Carbon clinchers uit China vragen
Toch wel een trend dat veel detaillisten Paypal extra belasten of er zelfs helemaal mee ophouden (zoal Coolblue).
Tja, vrij eenvoudig lijkt mij:
- CC kosten per jaar;
- PP kosten 3,4% + 0,34 euro over het aankoop bedrag tot € 2.500.
- CC kosten per jaar;
- PP kosten 3,4% + 0,34 euro over het aankoop bedrag tot € 2.500.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nog even een vraag:
Farsports geeft aan dat als een wiel niet goed is, wordt deze binnen 3 maanden kosteloos vervangen. Echter, kom je hier tussen de 3 maandenen 18 maanden achter, dan betaal je de verzendkosten zelf. Dit is zo'n 130 dollar (bij aankoop en verzending via xdb). Dat lijkt mij niet echt netjes als de wielen gewoon niet goed zijn door een fabrieksfout. Hoe zit dit precies?
Farsports geeft aan dat als een wiel niet goed is, wordt deze binnen 3 maanden kosteloos vervangen. Echter, kom je hier tussen de 3 maandenen 18 maanden achter, dan betaal je de verzendkosten zelf. Dit is zo'n 130 dollar (bij aankoop en verzending via xdb). Dat lijkt mij niet echt netjes als de wielen gewoon niet goed zijn door een fabrieksfout. Hoe zit dit precies?
Kijk dat risico is nou precies het verschil tussen jouw LBS op de hoek en de Chinees aan de andere kant van de wereld en daarvoor bij jouw LBS betaal je dus het verschil extra aan ontwikkelkosten, handeling, winst en risico. 

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja en dat is precies waarom ik twijfel om 150 euro meer neer te leggen voor een setje fulcrum racing quattro carbon ofzo

Dat is niet te vergelijken. Maar dan vind ik € 700 voor een setje Chinese wielen, weliswaar met dt240 naven, wel een beetje erg veel risico.! Vlgns mij moet je met naven à la Fulcrum racing quattro carbon veel goedkoper uit zijn.

https://nl.aliexpress.com/store/1679325 ... 2e1bBHSDm5
-
- Forum-lid HC
Daarom heb ik het Chinees carbon bij een nl wielbouwer gekocht kost wel 1060 Euro. Maar dan heb ik precies wat ik wil, ja scheelt 300 Euro met China. Maar wel garantie en ik weet vooraf exact wat voor gewicht mijn setje werd. En ik gun het mijn wielbouwer ook.
tot slot zijn veel merkvelgen exact deze China velgen en dan kost het ineens 1500 voor een setje
@nuitkor, ga lekker voor die quatro, s mooie wielen. Ik vind de farsports wielen ook bizar zwaar die velgen in velgrem in 30 of 38mm wegen volgens mijn ruim over de 500 gram. Anders kom je nooit aan 1600 + gram voor een set.
tot slot zijn veel merkvelgen exact deze China velgen en dan kost het ineens 1500 voor een setje
@nuitkor, ga lekker voor die quatro, s mooie wielen. Ik vind de farsports wielen ook bizar zwaar die velgen in velgrem in 30 of 38mm wegen volgens mijn ruim over de 500 gram. Anders kom je nooit aan 1600 + gram voor een set.
Hoe kom je bij 1600gram? Ik zie 1450gram met dt350:wasbeer2006 schreef: ↑22 mar 2018 18:01 Daarom heb ik het Chinees carbon bij een nl wielbouwer gekocht kost wel 1060 Euro. Maar dan heb ik precies wat ik wil, ja scheelt 300 Euro met China. Maar wel garantie en ik weet vooraf exact wat voor gewicht mijn setje werd. En ik gun het mijn wielbouwer ook.
https://www.wheelsfar.com/road-wheels/c ... elset.html
Maar ben het wel met Orlok eens. Het is veel geld voor een risico.
Waarom is het niet te vergelijken? In de FC4 carbon zitten ook industrielagers. Die 663euro is incl verzenden (130 dollar). Zal eens naar die link van jou kijken. Is dat ook officieel farsports?Orlok schreef: ↑22 mar 2018 16:44Dat is niet te vergelijken. Maar dan vind ik € 700 voor een setje Chinese wielen, weliswaar met dt240 naven, wel een beetje erg veel risico.! Vlgns mij moet je met naven à la Fulcrum racing quattro carbon veel goedkoper uit zijn.
https://nl.aliexpress.com/store/1679325 ... 2e1bBHSDm5
Koop toch gewoon die mooie Bora clinchers die op 't forum te koop staan. Heb je een van de beste sets momenteel verkrijgbaar met onverwoestbare naven - goede degelijke remranden - en niet te vergeten een fraai spaak patroon. En ja het past bij Shimano 

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Heb al 50mm FCC. Zoek 38mm