening even buiten beeld en ipv van over uiterlijk te gaan praten van onderdelen Andro gewoon helpen door hem te vertellen hoe dat die bladen wel gemonteerd dienen te worden!
__________________
Etienne
reclame

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 jan 2008 12:36

Sharkman 1 schreef:"Aangezien Cervelo in Canada gemaakt wordt en deze bladen dus ook is het een leuk feit, misschien dat hij daar op doelt?"

Kan best zijn maar als je spullen op een onjuiste manier monteert (enkel voor het imago) ben je imho. nou niet echt briljant bezig. Optiek is best o.k. maar het is en blijft een fiets en als het ten koste van de functie gaat...... (overigens blijven het lelijke bladen en zou iets anders / het origineel beter passen).

Dat een cervelo vrijwel volledig uit azië komt zal mij persoonlijk een worst zijn, Toyota's komen vanwege de importregels voor een flink deel uit Engeland/Polen en daar hoor je ook niemand over.


Zeg, die bladen mogen dan misschien niet zo zittenals het hoort t.ov. de crank, maar voor de schakel prestaties is het belangrijk dat de bladen t.o.v. elkaar juist zitten, dat lijkt hier wel zo te zijn.
Daarbij is niet alles dat niet campa is of niet heel exclusief, per defenitie niet mooi, hooguit niet jouw smaak..

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jan 2008 12:42

Dat het demo bladen waren had je er even bij kunnen vermelden. Ik reageerde in eerste instantie op de opmerking dat het "made in Canada" zichtbaar was i.c.m.de montagewijze (maakt eigenlijk ook niet uit).

Verder enkel de constatering de deze bladen kennelijk niet voor deze cranks zijn ontworpen (de steunen van de bladen zijn simpelweg veel te breed).
Laten we maar afwachten hoe de definitieve bladen eruit komen te zien, voor welke cranks blackspire ze ontworpen heeft en dan de discussie voortzetten. Voor jouw info. Fibrelite (om maar een voorbeeld te nemen) past in de definitieve vorm ook voor geen meter op de getoonde cranks en zelfs bij Stronglight (harde anodisering en teflon coating) worden de tanden na beperkte tijd zilverkleurig.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2008 12:48

Genoeg over tandbladen... Open een tandbladen-topic :-)

Voor de triatlonfan: gisteren is de eerste Ironman van het seizoen verreden, weliswaar een halve, de IM 70.3 in Zuid-Afrika. Raynard Tissink won (met 2008 Cervélo P3C!!); vriend en ploegmaat Frederik Van Lierde werd 2e, ook al met een Cervélo P3C. Verslagje: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=nws&aid=49
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie