theodorocampagnolo schreef:Waarschijnlijk bedoel je Helicomatic. Dan ben je aardig de Jacques. Binnenkort is er weer een onderdelenbeurs in Neerkant, daar is dat nog wel op de kop te tikken. Anders cassettenaaf kopen en die inspaken, ben je van 't gedoe afrihodi schreef: Is Franse draad dus nieuw is er niets meer voor te koop.
Nee geen Helicomatic maar een afwijkende draad tov de toen gangbare standaard, ik heb inmiddels op ebay.FR (waar anders ) een vervangende pion gekocht 23 euro incl verzenden dus valt mee, de slijtage op de fotos is veel minder dan bij de mijne dus ik hoop dat de kettting niet overslaat maar anders is dat een kwestie van even op de de ketting wat slijtage te geven door veel op de Tacx te stoempen haha
Update; de pion, 14-24, netjes uit frankrijk ontvangen, redelijk weinig slijtage de 24 nog het meest, dus aangezien de lokale fietsenmaker nog een afnemer had en de oude al los had gemaakt, kon ik de nieuwe er zo op zetten. Gisteravond een stukje gefietst en hij lijkt met de nieuwe ketting niet door te trappen, top!. Kan ik de fiets eindelijk meenemen op wat grotere rondjes.
Zal nog een foto posten van na de opknap/revisie.