Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

rihodi
Forum-lid

Gebruikersavatar rihodi 13 feb 2016 19:52

theodorocampagnolo schreef:
rihodi schreef: Is Franse draad dus nieuw is er niets meer voor te koop.
Waarschijnlijk bedoel je Helicomatic. Dan ben je aardig de Jacques. Binnenkort is er weer een onderdelenbeurs in Neerkant, daar is dat nog wel op de kop te tikken. Anders cassettenaaf kopen en die inspaken, ben je van 't gedoe af

Nee geen Helicomatic maar een afwijkende draad tov de toen gangbare standaard, ik heb inmiddels op ebay.FR (waar anders :-) ) een vervangende pion gekocht 23 euro incl verzenden dus valt mee, de slijtage op de fotos is veel minder dan bij de mijne dus ik hoop dat de kettting niet overslaat maar anders is dat een kwestie van even op de de ketting wat slijtage te geven door veel op de Tacx te stoempen haha

Update; de pion, 14-24, netjes uit frankrijk ontvangen, redelijk weinig slijtage de 24 nog het meest, dus aangezien de lokale fietsenmaker nog een afnemer had en de oude al los had gemaakt, kon ik de nieuwe er zo op zetten. Gisteravond een stukje gefietst en hij lijkt met de nieuwe ketting niet door te trappen, top!. Kan ik de fiets eindelijk meenemen op wat grotere rondjes.

Zal nog een foto posten van na de opknap/revisie.
-------------------------------
Just Ride
tip: www.derks-wielersport.nl

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 18 feb 2016 15:10

Hoe is het met de projectvoortgang heren?
Previous name Jansen01

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 18 feb 2016 21:35

Voor mijn Coppi heb ik alle onderdelen, behalve de voorbladen zilver voor campagnol 10 speed, ik zal eens beginnen met opbouwen.
Verder deze week km's gemaakt, mooi maar wel fris weer. Vandaag ging ik over de 100 km, van Strava een complimentje, ik ben nr. 35.400 op de lijst van toch wel >130.000, valt toch nog mee voor bouwjaar '50 ;-)
Boven aan de lijst iemand met meer dan 600km in 22 uur. Er is dus nog ruimte voor ambitieuze fietsers.
Als het regent maak ik wel een fotoreportage.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 19 feb 2016 22:48

Er is weer een doel om de Gazelle fietsen eens extra te poetsen: zaterdag 11 juni
De Vael Ouwe wordt dit jaar voor de 40e keer verreden. Ter gelegenheid van dit jubileum organiseren we tijdens de Vael Ouwe op 11 juni een 'retro-fietsttocht' voor oude Gazelle-racefietsen. De fietsen zullen ook te zien bij binnenkomst van de Vael Ouwe-deelnemers.

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 20 feb 2016 12:10

Top, staat met potlood in de agenda.
Previous name Jansen01

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 21 feb 2016 13:56

Ik lees op het forum van Oude Fiets dat de retrorit bedoeld is voor Gazelle fietsen uit de periode 70-80 en ouder.
In hoeverre hebben jullie die? Ik op het moment in ieder geval nog niet.
Als alternatief zouden we bijvoorbeeld de reguliere 50 km rit van de Vael ouwe tocht met onze Gazelle's kunnen rijden.

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 21 feb 2016 18:47

Ik heb wel een Gazelle, maar zo oud nu ook weer niet. Maar ik ben nog steeds een fietser, voor 50 km rij ik niet van Venlo naar Dieren, het moet toch minstens een rondje van 100 km zijn.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 21 feb 2016 21:23

Leuk idee, maar ik ben bang dat ik die dag niet zal kunnen ... zal voor de zekerheid nog even kijken.

En met de projecten, euh, wegens tijd- en slaapgebrek staan die even stil helaas.

rihodi
Forum-lid

Gebruikersavatar rihodi 23 feb 2016 20:43

Mijne is van '79 ik mag meedoen aan de Vael Ouwe, wel ver van ;) huis.. zal er eens over denken.

Maar ik wilde eigenlijk iets anders posten, voor mijn GT Grade de Gravel Racer banden ontvangen 38 mm met mooie noppen voor in het terrein en diamand profiel in het midden voor op de weg. Ik wilde ze graag ook even zien in mijn Gazelle die ik opgeknapt heb en het leuke is dat daar nog meer ruimte over blijft dan in de GT, zie foto (sorry voor het slechte licht).

De Gazelle Tour de France kan dus prima dienst doen als Gravel Racer of doe-het-allemaal fiets, geweldig. Misschien alleen een iets breder stuur nodig in het terrein en misschien betere remmen of moderne blokken erin.

Afbeelding
-------------------------------
Just Ride
tip: www.derks-wielersport.nl

KogaM
Forum-lid

KogaM 24 feb 2016 12:24

Hallo,
Ik heb een Koga Miyata, model Roadracer uit 1982 in perfecte staat. Deze vintage fiets is voorzien van Shimano 600 EX techniek en is handmade. Framehoogte 50. Het totaal gewicht is circa 10 kg. Voor- en achtervork zijn van brons-oranje metalic. De uiteinden van zowel de voor- als achtervork zijn voorzien van een 30 micron sterke koper-nikkel-chroomlaag, waardoor beschadiging wordt tegengegaan. Deze zeer bijzondere fiets heeft een beige suede zadel, een bidonhouder, een fietsbelletje en pomp. Alle onderdelen zijn origineel.

Ik kan deze fiets nergens vinden, alleen op buitenlandse sites. Is deze uniek en wat zou de waarde zijn? Natuurlijk is het mogelijk om via mail foto's te sturen.
Graag een reactie.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 24 feb 2016 13:36

... wat een gek ervoor geeft.... Zet eens een paar foto's op het forum...

Framemaat 50 is best klein. Kleiner kon destijds niet met 28inch wielen. Je zou een kleine dame er blij mee kunnen maken, maar dames die op zoek zijn naar vintage zijn er niet zoveel.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 24 feb 2016 13:38

Het is een huis-tuin-en keuken koga. Prijs is afhankelijk van de conditie. De waarde ligt ergens tussen de 30 en 100€. Als er sti-shifters op zitten twee tientjes meer.

Plaats reactie